• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Pommac1
    Zamira skrev 2015-05-20 06:53:49 följande:

Måste bara fråga er som vet, jag gjorde ÄP igår, och där fick de ut 19 ägg (vet inte hur många blåsor det var men var runt 19-20 stycken tror jag).

Och efteråt var jag väldigt öm och svullen (har fortfarande ganska ont så hemma från jobbet) och läkaren pratade om att risken fanns att jag blivit överstimulerad, och att jag skulle vara vaksam på om jag fick några symptom på det.

Jag var på ul i fredags där läkaren sa att allt såg jättefint ut (hade då 16 blåsor över 11mm), men borde det inte ha synts tecken på ös redan då, eller är det sånt som kan uppkomma efter äp?

Efter äggplock har jag haft ont i fyra dagar (båda gångerna). Håll koll på vågen så att du inte går upp flera kilo (vätska) då kanske du är överstimulerade.
  • iaeh

Hej!

Jag fick tillbaka ett blasto förra tisdagen och idag har jag fått en ljusrosa färg i mina flytningar, tror ni att det är kört? Mensen är beräknad att komma i övermorgon!

• Längta
    Mysan10 skrev 2015-05-20 11:12:02 följande:

Jag vet inte riktigt men så länge du inte tagit ägglossningssprutan borde det inte vara nån fara. Så jobbigt när inte behandlingen flyter på! Kan du inte ringa dom och fråga vad som händer nu?

Tog nytt blodprov idag. Väntar på att dom ska ringa i em igen. Så nu hoppas ja att ja kommer få ta ovitrelle och sen fara upp.
  • mom2012

Iaeh avvakta några dagar och se om mensen kär igång på riktigt innan du ger upp hoppet, man kan ha genomblödning när mensen är beräknad - även om man är gravid.

• En PantherTant
    iaeh skrev 2015-05-20 14:00:25 följande:

Hej!

Jag fick tillbaka ett blasto förra tisdagen och idag har jag fått en ljusrosa färg i mina flytningar, tror ni att det är kört? Mensen är beräknad att komma i övermorgon!

Slemhinnorna kan bli sköra och blöda pga hormonerna / vaggisarna också, så behöver inte alls ha något med mens att göra (har själv blött i mina graviditeter)
  • Mytime

Äntligen är de gjort. Nu e "bara" väntan kvar!

8ägg fick de ut i fredags. Idag fick vi tillbaka ett fint embryo i "toppkvalitet". Låter bra men de verkar va så ofta utifrån va man läst här på fl.

Ett som redan va i frysen o tre som de ville skulle få komma till frysen imorrn. Får veta om några dagar om de fick komma till frysen el inte men åtminstone ett till frysen! Kändes väldigt skönt för då kan vi göra ett till "försök" innan vi behöver börja om processen för ett nytt färskförsök. Oerhört lättad över det!

Så av våra åtta ägg så blev alltså fem befruktade. De kändes bra. Ingen aning om de e bra el inte men de kändes så.

Nu "bara" försöka vänta i 18dgr...

Känner på mig hur de kommer gå.

• Pommac1
    Blomster84 skrev 2015-05-20 12:24:27 följande:

Hoppas verkligen det går vägen. Tredje gången gillt! :)

Tack! Ja, vi hoppas på det.
  • elisabeth1973

Minus på stickan idag igen. Känns för jävligt men ska försöka (hur lätt d nu är) att släppa alla tankarna på barn och ta nya tag i augusti när kliniken öppnar igen.
    Hur många IVF har ni gjort innan det blev en graviditet?
    Känns bara så hopplöst just nu.
    Jobbigt med pengarna också det kostar ju så himla mycket. Vet att jag kan få ihop till ett försök till men sen vet jag inte vart pengarna ska komma ifrån.

• MissX
    Mytime skrev 2015-05-20 17:58:05 följande:

Äntligen är de gjort. Nu e "bara" väntan kvar!

8ägg fick de ut i fredags. Idag fick vi tillbaka ett fint embryo i "toppkvalitet". Låter bra men de verkar va så ofta utifrån va man läst här på fl.

Ett som redan va i frysen o tre som de ville skulle få komma till frysen imorrn. Får veta om några dagar om de fick komma till frysen el inte men åtminstone ett till frysen! Kändes väldigt skönt för då kan vi göra ett till "försök" innan vi behöver börja om processen för ett nytt färskförsök. Oerhört lättad över det!

Så av våra åtta ägg så blev alltså fem befruktade. De kändes bra. Ingen aning om de e bra el inte men de kändes så.

Nu "bara" försöka vänta i 18dgr...

Känner på mig hur de kommer gå.

Spännande Mytime! Låter ju väldigt bra med dina ägg!

18 dagar är fruktansvärt lång tid, jag håller med! Jag har BM på söndag men inte testdag för än 2/6 så får se hur länge jag kan hålla mig från att tjyvtesta... Man bör ju få en hint vid BM iaf hur det står till!
  • Mytime
    MissX skrev 2015-05-20 19:31:21 följande:
    Spännande Mytime! Låter ju väldigt bra med dina ägg!

18 dagar är fruktansvärt lång tid, jag håller med! Jag har BM på söndag men inte testdag för än 2/6 så får se hur länge jag kan hålla mig från att tjyvtesta... Man bör ju få en hint vid BM iaf hur det står till!
    Lycka till!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj