• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Happyland

En fråga: Har tagit två doser Gonal-f på 375 E ur en 900-penna. När jag kollade nu är det 450 enheter kvar. Hur går det ihop? Är det alltid extra mycket i varje penna? Någon som kan hjälpa mig? Börjar ju noja på att jag inte fått i mig rätta doser...

• Kingston
    Nicka skrev 2015-04-22 23:57:33 följande:

Hoppar gärna in i denna tråden :) ska i slutet på maj börja med sprutor kör de korta protokollet, detta är vårt tredje IVF och vi betalar nu själva då våra landstingsförsök är slut..vi går på distans på carlanderska.

Vi kör också på distans Carlanderska. Vi har 1 barn sedan innan och också stå för kalaset själv! Hoppas det är eran tur nu!

Får man fråga hur de tidigare försöken har gått?
  • Gweny
    Pommac1 skrev 2015-04-23 22:48:45 följande:

Börjar spraya i morgon! Äntligen!

Så skönt att få komma igång!
  • PD1984
    Pommac1 skrev 2015-04-23 22:48:45 följande:

Börjar spraya i morgon! Äntligen!

Dagen D är äntligen här för oss! Lycka till nu o hoppas du slipper alla nysattacker ;)
  • Pommac1
    PD1984 skrev 2015-04-24 07:44:50 följande:

Dagen D är äntligen här för oss! Lycka till nu o hoppas du slipper alla nysattacker ;)

Brukar du nysa? Än så går det fint. Men börjar känna mensvärk redan. Men det bör vara en vecka dit. Kan nästan tycka att jag saknat sprayen. Den smakade inte så dåligt som jag minns den.
  • PD1984
    Pommac1 skrev 2015-04-24 16:38:16 följande:

Brukar du nysa? Än så går det fint. Men börjar känna mensvärk redan. Men det bör vara en vecka dit. Kan nästan tycka att jag saknat sprayen. Den smakade inte så dåligt som jag minns den.

Ja jag brukar nysa men det va inte så farligt igår :) nä jag håller med dej! Hade för mej det smakade värre haha
  • Pommac1
    PD1984 skrev 2015-04-25 07:33:29 följande:

Ja jag brukar nysa men det va inte så farligt igår :) nä jag håller med dej! Hade för mej det smakade värre haha

Nu är det bara att vänta på blödningen. Tänk att man kan längta efter blod! :)
  • Grodisgroda
    Happyland skrev 2015-04-22 08:41:01 följande:

Sprutstart idag.

Så på't igen bara! Fler sprutare just nu?

PD1984 skrev 2015-04-25 07:33:29 följande:
    Happyland och PD1984, idag började jag spreja :) har för mig att PD1984 bara ligger nån dag före mig med sprejandet? Och Happyland, när började du? 

Har fått reda på att vi ev. inte kommer att få ta ut ägg i slutet av maj som det var tänkt, då de var överbokade. Fick en tid (inte spikat dock) till början av juni. De bara" ja men då kan du bara ta sprayen en vecka till"... Så tre veckor med spray. Âr det vanligt? :O hoppas att man inte får en massa jobbiga biverkningar som man sedan får dras med i en extra vecka!! Fick nu tid till 20 för ultraljud och då ska jag börja spruta. Så sprejandet kommer allt i allt att pågå i 24 dagar... Jaja vad gör man inte för att det ska bli nåt? hoppas på det bästa!!!

:)

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj