• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • moruri

Stress i livet resulterade i -4 kg.. Så nu ligger jag på +2 kg igen. Relationen är knagglig just nu. Tar mycket på oss med småbarn. Hur kommer livet se ut om några månader?
    Nej, just nu är jag inte någon muntergök. Det mesta känns bara jäkligt tungt. :(

• gällka88

Fellow preggos! Jag har en fråga... Jag behöver ha en kudde mellan mina ben när ja sover för att inte få ont i ljumskarna. Den jag har nu är för smal... Tror ni att en amningskudde skulle funka eller måste man köpa en "riktig" gravidkudde?

• Kauwe

Minns ni när man rekommenderas sluta sova på ryggen, och vilken sida var det "bättre" att sova på med tanke på blodtillförseln?

• velvet
    moruri skrev 2015-08-20 09:08:25 följande:

Stress i livet resulterade i -4 kg.. Så nu ligger jag på +2 kg igen. Relationen är knagglig just nu. Tar mycket på oss med småbarn. Hur kommer livet se ut om några månader?
    Nej, just nu är jag inte någon muntergök. Det mesta känns bara jäkligt tungt. :(

Usch vad jobbigt. Hur går tankarna? Jag kan också bli stressad över relationen och hur allting kommer att bli med två barn, när det ibland inte ens funkar med ett.
  • Kauwe
    gällka88 skrev 2015-08-20 09:11:04 följande:

Fellow preggos! Jag har en fråga... Jag behöver ha en kudde mellan mina ben när ja sover för att inte få ont i ljumskarna. Den jag har nu är för smal... Tror ni att en amningskudde skulle funka eller måste man köpa en "riktig" gravidkudde?

Jag använder en helt vanlig, tjock kudde. Har inte ens kunnat sluta efter första barnet ;)

Köpte också en "ergonomiskt formad" som är urgröpt från båda sidorna i mitten, men den är inte alls lika bra då den är för tunn.
  • emeliess
    Kauwe skrev 2015-08-20 09:11:06 följande:

Minns ni när man rekommenderas sluta sova på ryggen, och vilken sida var det "bättre" att sova på med tanke på blodtillförseln?

När det inte känns bra längre och på vänster sida.
  • moruri

Velvet:
    Tankarna snurrar runt runt. Vi har pratat om att vara särbo ett tag. Men så svårt att hitta en till lägenhet. Småbarnslivet har tagit död på romansen. Funderar på att börja "dejta" igen och se om vi kan väcka glöden. Nu sista tiden har han vänt sig till en kvinnlig klasskamrat utan min vetskap vilket har lett till massa onödiga svartsjukekänslor och tilliten sviker...

• gällka88
    Kauwe skrev 2015-08-20 09:11:06 följande:

Tror de egentligen är från typ v 16 men en del klarar ju av att ligga på rygg hela graviditeten... När man känner obehag av de ska man ligga på sida. Och som emeliess säger är vänster sida bäst men höger går också bra...
  • lillaknytet
    moruri skrev 2015-08-20 09:08:25 följande:

Jag gick ner -13kg under min förra graviditet. Tips försök ha egentid även fast det är svårt med småbarn, jag vet :)
  • fantasy06

Låter inget kul alls att förhållandet knakar. Men varför väljer man att skaffa ett barn till om det redan är knackigt? Det lär ju tyvärr inte bli nåt bättre med en liten till :(

Svar på tråden BF december 2015 :-)