• Donum

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Anonym (FridaBabe) skrev 2015-03-31 16:23:50 följande:

Så jag ska flytta för att andra som uppbär bidrag ska kunna flytta hit? Den ekvationen är nog bäst att föreslå för en matematiskt okunning försteklassare för det blir enda personen som kan se någon logik i resonemanget. Förutom dig då.

Nej, för att du inte vill betala så mycket skatt.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    Anonym (förbud) skrev 2015-03-31 17:47:57 följande:

Försökte hitta en mer politiskt korrekt förklaring framför att likställa dom med hundar som inte kan läras hur en toalett fungerar.

Men Skavlan utsätter Åkesson för mobbing?
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    Anonym (förbud) skrev 2015-03-31 17:57:08 följande:

??

Samma fråga till dig då?

Vad säger man till barnen när dom frågar varför det finns folk som skiter i våra parker när det finns fullt fungerande toaletter överallt?

Om du kollar inläggen så var det inte jag som likställde dom med hundar eller hundägare.

Tja, vad säger du till barnen när de frågar varför det finns folk som står och pinkar lite varstans när det finns fungerande toaletter?
  • Donum

Tänk att t o m "svenskt" piss är lite finare än andras...

• Donum
    Anonym (FridaBabe) skrev 2015-03-31 18:13:28 följande:

Jag vill inte betala skatt som stjäls från människors som redan bor här för att dölja de verkliga kostnaderna för annat som många ändå inte vill ha.

Åh, har du sådan omsorg om mig?
  • Donum
    Anonym (förbud) skrev 2015-03-31 18:25:13 följande:

Hur i helvete fick du till det?

Jag skrev att det är en viss skillnad att urinera i nödfall då kanske vad kan man behöva som en normal individ?

Nån enstaka gång om året att man drabbas av dålig planering och måste vattna en buske mot att hundratals individer skiter kontinuerligt på sina platser?

Du väljer då att dra till rasistkortet?

Så? Ska du slingra dig länge till eller ska du kanske hjälpa mig på traven här?

Hur förklarar man för barnen varför det finns vissa som skiter i våra parker?

Hur förklarar man för barnen att det finns nått som heter allemansrätt, nått som förbjuder oss att så mycket som att bryta en gren på ett träd under tiden vi ser en gruppering som hugger ned träd för virke?

Varsågod att leta dig blå efter någonstans där jag någonsin har kallat någon rasist. Och när du har misslyckats så är du välkommen att be om ursäkt.

Hur svårt kan det vara att komma på svaret "Det finns vissa som gör så"...?
  • Donum
    Anonym (förbud) skrev 2015-03-31 18:38:19 följande:

ööhh det var du som drog till att "svensk kiss är minsann bättre"

Glömmer du ens vad du själv skriver?

Det finns vissa som gör så, NEJ, det finns inte vissa som gör så, i alla fall inga civiliserade människor som bor i ett välfärdssamhälle.

Om mina barn frågar mig nått försöker jag ge informativ bildande svar, inte bara vifta av dom med "det finns vissa som gör så"

Min fråga till dig var då hur man förklarar VARFÖR dom gör så och VARFÖR polis låter dom komma undan med det medan vi skulle omgående bli bestraffade för exakt samma företeelse.

Jösses. Är det rasism att "svenskt" piss skulle vara bättre än andras?

Är det din tolkning så pågår det mer rasism inom SD än jag har räknat med.

För att de väljer att göra så, givetvis. Hur svårt kan det vara att förklara att olika människor gör olika saker?

Om barnen är så stora att de funderar på att de skulle bli bestraffade av polis så har de nog förmåga att tänka själva.
  • Donum
    Anonym (PK-skavlan) skrev 2015-04-02 11:13:15 följande:

Tja, vi kan väl börja göra som Norge, Danmark och Finland. T.ex inte automatiskt ge alla syrier uppehållstillstånd. Hårdare regler på anhöriginvandringen, hårdare bidragsregler m.m. Nolltolerans på kriminalitet och fusk. En liten början.

Och sen, börjar SD gnälla över att "invandrarna snor våra jobb".
  • Donum

Eller, ja... börjar och börjar... Det gör de ju redan. Flyktingar som behöver bidrag ska inte få komma och inte invandrare som arbetar heller.

• Donum
    Anonym (PK-skavlan) skrev 2015-04-02 11:23:39 följande:

Visst är det så, många experter säger att den enda räddningen nu är att sänka bidragen och lönerna om vi vill behålla välfärden någorlunda fungerande.

Den som har det bra vill ha det ännu bättre.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan