• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • DrDonna

Jag säger alltid 6+4 istället för "i 7e veckan" för då lurar jag mig inte att jag gått längre än vad jag har :) Har en rätt rolig app som heter pregnancy +, vad har ni för appar? Några tips?
     :)

• BowserSchnauzer

Jag använder appen Pregnancy+, tycker att den har bra bilder. Bra info om vad som händer i de olika veckorna också.

Någon annan som känner av illamående under hela dagen, åh känns rätt jobbigt nu. Har inte behövt kräkas men hulkar varje morgon när jag behöver öppna kylskåpet. Vill spola framåt så jag kan lämna detta bakom mig... (8+5)

• lilly91
    BowserSchnauzer skrev 2015-05-07 19:28:50 följande:

Jag använder appen Pregnancy+, tycker att den har bra bilder. Bra info om vad som händer i de olika veckorna också.

Någon annan som känner av illamående under hela dagen, åh känns rätt jobbigt nu. Har inte behövt kräkas men hulkar varje morgon när jag behöver öppna kylskåpet. Vill spola framåt så jag kan lämna detta bakom mig... (8+5)

Hej!

Jag mår illa hela tiden och kräks varje gång jag ätit något eller om något luktar för mycket, har gjort det i lite drygt två veckor, är nu i 9+3. Va glad så länge du "bara" mår illa (; ! Min bm säger att illamåendet tyder på att graviditeten är stabil så jag försöker vara glad för det.
  • DrDonna

Jupp. Det är värst på morgonen/förmiddagen och kvällen innan jag ska sova men ligger o pyr hela tiden. Har precis "beställt" lergigan från barnmorskan så ska till apoteket imorgon (om de hunnit fixa recept annars blir det måndag). Det hjälpte inte förra graviditeten men kanske hjälper nu, annars får jag be om primperan. Är ju jättebra planerat o må som mest illa under tentaplugget... :P
  • Anniiica

Förstår precis hur du känner! Jag öppnar kylskåpet tar det jag behöver och stänger fort som tusan!

Fick lergigan utskrivet idag, fantastiskt! Tog en tablett vid lunch och sen dess har illamåendet varit puts veck.

Ska ta en ikv också så jag får sova inatt.

Hoppas du snart slipper illamåendet, eller fundera på att kanske också få hjälp för illamåendet?

Kram!
  • frida1991

Ja Gud mår illa 24/7. Speciellt vid dofter! Har bara spytt två gånger.. Fick lergigan comp utskrivet och började ta igår, hjälper en del!:) hoppas allt illamående går över vid v.12 som dem säger... Är i v.11 idag!

• fjälltjej

Hej! Jag är också med! Jag är i v10 (9+1) och beräknad BF 9/12 ??

Men att jag måste vänta v18 för en UL...det är jättejobbigt!

• gällka88
    fjälltjej skrev 2015-05-07 20:13:29 följande:

Hej! Jag är också med! Jag är i v10 (9+1) och beräknad BF 9/12 ??

Men att jag måste vänta v18 för en UL...det är jättejobbigt!

Jag måste också vänta till v18 för UL, vilket suger! Känns som att de inte kommer "kännas verkligt" förrän man gjort ett UL och sett att de är nåt där...
  • bebba83
    gällka88 skrev 2015-05-07 20:26:38 följande:

Jag måste också vänta till v18 för UL, vilket suger! Känns som att de inte kommer "kännas verkligt" förrän man gjort ett UL och sett att de är nåt där...

Får ni inget tidigare där ni bor? Jag får mitt i vecka 12...konstigt (och dåligt!) Att de e så olika!
  • Honsomvill

Mår redigt illa just nu.

Har stark mage i vanliga fall så hoppas spyorna håller sig borta, men fy för att må illa alltså!

Svar på tråden BF december 2015 :-)