• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Pyret 85
    bebba83 skrev 2015-04-21 21:06:57 följande:
    Var på utredning idag och jag fick göra vul. ...
    Vad kom dom fram till och vilka tester gjordes?
  • gällka88
    TessOphira skrev 2015-04-21 16:40:09 följande:

Måste få gnälla av mig. Har en kollega på jobbet som är i v9. Vi har kommit varandra väldigt nära sista tiden då vi delar denna upplevelse. Idag såg jag henne röka på jobbet. Gick raka vägen fram och slog ciggen ur handen på henne.

Kanske fel av mig då det är hennes val, men blir så arg och ledsen när jag ser en gravid kvinna göra något så destruktivt.

När man som jag försökt skaffa barn så länge utan att det fungerat och jag ser någon annan bara skita bort det blir jag så ledsen så jag inte kan hålla tårarna borta.

Jag snusar..eller snusade.. Typ dygnet runt.. En dosa om dagen lätt! Men när jag såg plusset i fredags slutade jag cold turkey! Kör dock med nikotinfria snusar nu medans man ska "dölja" , innan vi berättar för alla.. Tror de skulle va misstänksamt om ja slutade helt plötsligt..

Skulle aldrig falla mig in att ta en snus nu!

Starkt av dig att göra som du gjorde!
  • PrinsessanNova13
    Pyret 85 skrev 2015-04-21 20:42:05 följande:
    Vet precis hur det är. Här får man knappt komma in när man störtblöder. Dock finns det privata men dom brukar ha så mkt göra. Jag ska dock till privat gyn imorgon för att börja utredning om mina mf och kanske får jag göra ett vul då men lär ju inte kunna se något så här tidigt. Är bara i v.4 (3+6 imorgon)
    Så är det i mitt landsting också :/ Jag har ALDRIG fått komma in när jag haft tidigt missfall oavsett hur mycket jag blödigt :/
    Enda gångerna är när jag passerat 10 veckor....

Och inget vul erbjuds här heller när man är gravid
  • FruGru

Jag störtblödde igår efter sex. Sen dess har jag blodiga flytningar. Så jäkla jobbigt. :(

• modernu
    Pyret 85 skrev 2015-04-21 20:42:05 följande:

Vet precis hur det är. Här får man knappt komma in när man störtblöder. Dock finns det privata men dom brukar ha så mkt göra. Jag ska dock till privat gyn imorgon för att börja utredning om mina mf och kanske får jag göra ett vul då men lär ju inte kunna se något så här tidigt. Är bara i v.4 (3+6 imorgon)

Nej, man kan se något annat än förtjockad slemhinna tidigast v 4+några dgr. Och då ser man en svart uppklarning...

Jag var till tandläkaren idag och var förstås tvungen att berätta för att skippa röntgen. Annars är det typ ingen som vet... v 5+6 idag. Ömma bröst, växtvärk och trötthet men inte tillstymmelse till illamående (men det var jag inte förra grav heller. .)
  • PrinsessanNova13
    FruGru skrev 2015-04-21 21:28:56 följande:

Jag störtblödde igår efter sex. Sen dess har jag blodiga flytningar. Så jäkla jobbigt. :(

Nämen :/ !
    Har du ringt gyn? Vilken vecka är du i ??
  • Pyret 85
    FruGru skrev 2015-04-21 21:28:56 följande:

Usch. Styrkekram till dig!
  • BowserSchnauzer

Jag hade också en blödning igår, blev alldeles iskall (var rött och som början på mens liksom), men det var bara då nu ingenting och inga klumpar eller så. Tyckte symtomen avtog igår men idag börjar jag känna mer i brösten igen och vill inte äta så mycket pga lätt illamående så tror ändå (tills motsatsen bevisas!) att det faller under den breda kategorin "normalt"... Ska diskutera med BM på hälsosamtalet idag. Ringde gyn igår och de tyckte jag kunde avvakta eftersom blödningen slutat, att det var vanligt med blödningar i början av graviditeten (googlade fram att drygt 1/4 som blivit fullgångna haft blödning i tidig graviditet). Så försöker tänka positivt (lättare sagt än gjort ;)).

• FruGru

Jag har rosa röda flytningar. Så väntar bara på att det ska skita sig. Har molvärk. Tog ett nytt test imorse och det ökar inte i styrka. Lycka till alla ?

• Misshjb
    FruGru skrev 2015-04-22 07:38:58 följande:

Jag har rosa röda flytningar. Så väntar bara på att det ska skita sig. Har molvärk. Tog ett nytt test imorse och det ökar inte i styrka. Lycka till alla ?

Vad tråkigt och höra. Hoppas att det löser sig och att det inte är någon fara. Ska du åka och kolla upp?
Svar på tråden BF december 2015 :-)