• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Beya
    Snobi skrev 2015-05-08 11:10:09 följande:
    Hoppas det jag försökte få honom att säga att missfallsrisken är lägre nu men han svarade bara att de brukar säga att risken minskar efter v 12. Men men.. får väl ta till mig av vad andras gyn har sagt
    Jag vågade inte ens fråga det, töntigt av mig! så gör jag när jag är rädd för att få ett svar jag eventuellt inte vill ha Ja så gör jag också, det är ju många som skrivit det så

BM sa först att jag var tvungen att göra ett gynekologiskt ultraljud för det var nog för tidigt för ett vanligt, men det räckte med ett vanligt så glad för det för jag var inte alls förberedd på att det skulle få ett ultraljud överhuvudtaget
  • Beya

Förresten, får ni i er en massa nyttigt? vet hur viktigt det är med mörka blad såsom spenat och annat grönt nu men just nu äcklar det mig och jag får inte i mig så mycket grönsaker och det ger mig så dåligt samvete

• bebba83
    Beya skrev 2015-05-08 11:45:35 följande:

Förresten, får ni i er en massa nyttigt? vet hur viktigt det är med mörka blad såsom spenat och annat grönt nu men just nu äcklar det mig och jag får inte i mig så mycket grönsaker och det ger mig så dåligt samvete

Igår åt jag lite sallad för första gången denna grav. Helg omöjligt å få i sig grönsaker just nu :(
  • JJ15

Jag berättade precis för chefen. Vilken lättnad! Är så glad över att jag fick det gjort för nu behöver jag inte dra till med nå lögner om varför jag kanske blir sängliggande ibland.

• Snobi
    Beya skrev 2015-05-08 11:40:10 följande:

Jag vågade inte ens fråga det, töntigt av mig! så gör jag när jag är rädd för att få ett svar jag eventuellt inte vill ha Ja så gör jag också, det är ju många som skrivit det så

BM sa först att jag var tvungen att göra ett gynekologiskt ultraljud för det var nog för tidigt för ett vanligt, men det räckte med ett vanligt så glad för det för jag var inte alls förberedd på att det skulle få ett ultraljud överhuvudtaget

Jag fick välja men han sa att det skulle synas bättre vaginalt så vi körde på det. Lite awkward inför sambon men det är väl bara att vänja sig

Och grönsaker.. näe. Jag var duktig i början men sen illamåendet började har det mest blivit bröd och sånt. Men idag belönade jag lill*n med sallad till lunch. Blev som en hönsmamma direkt av att se den ligga och boxa där inne, haha. Men det är kämpigt med maten..
  • gällka88
    Beya skrev 2015-05-08 11:45:35 följande:

Förresten, får ni i er en massa nyttigt? vet hur viktigt det är med mörka blad såsom spenat och annat grönt nu men just nu äcklar det mig och jag får inte i mig så mycket grönsaker och det ger mig så dåligt samvete smile4.gif

Äta gurka är de bästa jag vet! Så gott!! Läskande!

Men jag mår inte så illa som de verkar att många här gör. Kan komma någon våg av illamående ibland och har kräkts någon enstaka gång men inte så att de påverkar mitt ätande. Och pga detta tänker jag noga på vad jag äter och ser till att äta mycke grönsaker...

Jag väger egentligen alldeles för mycket.. Vid inskrivning 92 kg till mina 160 cm... Så BM sa att jag helst inte ska gå upp nåt i vikt under graviditeten....

Någon annan som också är stor i denna grupp?
  • fjälltjej
    bebba83 skrev 2015-05-07 22:04:29 följande:

Det gjorde du helt rätt i

Fy vad hemskt att man ska behöva vänta så länge annars!

Visst! Jag tycker att det är fruktansvärt! Jag tror att jag ska inte vänta o jag kommer att göra ul v14 på en privat klinik. Men vi måste åka 20mil för det! :(
  • DrDonna
    gällka88 skrev 2015-05-08 13:09:56 följande:
    Äta gurka är de bästa jag vet! Så gott!! Läskande!

Men jag mår inte så illa som de verkar att många här gör. Kan komma någon våg av illamående ibland och har kräkts någon enstaka gång men inte så att de påverkar mitt ätande. Och pga detta tänker jag noga på vad jag äter och ser till att äta mycke grönsaker...

Jag väger egentligen alldeles för mycket.. Vid inskrivning 92 kg till mina 160 cm... Så BM sa att jag helst inte ska gå upp nåt i vikt under graviditeten....

Någon annan som också är stor i denna grupp?
    Vet inte hur stor som är stor men jag vägde 80 vid inskrivning, fast nu har jag gått ner lite. Mår jätteilla o äter hela tiden men antar att jag äter mindre totalt för jag kan inte äta så mkt på en gång. 
  • Lyckligajag

Idag var jag på inskrivning och fick tid för kub, 1/6 om tre veckor! Längtar så jag spricker, ska bli så spännande att se den lilla krabaten där inne :) är i vecka 8+6 :)

• MålaMittHjärta

Jag har också börjat känna av illamående, är en stor kaffedrickare annars men tycker inte det är lika gott längre. Har inte lika stort matsug, blev rostade mackor till lunch för jag var totalt osugen på mat. Hoppas det går över snart!

Har mest sug efter cornicons (inlagd mini gurka) och hyvlad ost. Sen är loka crusch en favorit helst citron. 

Mamma till världens sötaste Elvis
Svar på tråden BF december 2015 :-)