• FrunIHuset

Vi som ska göra FET april/maj

Någon mer här som ska göra FET i april/maj?

Vi har en son som är född 2013, och har 4 embryon kvar i frysen :)

Nu känner vi oss redo för syskon och har en tid för konsultation på kliniken den 10 april. Jag ska ha mensen nu vilken dag som helst men hoppas den väntar lite så vi kan börja medicinering direkt vid besöket på kliniken!

Vore roligt att ha någon att prata med som ska genomgå samma resa :)

• Svar på tråden Vi som ska göra FET april/maj
  • Hemlig78

Jag känner fortfarande ingenting o idag är det en vecka sen jag satte in FET.
    Förstår inte varför jag ska testa 2 maj. Det är väldigt sen om jag hade ägglossning 8 april eller?

• MammasWilda
    Hemlig78 skrev 2015-04-21 08:35:19 följande:

Förstår inte varför jag ska testa 2 maj. Det är väldigt sen om jag hade ägglossning 8 april eller?

Jag började testa rd 3 med 6-dagars.

Dom vill ju gardera sig.
  • Hemlig78
    MammasWilda skrev 2015-04-21 09:00:18 följande:
    Jag började testa rd 3 med 6-dagars.

Dom vill ju gardera sig.
    När "skulle " du ha din mens denna gång?
    jag hade 27 mars o har 28 dagar, 
    ägglossning 8 april
    insättning 14 april
  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-21 09:35:19 följande:

Ja, låter faktiskt lite sent. Jag satte ju in 16.4, alltså efter dig, har 28-30dgr cykel och ska testa 29.4 blodprov alternativt hemmatest 30.4 (dvs exakt 2 veckor efter insättning)
  • MammasWilda
    Hemlig78 skrev 2015-04-21 14:58:55 följande:
    När "skulle " du ha din mens denna gång?
    jag hade 27 mars o har 28 dagar, 
    ägglossning 8 april
    insättning 14 april
    I min vanliga cykel den 17e. Men då älen va 4 dagar sen, så idag.

Men har testat positivt sen rd 6 o set ett plus växa fram. Idag rd 10. Bim +4 eller Bim. Haha. Men kliniken sa att bim va den 17e.

O du har hållt dig från att kissa?
  • Hemlig78

Jag har kissat lite lite oftare på dagtid ej natt

MammasWilda skrev 2015-04-21 16:16:43 följande:

I min vanliga cykel den 17e. Men då älen va 4 dagar sen, så idag.

Men har testat positivt sen rd 6 o set ett plus växa fram. Idag rd 10. Bim +4 eller Bim. Haha. Men kliniken sa att bim va den 17e.

O du har hållt dig från att kissa?

• Sjöblomman

Kanske en dum fråga... Men om man tar graviditetstest direkt dagen efter FET, ger det utslag då?

• Sjöblomman
    Hemlig78 skrev 2015-04-21 19:50:10 följande:

Jag vågar inte ens tag grav test än :/

Hoppas på det bästa

Jag menar inte att man ska göra det utan undrar om man först är gravid efter FET och sen försvinner det om ägget inte stannar?
  • En PantherTant
    Sjöblomman skrev 2015-04-21 22:15:24 följande:
    Jag menar inte att man ska göra det utan undrar om man först är gravid efter FET och sen försvinner det om ägget inte stannar?
    Först efter att ägget fäst börjar kroppen producera hcg, och tar flera dagar innan nivån ens är så hög att de känsligaste graviditetstesten visar positivt.
Svar på tråden Vi som ska göra FET april/maj