• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Liil
    Gweny skrev 2015-04-20 23:32:35 följande:
    Välkommen in. Här är vi många som kämpat länge och fällt många tårar. Det skuggar ens liv och man kommer liksom inte vidare i livet!

Hoppas vi alla ska få lyckas.
    Fina ord Hjärta
  • Idis90

Tack tjejer! Vad gulliga ni är. Skönt att prata med andra i samma situation. Hoppas vi alla får plus. Det är våran tur nu!

Jag går i Falun:)

• Vincents mamma

Idag får min allra bästa kompis sitt andra barn och imorgon ska mensen komma så vi äntligen kan starta upp FET i maj! Blir en bra vecka!

• Idis90
    Kingston skrev 2015-04-20 22:37:07 följande:

Hej hej! Du är bland vänner här och vi är många, inkl. mig själv som känner som du...

Deppigt, grått och trist! Man har svårt att se ljusglimtarna... Men man får bara försöka ännu hårdare, för dom finns där!

Jag skall också göra mitt första FET i maj. Går på Carlanderska... Vart går du?

Jag är jätterädd att mina ägg (har "bara 2) inte skall klara upptiningen!

Hoppas dina två ägg klarar sig och att de bara behöver tina upp ett :) Hur länge är dom odlade? Jag går i Falun, det tar några timmar att åka dit så skulle vara jobbigt o komma dit o att ingen klarar sig
  • Ia84
    Kingston skrev 2015-04-20 22:37:07 följande:
    Hej hej! Du är bland vänner här och vi är många, inkl. mig själv som känner som du...

Deppigt, grått och trist! Man har svårt att se ljusglimtarna... Men man får bara försöka ännu hårdare, för dom finns där!

Jag skall också göra mitt första FET i maj. Går på Carlanderska... Vart går du?

Jag är jätterädd att mina ägg (har "bara 2) inte skall klara upptiningen!
    Jag ska på mitt första besök på carlanderska den 4/5. Är du nöjd med carlanderska? Har du gjort ivf tidigare? Känns riktigt spännande att snart få sätta igång det hela!!
  • Kingston
    Idis90 skrev 2015-04-21 08:16:36 följande:
    Hoppas dina två ägg klarar sig och att de bara behöver tina upp ett :) Hur länge är dom odlade? Jag går i Falun, det tar några timmar att åka dit så skulle vara jobbigt o komma dit o att ingen klarar sig
    Ja jag hoppas också på att slippa "slösa bort" båda äggen på ett försök!

Dom är 5-dagars blastocyster så återföring på dag 6 isf. Hoppas min ägglossning kommer tidigare än denna månaden så att vi hinner få tillbaka innan vi ska på minisemester...

Hur länge är dina odlade? Trist att behöva åka så långt, men Falun sägs ju vara riktigt bra så förhoppningsvis är det värt besväret :)

Någon som vet hur lång tid det tar att tina upp? 1 dag?
  • Kingston
    Ia84 skrev 2015-04-21 08:30:10 följande:
    Jag ska på mitt första besök på carlanderska den 4/5. Är du nöjd med carlanderska? Har du gjort ivf tidigare? Känns riktigt spännande att snart få sätta igång det hela!!
    Härligt att stå i startgroparna! Det medför ju lite hopp och spänning i den annars lite trista vardagen.

Jag har genomgått en ivf behandling i februari. Vi då gravida på första försöket men tyvärr slutade det i mf i v. 8.

Våran upplevelse av Carlanderska är ok. Det är lite "rullandeband-känsla" när man ska in på äggplock och insättning men de tar sig ändå den tiden som behövs för att ni ska känna er trygga. Och de har ju bra läkare och många års erfarenhet så jag tror de är bra (har ju inte så mkt att jämföra med).

Lycka till med eran fortsatta behandling!
  • Idis90
    Kingston skrev 2015-04-21 17:18:22 följande:

Ja jag hoppas också på att slippa "slösa bort" båda äggen på ett försök!

Dom är 5-dagars blastocyster så återföring på dag 6 isf. Hoppas min ägglossning kommer tidigare än denna månaden så att vi hinner få tillbaka innan vi ska på minisemester...

Hur länge är dina odlade? Trist att behöva åka så långt, men Falun sägs ju vara riktigt bra så förhoppningsvis är det värt besväret :)

Någon som vet hur lång tid det tar att tina upp? 1 dag?

Jag tror på er :) när tror du ni kommer ha insättning?

Vi har två 5-dagars och två 6-dagars i frysen. Blir nog i mitten på maj skulle jag tro :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj