FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Måste bara fråga er som vet, jag gjorde ÄP igår, och där fick de ut 19 ägg (vet inte hur många blåsor det var men var runt 19-20 stycken tror jag).
Och efteråt var jag väldigt öm och svullen (har fortfarande ganska ont så hemma från jobbet) och läkaren pratade om att risken fanns att jag blivit överstimulerad, och att jag skulle vara vaksam på om jag fick några symptom på det.
Jag var på ul i fredags där läkaren sa att allt såg jättefint ut (hade då 16 blåsor över 11mm), men borde det inte ha synts tecken på ös redan då, eller är det sånt som kan uppkomma efter äp?
Måste bara fråga er som vet, jag gjorde ÄP igår, och där fick de ut 19 ägg (vet inte hur många blåsor det var men var runt 19-20 stycken tror jag).
Och efteråt var jag väldigt öm och svullen (har fortfarande ganska ont så hemma från jobbet) och läkaren pratade om att risken fanns att jag blivit överstimulerad, och att jag skulle vara vaksam på om jag fick några symptom på det.
Jag var på ul i fredags där läkaren sa att allt såg jättefint ut (hade då 16 blåsor över 11mm), men borde det inte ha synts tecken på ös redan då, eller är det sånt som kan uppkomma efter äp?
Igår var det insättning för mig. Pga av språkmissförstånd mellan finskspråkiga sekreteraren och mig på svenska blev det inte blastoodling (nästa gång pratar jag inte svenska med henne) denna gång. Två embryon tinades upp, båda delade sig, ett frystes ner tillbaka. Har kvar 4 i frysen nu ännu, skönt, minskar pressen lite.
Ett fint 7 celligt embryo sattes in, slemhinnan var 11,4. Testdag är 1.6 med blodprov. Bestämt mig för att inte tjuvtesta alls under ruvartiden, tycker bara det ökar på stressen.
Hittade denna när jag surfade runt, kanske intresserar den flera;
Hi all, I don't know if this has ever been posted on here before, but I found it on another website and thought it was amazing and that you may find it equally amazing.
This is what happens in a 3 day transfer:
1 day post transfer - embryo is growing and developing
2 days post transfer - Embryo is now a blastocyst
3 days post transfer - Blastocyst hatches out of shell on this day
4 days post transfer - Blastocyst attaches to a site on the uterine lining
5 days post transfer - Implantation begins,as the blastocyst begins to bury in the lining
6 days post transfer - Implantation process continues and morula buries deeper in the lining
7 days post transfer - Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells & fetal cells
8 days post transfer - Placenta cells begin to secret HCG in the blood
9 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops
10 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops
11 days post transfer - HCG levels are now high enough to be immediately detected on HPT
This is what happens in a 5 day (blastocyst) transfer:
1 day post transfer - Blastocyst hatches out of shell on this day
2 days post transfer - Blastocyst attaches to a site on the uterine lining
3 days post transfer - Implantation begins, as the blastocyst begins to bury in the lining
4 days post transfer - Implantation process continues and morula buries deeper in the lining
5 days post transfer - Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells & fetal cells
6 days post transfer - Placenta cells begin to secret HCG in the blood
7 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops
8 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops
9 days post transfer - HCG levels are now high enough to be immediately detected on HPT
Aha okej, vad skönt att det gick över!
Pratade precis med läkaren och hon sa att det blir insättning imorgon som planerat, så jag hoppas att det inte blir något värre än det är :)
Ja vet inte riktigt vad ja ska känna nu. Slutade med menopur i söndags. Ul i måndags. Blodprov idag. Men när de ringer på em så e värdet för högt. Nytt prov imorgonbitti.
Ngn som vart med om de? Hur påverkar de nu??
Aha okej, vad skönt att det gick över!
Pratade precis med läkaren och hon sa att det blir insättning imorgon som planerat, så jag hoppas att det inte blir något värre än det är :)
Ja. Första gången var äggen för dålig kvalitet. Nästa gång var äggen i toppen blev inte befruktade. Så nu hoppas vi på en bättre utgång.
Försöker med det också, och mycket vatten blev jag ordinerad.
Tack så mycket :)
2 ägg klarade natten, men behövs ju bara en till ett barn, så jag tänker positivt :)