Anonym (Ramlösa) skrev 2015-03-31 10:22:57 följande:
Tyvärr så håller jag inte med dig i den frågan. Visst dem pratar mer öppet än i Sverige, men att ta upp enstaka fall på detta sätt ger ingenting. Finns många som jobbar i Norge. Men oavsett ditt resonemang så kan det inte vara fel att bjuda över våra grannar, Finland, Danmark, Norge både politiker,journalister, folk och få en öppen debatt. Att tysta ner en fråga är inte alls bra. Sedan ska man ha i åtanke att det finns olika åsikter och alla åsikter måste höras.
Det du nämner är en slags fientlighet till våra grann länder och då Norge, det löser inte en fråga, frågor ska hanteras inte handla om beskyllningar,paj kastning klart det kommer att finnas dem som yttrar sig och pratar, det gäller alla folk grupper. Du har säkert hört andra som pratat om andra och då har dem inte varit Norrmän som ex. Men det är nonsens debatt, handlar inte om enstaka fall,det handlar om en hållbar politik och där ska vi diskutera och våga diskutera öppet likt våra gannländer.
Jag tog upp ett enstaka fall som exemplifierar klimatet som jag upplevde under mina 3 år i Norge.
Jag vill inte ha det norska klimatet ang. invandrare här.
Det är ingen som tystar ner frågan om invandring. SD brukar hävda att det är så men de har aldrig någonsin bemötts med tystnad på sina anföranden i talarstolen. Däremot, finns ett tydligt mönster att SD tolkat frånvaro av medhåll som tystnad eller rent av mobbing.