• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • FruGrävling

Jag började spruta i måndags för vårt första ivf men efter första ultraljudet igår fick vi avbryta. Jag hade en follikel (eller cysta?) på ca 20 el om det var 22 mm. Övriga folliklar var under 10 mm. Det blev trigger idag och vi får försöka med vanligt enkelt sex. Om det inte funkar (och varför skulle det, jag fick ju ägglossning av Pergotime men vi lyckades ju inte ändå på 6 mån?) så får vi vänta till augusti. Det blir förmodligen en högre dos Gonal-F redan från början då.

Med tanke på PCOS o AMH på 11 o många små äggblåsor trodde de att jag var lättstimylerad o risk för lverstimulering men jag antar att de hade fel. Känns bara så jobbigt nu. Vi har väntat på ivf sen februari o när vi väl får börja går det åt h-vete direkt. Nu blir det ytterliggare en sommar som jag kommer önska vara över direkt.

• Bolih84
    sanla skrev 2015-05-30 10:02:42 följande:

Kul att se med plus i tråden! 

Och hoppas det går bra för alla ni som ruvar...

Själv fick jag mens idag, vilket innebär hög risk för att nästa planerade insättning av ett 5 eller 6 dagars blir på helg (midsommarhelgen)...

Min ägglossning kan ibland blir några dagar sen, så det finns ju chans. Men kommer säkert bli typiskt att missa juni och vänta ända till augusti ... man är såå trött på att vänta..

Finns inga knep att försena sin ägglossning?

Risk för samma här... Men fått äl-spruta utskriven så det inte blir som de två senaste FET försöken, insättning under helg ???? menstart idag, 6 dgr sen, såklart....
  • mikaaaela

Hej :) Inne på IVF2 och jag plussade svagt på RD7 med testlagrets, sedan lite starkare på RD8. Idag på RD10 var det en klar höjning på strecket och tog även ett med CB som visade ett starkt plus. Är fruktansvärt orolig för att det ska vara en kemisk graviditet för att det fortfarande är väldigt tidigt och kan inte riktigt glädjas åt plussen. Någon som vet hur det fungerar? Får man en ökning på stickan om det är en kemisk graviditet? Eller är plussen fortsatt svaga då? 

Önskar er alla lycka till, ni är så starka! 

• Niskan15

Ruvardag 9 idag, det börjar blir nervöst nu medan klockan tickar sakta ... Varje gång man går på toaletten vågar man knappt titta om inte mensen kommer igång. Usch! Mina båda gånger har mensen startat runt Rd 10-11.

Vilken dag är ni på? Hur känns det? Några symptom ännu? Jag har som mensvärk till och från. Det borde vara från lutinus men igår kväll hade jag riktiga känningar .. Denna period är så jobbig!

• mom2012

På ruvardag 11 idag med en 5 dagars. Har tagit låg dos ovitrelle som stöd var 3e dag. Haft utslag på gravtest nu mer än 90 timmar efter sista sprutan. Apotekets test gav plus i morse men testlagrets tets bara en svag skugga. ÄL test gav kraftigt plus. Är på bim +3. Ömma bröst ingen mens...inte ens lite rosa på lutinus pinne. Förstår inget. Är allt detta pga ovitrelle eller?

• iaeh

Hej allihopa!

Jag fick som sagt min mens i tisdags exter vårat första ivf försök. Tog då gravtest som även det visade negativt. Hade egentlig testdag igår.

Mensen tog slut i torsdags/fredags men idag kom det en ny blödning. Har aldrig varit med om något liknande. Vet ni vad det kan bero på?

• mom2012

Jag hade tagit ett test till. Är jag blev gravid fick jag en blödning ca 10-12 dgr efter äggplock... Jag hade ringt kliniken och hört mig för.

• En PantherTant

Ännu ett plus i tråden! FET 20.5, testdag imorgon med blodprov, men valde att ta ett test ikväll för att vara lite förberedd på resultatet. Och denhär gången verkar det ha lyckats! Nästan otroligt med tanke på att jag hela veckan haft världens diarre (gått ner 3 kg). Härligt!

• Coocoo
    En PantherTant skrev 2015-05-31 18:41:49 följande:

Ännu ett plus i tråden! FET 20.5, testdag imorgon med blodprov, men valde att ta ett test ikväll för att vara lite förberedd på resultatet. Och denhär gången verkar det ha lyckats! Nästan otroligt med tanke på att jag hela veckan haft världens diarre (gått ner 3 kg). Härligt!

GRATTIIIIS! Min mage är också väldigt orolig
  • helnil_

Ovitrelle kan väl ge utslag på test upp till 10 dagar efter sprutan? Men vet ej hur det funkar när du tar låg dos? Hur kommer det sig att du fått det? Inte hört det förut. När har de sagt att du ska testa?

mom2012 skrev 2015-05-31 13:34:38 följande:

På ruvardag 11 idag med en 5 dagars. Har tagit låg dos ovitrelle som stöd var 3e dag. Haft utslag på gravtest nu mer än 90 timmar efter sista sprutan. Apotekets test gav plus i morse men testlagrets tets bara en svag skugga. ÄL test gav kraftigt plus. Är på bim +3. Ömma bröst ingen mens...inte ens lite rosa på lutinus pinne. Förstår inget. Är allt detta pga ovitrelle eller?

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj