• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Beya
    velvet skrev 2015-04-07 07:08:09 följande:

Det känns lite märkligt att vara tillbaka på jobbet (första gången sen jag fick reda på att jag är gravid). Som att man går runt och bär på en hemlighet. :)

Ja känner så också, dessutom har min mage svällt en hel del + brösten så det är pösiga kläder som gäller redan
  • Dakine
    längtar14 skrev 2015-04-07 10:10:13 följande:

Nu har molvärken börjat komma mer och mer.... Känns som om mensen ska komma när som helst och flytningarna får mig o springa på toa stup i ett...längtar bara till vul runt den 29 april...kommer vara ett nervräk innan dess

Känner exakt som du!!
  • velvet

Beya - Jag har sån himla molvärk/svullen mage (och tuttar!) att jag inte känner mig bekväm i mina vanliga kläder. Gör ju liksom ont och spänner!

• Alexandra2013

Hej!

Jag hoppar in här?? Plussade förra veckan, är nu i v 5+2 så bf runt 5/12. Har en dotter på 20mån. Är 30år och jobbar som bm på förlossningen.

• velvet

Längtar14 - kan inte heller vänta till mitt VUL. :(

• emton88

Hej! 
    Plussade i helgen, på min sambos födelsedag så han fick den bästa födelsedagspresenten han kunde tänka sig! =D bf 14/12-15 om jag räknat rätt =D Det är första barnet för mig och min sambo. Känns lite konstigt, nästan så att man inte kan tro på det än!

• paxoo

Finns en hemlig Facebook grupp som heter " december bebisar "

Adda rozanna Petterson, jättemysig grupp och skulle va trevligt med fler :)

• längtar14
    velvet skrev 2015-04-07 12:12:08 följande:

Längtar14 - kan inte heller vänta till mitt VUL. :(

Känner mig så stressad och orolig :-/ andra gången som vi lyckas bli gravida på ett år, har försökt sen hösten-11...

När ska du göra vul Velvet?
  • velvet

Längtar 14 - Usch då förstår jag att det är extra jobbigt, då har ni ju försökt ett tag. :( Hur har er resa sett ut? Jag ska på inskrivningssamtal med min BM den 22/4 och då ska vi boka in ett VUL veckan efter. När har du ditt?

• Zoorroo
    Filious skrev 2015-04-05 18:43:36 följande:
    Spännande, du får ta och göra ett test snart Flört

VUL är vaginalt ultraljud ( V = Vaginalt) och det kan göras tidigt i graviditeten för att kolla så att hjärtat slår osv
    Barnmorska har du rätt att byta om du inte känner dig bekväm/tillfreds med den du tilldelas. Det finns ju också privata alternativ i vissa kommuner om man vill så.

Några boktips har jag dock inte, man brukar översköljas med rätt mycket info innan förlossning ändå Glad

Testet är gjort! SoligSolig
    Positivt då givetvis - som jag redan hade räknat ut! :) 

När kontaktar man mödravården?

Jag kommer att be att få träffa den speciella barnmorskan som jag tänker på.

Hon var verkligen helt underbar! Och då har jag bara träffat henne ca 10 minuter när jag gjorde ett cellprov för en tid sedan.. Glad

Ska ta en tur till biblioteket och kika vad de har.

Förr har jag alltid varit skräckslagen vid tanken på att föda vaginalt. Har alltid blivit kallsvettig vid tanken på smärtan. Men nu känns det faktiskt inte som ett problem alls! Det går som det går! :) 

Svar på tråden BF december 2015 :-)