• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Beya

Så t.o.m sex kan vara en risk? jag har ju haft ett missfall så jag är också nojig över hur man ska våga det då.

• Anniiica
    Beya skrev 2015-04-24 10:58:16 följande:

Så t.o.m sex kan vara en risk? jag har ju haft ett missfall så jag är också nojig över hur man ska våga det då.

Sex är också en risk.

Som tur är har jag en fullt förstående sambo, så vi har inte sex fören vi nåt vecka 12.
  • Dakine

Alla mina symtom är puts väck, förutom ömma bröst.. Känns verkligen som att fostret antingen dött, eller att det inte var något alls. Är inte heller trött, vilket jag var med första barnet jätte länge! Allt känns så annorlunda denna gång. Oroar ihjäl mig. Vi har sagt att vi ska vänta med sex till efter v 12, men har gett varann orgasm ändå på andra sätt. Nu är jag skit nojig över att orgasm ska ha lett till att fostret dött... VUL på måndag. Vill bara få det överstökat....

• Beya
    Anniiica skrev 2015-04-24 11:45:46 följande:
    Sex är också en risk.

Som tur är har jag en fullt förstående sambo, så vi har inte sex fören vi nåt vecka 12.
    Vad lustigt, för det står ju inte någonstans när man läser i alla gravidappar eller ens i 1177 vårdguiden!
    Jo min sambo hade absolut förstått det med men det är ju min förlust också Tungan ute 
    Skulle bara verkligen vilja veta fakta, så jobbigt när man hör så olika.
  • bebba83

Frågade min fertilitetsläkare och hon sa att de finns inga risker med att ha sex... konstigt hur de kan vara så olika? ??

• Anniiica
    bebba83 skrev 2015-04-24 12:22:37 följande:

Frågade min fertilitetsläkare och hon sa att de finns inga risker med att ha sex... konstigt hur de kan vara så olika? ??

Väldigt konstigt att folk säger olika.

Men jag väljer att ta det "säkra" före det osäkra och väntar till efter v 12:)
  • skt1982

Då jag har lätt för att blöda och fått flera missfall väntar vi med med den biten. :-/

• PrinsessanNova13
    Anniiica skrev 2015-04-24 12:47:28 följande:
    Väldigt konstigt att folk säger olika.

Men jag väljer att ta det "säkra" före det osäkra och väntar till efter v 12:)

Beya skrev 2015-04-24 11:53:44 följande:
    Vad lustigt, för det står ju inte någonstans när man läser i alla gravidappar eller ens i 1177 vårdguiden!
    Jo min sambo hade absolut förstått det med men det är ju min förlust också Tungan ute 
    Skulle bara verkligen vilja veta fakta, så jobbigt när man hör så olika.
    Jag och min sambo har under denna 10 års period haft många många missfall....minns inte exakta antalet men 15 stycken är det säkert.
    Det är aldrig någon som sagt att vi ska hålla oss ifrån sex eller att jag inte ska träna :)
    Vi har bara fått höra att vi ska leva "normalt" :)

Min kompis har gjort IVF så jag var tvungen att fråga henne och även hon hade blivit rådd att leva "normalt" :)

Det kanske är olika,vissa kanske har försvagad livmodertapp?
    Varje kropp är unik så vad just din/er läkare rått er till är säkert anpassat efetr just er kropp :)

• Honsomvill

Okej! Hur är allas symtom? Jag har BF 26 december (än så länge), är alltså bara i v5.

Jag känner ibland att det spänner i brösten. Jag är tröttare än vanligt och somnar halv 9 på kvällarna och sen sover jag rätt så dåligt.

Jag går på toa oftare än vanligt, men inte as mycket.

Igår på ICA började jag nästan grina av ingen anledning alls för att sedan börja skratta.

Har molande värk i magen då och då men inga kräkningar..

• nikki06
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-24 13:27:12 följande:

Jag och min sambo har under denna 10 års period haft många många missfall....minns inte exakta antalet men 15 stycken är det säkert.
    Det är aldrig någon som sagt att vi ska hålla oss ifrån sex eller att jag inte ska träna :)
    Vi har bara fått höra att vi ska leva "normalt" :)

Min kompis har gjort IVF så jag var tvungen att fråga henne och även hon hade blivit rådd att leva "normalt" :)

Det kanske är olika,vissa kanske har försvagad livmodertapp?
    Varje kropp är unik så vad just din/er läkare rått er till är säkert anpassat efetr just er kropp :)

Nä det tror jag inte heller på, att sex skulle öka risken. Min läkare sa till mig att det som sex och träning i värsta fall kan göra, är att stöta ut något som redan är dött, alltså en inducerad utstötning av ett MA. Personligen skulle jag tycka att det varit mycket bättre, ju tidigare man får redo på det desto bättre.

Men visst kan det vara jobbigt ändå att veta att det var man själv som "knöt ihop säcken".
Svar på tråden BF december 2015 :-)