BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Jag har tänkt att försöka studera på halvtid under föräldraledigheten, så hoppas att mina två pojkar kan få gå några timmar på förskolan iaf. De var sjuka endel förra året som de flesta blir när de börjar förskolan, men jag är nog en av de mammorna ni pratar om som inte är så rädd för sjukdomar. Jag tror mer på att exponering stärker immunförsvaret. :)
Förlossningen ja, puh! Min första var en dröm men sist så blev jag igångsatt då jag gick över tiden. Från första värken till han var ute var 4 timmar. Gick superfort och gjorde svinont. Lustgas och sån "morfin" spruta har jag använt vid båda mina förlossningar men denna gång funderar jag starkt på epidural.. Vill inte uppleva det igen.
Men mest var jag vara så jäkla arg sist, att barnmorskan struntade helt i att jag inte ville ha några praktikanter där. Och min man för för feg för att skicka ut folk. Vill ha en så lugn förlossning som möjligt, med bara bm och usk som tittar till en då och då. Ingen jäkel som ska börja prata om massa skit. (Haha, blir upprörd bara jag tänker på den förlossningen).
Min stora (4år) var hemma vid 2 tillfällen under hela förra året, hennes första år på fsk. Det tog 3 månader att lyckas smitta henne med vattkoppor. Hon har lyckats få ett riktigt starkt immunförsvar och så har det alltid varit så jag tror det byggs upp ändå trots att dom aldrig är sjuka. :) Och att det säkerligen kan vara olika.. :)
Det är hemskt att känna frustration över en förlossning. Tyvärr hjälper det väl inte att skriva något i förlossningsbrevet heller? Hoppas du får en barnmorska som lyssnar nästa gång då. Det måste vara det värsta som kan hända i princip, att man inte får en BM man trivs med och känner sig trygg med..
Det jag är mest orolig över är BB-tiden. Blivit så otroligt illa behandlad på BB och där är aldrig någon som bryr sig på samma sätt som på förlossningen. Bara att hoppas att det blir bättre denna gången.
Jag har också mitt RUL kvar, på måndag. Har inte känt några sparkar eller rörelser ännu (är i vecka 19) så är lite orolig. Vill bara se att bebis faktiskt lever om där inne trots att jag inte känner något... Är det någon mer här som INTE känt något?
Jag börjar få lite ångest över förlossningen.. är rädd att det ska gå för snabbt så i och med att det är andra barnet, så man inte hinner få bedövning. Usch ja får försöka förtränga..
Någon mer än jag som har väldigta ligaments-smärtor? speciellt när jag vänder mig eller gör någon hastig rörelse, det gör sååå ont och det känns som det krampar och man fastnar. Ringde bm idag och hon ville jag skulle komma in så hon fick lyssna på hjärtat. Som tur är så såg allt fint ut med min flicka. Har ont i ryggen o isichas-nerven också :/
Jag har också mitt RUL kvar, på måndag. Har inte känt några sparkar eller rörelser ännu (är i vecka 19) så är lite orolig. Vill bara se att bebis faktiskt lever om där inne trots att jag inte känner något... Är det någon mer här som INTE känt något?
Gjorde RUL idag. Vi väntar en pojke lagom tills Lucia. Så en stjärngosse <3
Hade vårt rul idag. SÅ nervösa!! Jag har inte känns nått alls och är i v19. Men den lille rörde sig för fullt där inne visst. Fast ville inte alls visa vad de var för kön för oss! Och hon försökte verkligen och putta på den flera gånger men den höll kvar benen i skräddarställning :D
Grattis till er som fått uppleva ett bra rul igår. Kan bara föreställa mig känslan av att höra att bebis mår bra. Här måste vi vänta ända till torsdag.och dagarna går verkligen i snigelfart!
Ni som varit med om rul, finns det nåt man bör tänka på innan? :)
Grattis till er som fått uppleva ett bra rul igår. Kan bara föreställa mig känslan av att höra att bebis mår bra. Här måste vi vänta ända till torsdag.och dagarna går verkligen i snigelfart!
Ni som varit med om rul, finns det nåt man bör tänka på innan? :)