• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • MålaMittHjärta
    Linnsan skrev 2015-10-28 07:01:41 följande:

Hoppar in i denna tråden om det är ok. håller tummarna för alla här inne

Vi ska sätta in ett fryst ägg på måndag om det klarar upptining i falun på ivf kliniken och vi har en dotter som föddes 2012 som oxå var en frysis från början.

känns som det var jätte länge sen nu????

Min son är med född 2012 och kände med när vi började i april med syskonförsök att det var längesen man gjorde detta. Är på vårt andra försök med en blasto från frysen och har testdag på fredag, bara två dagar kvar :)

Åh spännande håller tummarna för er eskimå :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Velveteen

Satte in två ägg. positivt graviditetstest. Låååång väntan.. Var på VUL för två veckor sedan då jag var i v 7+1 och då fick vi se att ett av äggen hade tagit sig och vi kunde till och med se ett litet pickande hjärta! <3

• Linnsan
    Velveteen skrev 2015-10-29 09:04:47 följande:

Satte in två ägg. positivt graviditetstest. Låååång väntan.. Var på VUL för två veckor sedan då jag var i v 7+1 och då fick vi se att ett av äggen hade tagit sig och vi kunde till och med se ett litet pickande hjärta! <3

äh stort grattis till er
  • MålaMittHjärta
    Velveteen skrev 2015-10-29 09:04:47 följande:

Åh vad underbart, ett stort grattis till er :)
  • MålaMittHjärta

Det blev ett plus, vi är fortfarande i chock men så otroligt glada. Nu ska det bara stanna kvar och längtar efter vul och att få se ett tickande hjärta :)

• Linnsan
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-30 16:08:36 följande:

Det blev ett plus, vi är fortfarande i chock men så otroligt glada. Nu ska det bara stanna kvar och längtar efter vul och att få se ett tickande hjärta :)

åh vad underbart grattis till er????
  • Gweny

Hej

Längesen jag skrev. Men ville bara berätta att på vårt 2a FET lyckades det äntligen!!

Är nu i v.8+5, var på 3e vul i tisdags den växer och hjärtat slår.

Haft mycket blödningar och jag har trott det varit mf, men det är en kämpe!

• toksnippan

Grattis till er som plussat! Härligt tjejer! 

Här ska vi nästa vecka iväg till kliniken för frysförsök, omslag på ÄLtest idag. 
    4:e insättningen för syskonförsök. Spännande o se vad för kvalité fryslortarna har.

• Linnsan

håller tummarna för alla?

här är det testdag på söndag efter insättning av vårat sista frysta ägg men är så nervös . hade ont i magen inatt och har under dagen haft ljusrosa vattenliknande blödning så det känns lite jobbigt.

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015