• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Beya

Åh vad det känts obehagligt i magen i dag. Tror det varit sammandragningar/förvärkar. Hoppas man inte ska få det allt för ofta nu, blir ju orolig att förlossningen ska starta på tok för tidigt. Har ni känt av något liknande?

• emeliess
    Beya skrev 2015-08-22 22:52:57 följande:

Åh vad det känts obehagligt i magen i dag. Tror det varit sammandragningar/förvärkar. Hoppas man inte ska få det allt för ofta nu, blir ju orolig att förlossningen ska starta på tok för tidigt. Har ni känt av något liknande?

Jag åkte in pga för kraftiga (enligt mig själv) sammandragningar för ett par veckor sen. Då i v 20. Fick göra VUL och även kolla om BV kommit tillbaka och det hade den... Läkaren berättade att BV orsaka sammandragningar. Har du illaluktande flytningar också? För om inte, så är det inget att oroa sig för då man börjar känna sd i mitten på graviditeten, vilket jag antar att du är? :)
  • Beya

Nej inga illaluktande flytningar:) vad skönt att höra att det är normalt! Ja jag är i v. 25. Känns märkligt bara, hade inte så med min son.

• emeliess
    Beya skrev 2015-08-22 23:15:32 följande:

Nej inga illaluktande flytningar:) vad skönt att höra att det är normalt! Ja jag är i v. 25. Känns märkligt bara, hade inte så med min son.

Då ska det inte vara någon fara! En vän till mig kände sd redan i v 17 :)
  • sosso08
    Anniiica skrev 2015-08-22 10:14:05 följande:

Någon som känner av domningar och stickningar i handen?
    Börjar tro att jag hållet på och få karpaltunnelsyndromet.
    Inatt vaknade jag av att höger hand var bortdomnad 4ggr och vänster 5gr.
    Så himla obehagligt.
    Hoppas bara det inte blir värre då mina händer är mitt jobb! (Kock)

Jag hade det med min son och det som hjälpte var att linda handlederna under natten . Har börjat få lite domningar nu också men inte alls så illa som i förra graviditeten. Blir det värre finns det speciella skenor man får hå och pröva ut, prata med BM tror det är dom som kan skicka en vidare till att pröva ut.
  • Beya

Mina bröst har börjat läcka ?? låg o vilade häromdagen och kände hur det rann sen blev det en liten pöl på lakanet. Har ni varit med om detta?:)

• gällka88
    Beya skrev 2015-08-23 13:01:59 följande:

Mina bröst har börjat läcka ?? låg o vilade häromdagen och kände hur det rann sen blev det en liten pöl på lakanet. Har ni varit med om detta?:)

Ja! Satt å skulle äta middag med en kompis å kände mig blöt på armen.. Hittade inge först men såg sen en fläck på tröjan! Pinsamt!
  • Anniiica
    sosso08 skrev 2015-08-23 07:52:22 följande:
    Jag hade det med min son och det som hjälpte var att linda handlederna under natten . Har börjat få lite domningar nu också men inte alls så illa som i förra graviditeten. Blir det värre finns det speciella skenor man får hå och pröva ut, prata med BM tror det är dom som kan skicka en vidare till att pröva ut.
    Får linda handlederna tills jag pratat med
    Bm om skenor/handledsstöd! Tack för tipset:)
  • PlusLängtan
    Anniiica skrev 2015-08-22 21:45:38 följande:

Får göra det, så kanske det hjälper:) tack för tipset.

Idag domna höger handen när jag skar grönsaker och sånt, höll på ca 1timme.

Handen domnar även om Jag läser för länge.

Mina domnar när jag har gjort samma rörelser en viss tid. Då har jag inte hållt på länge alls ibland. Sjukt jobbigt.... Men hoppas att det blir bättre snart det med.
  • Roxy81

Haha! Här med, vaknade imorse, sprang upp på toa. Skulle krypa ner igen o upptäckte en blöt fläck precis i brösthöjd på lakanet. Kom lite oväntat och blev mest full i skratt! :D

Beya skrev 2015-08-23 13:01:59 följande:

Svar på tråden BF december 2015 :-)