• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • MålaMittHjärta

Vi har berättat för svärmor och min familj. Vi var i valet och kvalet att berätta på en familjemiddag pga av min syster då hon precis för några veckor sedan gick igenom en abort (har tre barn och deras relation klarar inte av ett till). Är bara jag i familjen som vet om detta.

Hans övrig syskon och pappa berättar vi för när vi träffar de nästa gång (vill ju berätta personligen)

Men fick glada och positiva reaktioner, det vet ju att vi har behövt genomgå IVF. Hoppas verkligen det går hela vägen och att vår älskade son ska få ett syskon.
    Går in i vecka 7 (6+0) imorgon :)

Mamma till världens sötaste Elvis
  • velvet

Pyret85 - Man hatar ju att vänta! Vi ska göra KUB den 1 juni och väntan dit känns också som en evighet. Vilken vecka är du i den 26/5? Du får "glädja" dig med att dom inte kan se så mycket om det är för tidigt.

• bebba83
    Pyret 85 skrev 2015-05-07 14:20:36 följande:

Åh jag vill också göra mitt vul nu. Är ju en hel evighet till den 26/5...

Visst känns de som dagarna sniglar sig förbi? :(
  • Misshjb
    DrDonna skrev 2015-05-06 19:14:12 följande:
    Vad är det moderkakan ska ta över i v 11-12? (Har jag missat nåt?!)
    Moderkakan tar över näringen helt till barnet via navelsträngen. Innan deS är det gulesäcken.
  • Pyret 85
    velvet skrev 2015-05-07 15:16:10 följande:

Pyret85 - Man hatar ju att vänta! Vi ska göra KUB den 1 juni och väntan dit känns också som en evighet. Vilken vecka är du i den 26/5? Du får "glädja" dig med att dom inte kan se så mycket om det är för tidigt.

Enligt mina beräkningar i v.8+5 då.
  • Pyret 85
    bebba83 skrev 2015-05-07 15:32:12 följande:
    Visst känns de som dagarna sniglar sig förbi? :(
    Åh ja. Verkligen i snigelfart!
  • Misshjb

Undrar en sak. När man skriver ex v 8, menar man då 7+något eller 8 fulla veckor. Jag är i v 9+4 och min app står det v 10. Hur tänker ni andra?

• SsJj

Jag säger att jag är i v 7 för jag har varit gravid i 6 fulla veckor och så 4 dagar in i vecka 7.

När min blivande BM sa att vi ses i vecka 10 menade hon däremot 10 fulla veckor (10+3). Jag hade då sagt vecka 11. :)

Trots tredje barnet förstår min sambo fortfarande inte när jag förklarar.. ;)

Svar på tråden BF december 2015 :-)