Anonym (Vill) skrev 2015-04-05 19:05:57 följande:
Tusen tack för svaret.
Nej aldrig, inte ens ett endaste öre är inblandat. Hade ALDRIG velat ha en endaste krona. Detra är helt och håller frivilligt, det är mitt syskon som egentligen tvekar inte jag
Usch får ont i magen nu med det där om att fadern måste vara genetiskt bunden, men hur får de reda på detta rent genetiskt hur det förhåller sig om man väljer en spermadonator?
Risken finns alltid att det kommer fram.
Nu finns ju du och din syster om barnet skulle behöva ett organ eller så i framtiden. Men om era inte passar? Då vill man testa pappans. Barnets rätt går alltid föra vuxnas, så kommer det fram att han inte är pappan så kommer ni att förhöras osv, för barnet har rätt att veta sitt ursprung.
Tänk om barnet är sjukt vid födseln? Min bästa väns dotter fick barn nyss och det tog en himla massa prover, det frågades en himla massa om faderns och moderns sjukdomshistoria, om deras släkt osv. Och det var ändå inte något 'farligt' som så, men hon föddes med kejsarsnitt och det blev lite komplikationer kring det. Hur ska ni kunna svara på såna frågor om ni använder en donator? Även under graviditeten får man väl svara på sånt?
Jag vill inte avskräcka er, absolut inte! Jag tycker det är fantastiskt att du känner att du kan erbjuda detta. Jag vill bara inte att det ska bli något galet så det slutar med att de inte får barnet..