• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Ia84

Nu är man ruvare. Fick tillbaks ett fint litet embryo idag, ett 5-dagars och ett till frysen. Tre st som ska odlas tills imorgon och ev då till frysen. Nu är det bara den jobbiga väntan kvar. Har testdag 7/6, man önskar så att vårt lilla frö nu ska bädda in sig ordentligt i mig och stanna där i nio månader. Kommer bli en lång vecka, man får nog försöka och sysselsätta sig så man inte tänker så mycket. Lycka till alla!! Så roligt när man ser plus här i tråden, det får en verkligen att hålla hoppet uppe!

• EricaSE83
    Ia84 skrev 2015-05-27 21:53:40 följande:

Nu är man ruvare. Fick tillbaks ett fint litet embryo idag, ett 5-dagars och ett till frysen. Tre st som ska odlas tills imorgon och ev då till frysen. Nu är det bara den jobbiga väntan kvar. Har testdag 7/6, man önskar så att vårt lilla frö nu ska bädda in sig ordentligt i mig och stanna där i nio månader. Kommer bli en lång vecka, man får nog försöka och sysselsätta sig så man inte tänker så mycket. Lycka till alla!! Så roligt när man ser plus här i tråden, det får en verkligen att hålla hoppet uppe!

Lycka till!!!! Hoppas det lilla fröet stannar och stannar och stannar :)
  • EricaSE83
    Skuggan80 skrev 2015-05-27 20:39:03 följande:

Jag började spruta igår med Menopur 150, så nu hoppar jag in lite mer aktivt här igen =)

Då ligger vi nästan exakt lika i processen, började spruta Menopur 225ie nu ikväll :) (vårt andra försök, förra var med Gonal-F)
  • Gweny
    Ia84 skrev 2015-05-27 21:53:40 följande:

Spännande, hoppas nu! Ruvdagarna går så segt tycker jag. ska själv börja få ruva nästa vecka igen.
  • lindavik
    EricaSE83 skrev 2015-05-27 22:39:25 följande:
    Lycka till!!!! Hoppas det lilla fröet stannar och stannar och stannar :)
    Hej!

Nu är vi två ruvare! Lika även där; 1 till mig & 2 till frysen, de andra 2 överlevde inte. Jag har testdag 9/6, så din klinik verkar vara lite mer ivrig än min ;) Åh vad jag hoppas att man lyckas denna gång. Stort lycka till!!!
  • Linda8110
    lindavik skrev 2015-05-27 23:33:58 följande:
    Hej!

Nu är vi två ruvare! Lika även där; 1 till mig & 2 till frysen, de andra 2 överlevde inte. Jag har testdag 9/6, så din klinik verkar vara lite mer ivrig än min ;) Åh vad jag hoppas att man lyckas denna gång. Stort lycka till!!!
    3 ruvare är vi :)
  • Jennie

Så här såg det ut imorse. Strecket har bara blivit marginellt starkare. Borde det inte bli starkare för varje dag? Usch, jag är verkligen jättenojjig och tror att jag kanske har fått en dålig leverans av teststickor. Eller kan det ta lång tid innan strecket blir starkare?

Jag håller tummarna för alla ruvare!
  • Mysan10
    EricaSE83 skrev 2015-05-27 15:56:16 följande:

Hur har det gått för dig efter Vulet? Håller tummarna att du också fått lite ljusare besked idag!!

Vid vul igår såg dom 16 äggblåsor så äggplock bestämdes till imorgon! Känner mig så lättad att det verkar se bra ut hittills. Är nervös inför imorgon och förväntansfull, såhär nära har vi aldrig varit att bli gravida! :)

Härligt att det gick bra för dig också och att du får starta med behandlingen!

Och grattis till plusset Coocoo!
  • Mysan10
    Jennie skrev 2015-05-28 08:06:01 följande:

Så här såg det ut imorse. Strecket har bara blivit marginellt starkare. Borde det inte bli starkare för varje dag? Usch, jag är verkligen jättenojjig och tror att jag kanske har fått en dålig leverans av teststickor. Eller kan det ta lång tid innan strecket blir starkare?

Jag håller tummarna för alla ruvare!

Det ser fint ut Jennie! Grattis! Prova ett digitalt test om du är osäker men det där är helt klart positivt!
  • EricaSE83
    Mysan10 skrev 2015-05-28 08:09:53 följande:

Vid vul igår såg dom 16 äggblåsor så äggplock bestämdes till imorgon! Känner mig så lättad att det verkar se bra ut hittills. Är nervös inför imorgon och förväntansfull, såhär nära har vi aldrig varit att bli gravida! :)

Härligt att det gick bra för dig också och att du får starta med behandlingen!

Och grattis till plusset Coocoo!

Å vad skönt!!!! 16 äggblåsor låter ju toppen! Stort lycka till i morgon! Skönt med äggplock på en fredag då kan du ta en lugn helg efteråt :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj