-
Tja smaken är som baken: nyheter24.se/nyheter/politik/793422-nu-tokhyllas-skavlan-efter-intervjun-fick-jimmie-akesson-att-tappa-fasadenAnonym (FridaBabe) skrev 2015-03-28 23:03:41 följande:Har faktiskt aldrig sett programmet förr och nu efter att ha tittat på sekvensen i den här tråden kommer jag inte heller i fortsättningen att titta på det där. Det är ju skitkasst. Finns där inga krav på kvalifikationer hos programledare nuförtiden? Den där var ju helt inkompetent, satt och trummade med benet hela tiden, var mer upptagen av att vara oförskämd än att lyssna på sin gäst, absolut inte objektiv, intelligent, lyhörd eller rolig. Han är säkert inkvoterad där, de kan inte på fullaste allvar mena annars att det är det bästa de kunnat hitta. -
Anonym (FridaBabe) skrev 2015-03-28 23:20:52 följande:Och det skulle bevisa vadå? Att ointelligenta PK-muppar utan analytisk förmåga sitter och glor på vilket skitprogram som helst som SVT prackar på folket? Folk fattar ju ingenting i vanliga fall heller, det enda de har fattat av programmet är väl att SD representeras. Och då kan man bete sig som skit. Hade det varit någon annan som varit sjukskriven för utbrändhet och behandlats sådär av en vars lön hela folket betalar hade det varit annat ljud i skällan. Jag blir mer och mer övertygad, det är inte SD som gör skillnad på folk och folk, det är ni andra. Och ni bevisar det gång på gång.
Vem bryr sig? SD ökar sakta men säkert. Tendenserna i hela Europa talar också sitt tydliga språk.Jag ville bara uppmärksamma dig som inte har sett programmet tidigare att det fanns andra som tyckte att det var bra men jisses du verkar uppenbarligen ha svårt för människor som tycker annorlunda..
-
Oj, Skavlan har tydligen väckt ilska hos mången offerkofta.Donizetti skrev 2015-03-28 23:42:40 följande:Tokhyllas Skavlan? Det beror på var du läser. På SVT24 har du några från det politiskt korrekta kulturetablissemanget som "tokhyllar", (med betoning på ordet tok), men SVT har två kvällar i rad varit tvungna att stänga kommentarsfältet pga tittarstormen mot Skavlan.
www.svt.se/tittarservice/tyck-till/dialog/782254 -
Donizetti skrev 2015-03-28 23:53:11 följande:"När argumenten tryter, smäda din fiende". Bevingade ord av Oscar Wilde om jag inte missminner mig. Jag har hela tiden förhållit mig saklig utan personangrepp. "Offerkoftor" är ett tecken på att du förlorat diskussionen och att dina argument tryter, KillBill.
HaHa jag svarade bara på ditt inlägg där du pratade om det "politiskt korrekta kulturetablissemanget". Donizetti, snacka om att kasta sten i glashus.
-
Du är medveten om att du alldeles nyss i ett inlägg skrev om "ointelligenta PK-muppar utan analytisk förmåga"Anonym (FridaBabe) skrev 2015-03-28 23:55:35 följande:Huvudet på spiken. Det där är helt typiskt för "debattörer" med en viss politisk syn.
-
Anonym (***) skrev 2015-03-29 00:03:30 följande:Men helt allvarligt! Inte en enda levande själ kan väl tycka att intervjun var bra gjord???
Till och med min SD-kritiska tonårsdotter såg hur illa det sköttes!
En bruten människa som väljer att göra sitt första framträdande i en "gemytlig" talkshow blir oerhört hårt ansatt.
Ställs till svars för saker han inte ens sagt/gjort själv....
Är man partiledare för Sveriges 3:e största parti, ett parti som dessutom har fått kritik för att försöka styra media får man räkna med att det kan bli tuffa tag. Många var nog oroliga för att SD skulle utnyttja Åkessons medverkan i Skavlan och det kan ha fått Skavlan att vara tuffare än vanligt.
-
Klockrent!Donum skrev 2015-03-29 15:12:54 följande:Ämnet var ju inte om SD ensamt är ansvarigt för det hårda klimatet utan om SD har bidragit till det hårda klimatet. Ser du inte skillnaden?
Jag ser det som både odemokratiskt och maktgalet att ha som syfte med sin politik att fälla alla regeringar som inte anpassar sig. Totalt respektlöst mot alla som i demokratiska val har röstat annorlunda än på SD.I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here. -
Jag tillhör som du kanske förstår de 86-87% som inte tycker som SD. Jag tror inte att det finns speciellt många som gillar partiet lite grann. Antingen gillar man SD eller så skyr man SD.Anonym (Ramlösa) skrev 2015-03-29 16:44:10 följande:Är man emot SD till 100% tycker man det är klockrent. Har man viss förståelse för SD tycker man inte att det är klockrent.
SD har bidragit till det hårda klimatet annars hade MP och V varit tysta i frågan.
S toppar vill dock nu se över invandrar politiken, så SD få lite gehör.
Åkesson sa i klart text att stänger man dörren gällande invandrar politiken och inte på något sätt går dem till mötes så röstar röstar dem ner en regering.
Se tv programmet och lyssna själva. Skavlan. -
Vi kan väl vara överens om att Åkesson avser att fälla varje regering som verkar för en ökad invandring dvs han avser att hålla fast vid Karlssons agerande från i höstas.Anonym (Ramlösa) skrev 2015-03-29 17:42:05 följande:Nu är du där igen, exakt som jag beskrev. Om ni inte gör som vi vill? skrev jag så? säger dem så? nej men du säger så. Tittade du på programmet med Skavlan? gissa inte utan lyssna vad Åkesson säger. Du behöver inte alls hålla med det förstår jag, men att hitta på saker skapar inget mer än att SD får än mer väljare då folk redan tröttnat på alla påhitt. -
Vi får väl se. Inget annat EU land är ju så positiva till invandring så du kan ha fel.Gert skrev 2015-03-29 17:49:07 följande:Efter nästa val tillhör du de 75-76% som inte tycker som SD. Ni blir färre och färre för varje dag. Så din teori stämmer inte för fem öre. Hahaha!Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997