Inlägg från: maaammaaa |Visa alla inlägg
  • maaammaaa

Nytt ord för neger?

Mörkhyad med svart krulligt kort hår, kanske. Vad är det för fel med att säga Afrikansk härstamning?

• maaammaaa

Det är sant, det glömde jag, Jag vet en vit man som kom från Sydafrika. Han sa att han kom från Sydafrika. Men mörkhyad eller mörk fungerar det.

• maaammaaa

Om jag ska förklara åt ett barn vilka sorters folkslag det finns brukar jag fortfarande använda stereotyper tex beskriva att Indianer har svart rakt hår och ljusbrun hy och bor i Amerika, Sydamerika. Förr hade de långt hår och fjäderhuvudbonader. I Afrika bor Afrikaner de har mörkbrun hy och svart krulligt hår. I Spanien och sydeuropa har de mörkare hy och mörkt eller svart hår. I Arabien har de svart hår och ljusbrun hy. I central och nordeuropa har de ljus hy och brunt eller mörkblont hår. I England finns mest brunhåriga och rödhåriga och bara lite blonda. I Norden finns mera blonda blåögda och med vitrosa hy än i övriga Europa, lite rödhåriga finns det och många brunhåriga. Ryssland i norr finns det folk som liknar Europeer och i söder sydeuropeer eller som mongoler. I Asien har de mellanljus hy och svart hår och i Indien har de mellanbrun hy och svart hår. Sedan flyttar folk hit och dit och får barn som är någon korsning.

Svar på tråden Nytt ord för neger?