• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Linnsan

håller tummarna för alla?

här är det testdag på söndag efter insättning av vårat sista frysta ägg men är så nervös . hade ont i magen inatt och har under dagen haft ljusrosa vattenliknande blödning så det känns lite jobbigt.

• Velveteen

Ni som är gravida och kommit upp i vecka 10-12 hur känner ni er? Jag är uppblåst som en ballong.. men är väl för att mina magmuskler är så otränade... Har ni börjat fundera på KUB-testet? Gjorde ni det med ert första barn? Jag gjorde det inte vid första barnet. Det är krångligt där jag bor, erbjuds inte i den staden utan jag måste antingen åka till två olika städer i Skåne och ta blodprov resp. UL, eller betala en privat klinik ca 2000:- för att göra det.

• Gweny
    Velveteen skrev 2015-11-14 22:01:48 följande:

Ni som är gravida och kommit upp i vecka 10-12 hur känner ni er? Jag är uppblåst som en ballong.. men är väl för att mina magmuskler är så otränade... Har ni börjat fundera på KUB-testet? Gjorde ni det med ert första barn? Jag gjorde det inte vid första barnet. Det är krångligt där jag bor, erbjuds inte i den staden utan jag måste antingen åka till två olika städer i Skåne och ta blodprov resp. UL, eller betala en privat klinik ca 2000:- för att göra det.

Jag är svullen också, vanligt man blir det. Här erbjuds kub först vid 35 år. Jag är 34. Så kommer inte göra det. Ska på vul igen dock vid v.13.
  • Gina43
    Velveteen skrev 2015-11-14 22:01:48 följande:

Jag tror att man blir svullen dels av hormonerna, men att det också kan vara individuellt hur stor man blir (är inte säker på om otränade magmuskler medverkat) Min BM log åt min svullna mage och sa "kroppen känner igen graviditet och vet vad den ska göra".

Vi har gjort KUB båda graviditeterna.

Ni kan ju bara göra NUPP, dvs. mätningar på fostret vid UL? Resultatet på skärmen är det vi går på.
  • Gina43

MålaMittHjärta: Grattis efter VUL! Vilken lättnad! Det ser ut att bli ett litet sommarbarn då?

• Gweny

Gått in i v12 idag! Men svårt fatta ännu. Ska på nytt vul om en vecka.

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-11-21 20:31:24 följande:

MålaMittHjärta: Grattis efter VUL! Vilken lättnad! Det ser ut att bli ett litet sommarbarn då?

Tack :) Har varit så nervös och tack och lov såg vi ett tickande hjärta. Så runt den 2 juli blir det en bebis <3
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Gweny
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-22 12:47:50 följande:

Tack :) Har varit så nervös och tack och lov såg vi ett tickande hjärta. Så runt den 2 juli blir det en bebis <3

Åh härligt! Så fantastiskt att se.
  • Velveteen

I magen känns det sedan några dagar sedan ett "fladder", härligt men overkligt, trots andra barnet så trodde jag inte det skulle komma så tidigt. De säger ju runt v 20 för förstföderskor och något tidigare för omföderskor. Jag är i v 15 ungefär. Hur känner ni det som är i vecka 15-20 eller har varit där?

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015