Jimmie Åkesson hos Skavlan
Jag vill ha en skattefinansierad bra kärnvälfärd, men öppnas den åt alltför många på kort tid brakar den ihop, för pengarna räcker inte till.
Jag vill ha en skattefinansierad bra kärnvälfärd, men öppnas den åt alltför många på kort tid brakar den ihop, för pengarna räcker inte till.
Håll dig till saken och inte vart du tycker att jag ska flytta. Flytten gällde ju svaret på öppna gränser. Men nu passar ju inte det heller när du fått det påpekat att det där inte hänger ihop i praktiken.
Antingen har man helt öppna gränser (i fler länder än just bara Sverige då) och ändrar på sin välfärdsstruktur och skattebörda samt bidragssystem, exempelvis på det viset som jag skrev. Eller så inser man att pengarna som ligger i potten nu kan inte finansiera bidrag för alla som vill komma till Sverige, inkl. alla ekonomiska flyktingar.
Hur ska du ha det? Är det poppis eller inte? Om inte då har vi ju inga problem, det är bara till att skicka folk vidare om ens några som kommer hit. Om ja då har vi inte möjlighet med att finansiera den massiva anstormningen.
Vad som passade var ett svar på det du skrev om att alla finansierar grejer själv. Men du tänkte inte helt färdigt den tanken eller hur? Och då istället för att ta diskussionen var det lättare att be mig flytta. Ja, det är ju verkligen en ekonomisk vinst för landet om jag flyttar. Och min man med mig
Donum ditt resonemang håller tyvärr inte, både politiskt och ekonomiskt. Det innebär bara mer problem och en drastiskt minskad kassa. Och det medför att en långsiktigt agerande mot orättvisor minskar då resurserna tar slut.
Men du vill öppna gränserna och bara ta emot tills sista kronan är slut, svårt att argumentera mot den inställningen. Jag föredrar en stabil ekonomisk politik och ett långsiktigt agerande mot krig och orättvisor.
En följd av fri invandring är bl a det vi ser händer med tiggarna som kommer hit. De bygger små bostadsområden i parker och ödetomter mitt i stan. Gillar du det och tycker du det är hållbart? Var och en sköter sitt, liksom.
Fast det är ju inte säkert att vi får någon fristad någonstans om det blir krig i Sverige. Jag förstår inte heller hur det kunde vara en kommentar på inlägget jag skrev.
Problemet är att det är inte lagligt för ziggenare att beslagta mark skräpa ner ofreda folk och idga annan kriminalitet, har aldrig varit.
Är det inte, allt annat dom håller på med är heller inte lagligt.
Det är heller inte som kollar på om dom är här den lagliga tidsfristen eller ej.
Jag i motsatsen till det tiggande skitet har ett jobb, skulle nog inte skada om dom ersatte sitt eget företagande dom bedriver här med anställning i hemlandet.
Det där handlar inte om försörjning, det handlar om ren kriminalitet och kostar oss pengar.
Tar man med saneringskostnad, vad det kostar att processa dom polis väktare och så, för varje krona naiva stackare ger dom kostar dom stat, oss då en hundring.
Tycker inte vi ska ödsla pengar på att sponsra kriminalitet.
Mycket vettigare att använda våra resurser på att upprätthålla lagar framför att underlätta för andra att bryta dom.
Kraftig ökning? Av välgörenhet?? För vilka pengar då? Dina?