• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • velvet

Angående det här med vikten igen... Jag blev ju lite stressad för någon vecka sen att jag hade gått upp ett drygt kg på en vecka. Nu när jag vägde mig typ 1,5 vecka senare så har jag gått ner typ 1,5 kg. Fattar ingenting. Var det bara vätska då? För så mycket har min vikt aldrig pendlat innan.

• moruri

Är säkert bara vätska! Jag kan se tydlig skillnad på hur svullna mina ben är dag till dag :)

• Beya

Oj här dömer vi varandra till höger och vänster!

Lite nyfikna på vad ni menar ni som skriver att ni aldrig skulle skaffa barn med en ny partner, då avstår ni hellre?

• velvet
    Beya skrev 2015-08-21 08:43:51 följande:

Oj här dömer vi varandra till höger och vänster!

Lite nyfikna på vad ni menar ni som skriver att ni aldrig skulle skaffa barn med en ny partner, då avstår ni hellre?

Jag dömer verkligen ingen. Det är min högst personliga åsikt att inte vilja ha barn med olika män. Lite svårt att ge en förklaring till varför, det är väll många olika faktorer som spelar in antar jag. Om jag och min sambo skulle separera (vilket jag verkligen varken tror eller vill) så skulle jag helt enkelt "nöja mig" med det barn jag redan har. Nu har vi ju snart två barn förvisso, och jag vill iaf inte ha fler, så det problemet kommer nog inte att uppstå. Det jag ville ha sagt med den kommentaren från början var att ALLA har olika preferenser gällande sin familjebildning och situation och det blir tokigt när man för över dessa föreställningar på någon annan som kanske har helt andra tankar.
  • Citrona

Någon mer som är torr i munnen? Är i vecka 25 nu och fy vad torr jag är, har även fått större läppar skumt nog.

• moruri

Beya: jag tog det helt klart som en "attack" när hon frågade varför jag valt att skaffa ett till barn. Jag menar "skadan" (bebisen i magen), var ju uppenbarligen redan gjord, så kändes som en jäkligt onödig frågeställning när jag uppenbarligen skrev om min situation för att få råd inte någon jäkla pekpinne i en redan "pressad" situation.

Sedan till din fråga så menar jag också som velvet vi har alla olika preferenser. Och jag kommer själv från en familj där det finns halvsyskon och jag vet att det ofta blir mer "problem" ju fler föräldrar som är med i bilden, så därför skulle jag avstå från att skaffa fler barn med en ny partner om jag redan hade barn. :)

• emeliess

Kan inte ni ta såna diskussioner via PM, så att detta kan vara en tråd där vi, på ett positivt sätt, kan följa varandras graviditeter?

• moruri

Som sagt var det stöd och råd jag var ute efter. Inte något annat. Därav satt jag punkt i att säga "nog diskuterat om min relation". Var inte alls meningen att det skulle spåra ut så.
    Lämnar det mer än gärna :)

• Beya
    moruri skrev 2015-08-21 12:00:52 följande:

Beya: jag tog det helt klart som en "attack" när hon frågade varför jag valt att skaffa ett till barn. Jag menar "skadan" (bebisen i magen), var ju uppenbarligen redan gjord, så kändes som en jäkligt onödig frågeställning när jag uppenbarligen skrev om min situation för att få råd inte någon jäkla pekpinne i en redan "pressad" situation.

Sedan till din fråga så menar jag också som velvet vi har alla olika preferenser. Och jag kommer själv från en familj där det finns halvsyskon och jag vet att det ofta blir mer "problem" ju fler föräldrar som är med i bilden, så därför skulle jag avstå från att skaffa fler barn med en ny partner om jag redan hade barn. :)

Ja det förstår jag att du gjorde, reagerade också på det.

Ja jag har vänner som också uttryckt det som att det är ett stort minus om man har barn med två olika fäder. Som att det måste vara något fel eller helt enkelt inte tillräckligt "fint". Känns ju inte så skoj att veta. Även om inte jg resonerar så.
    Är jättelyckligt med min"nya" man, aldrig varit lyckligare faktiskt. Även om vi också bråkar ibland, hade tyckt det varit konstigt annars, speciellt när det är så många hormoner inblandande som det är nu. Vet iaf att han är mannen i mitt liv och skulle aldrig stanna hos min förra för att jag tvunget skulle ha helsyskon då hade jag varit olycklig nu. Men som ni skriver vi har olika preferenser. Bara alla inblandade  är nöjda så är det ju bra
    emeliess skrev 2015-08-21 12:22:24 följande:

Kan inte ni ta såna diskussioner via PM, så att detta kan vara en tråd där vi, på ett positivt sätt, kan följa varandras graviditeter?

Håller med om dt också, passa bättre i någon annan  diskussionstråd.

• velvet

Beya - jag skulle aldrig i livet stanna hos en man som jag inte är lycklig med, än mindre skaffa ytterligare ett barn med honom. Så där är vi lika. Skillnaden blir väll då att jag skulle avstått ifrån fler barn i framtiden, även om jag träffade någon ny. :) Nåja, nog om detta som ni skrivit.

Svar på tråden BF december 2015 :-)