för hårda regler vid ivf
¨måste man vara folkbokförd i 2 år på samma adress för att få landstingsfinansierad ivf? kollar de upp hur länge man varit skrivna på samma adress?! jag tycker det är lite för hårda regler...
¨måste man vara folkbokförd i 2 år på samma adress för att få landstingsfinansierad ivf? kollar de upp hur länge man varit skrivna på samma adress?! jag tycker det är lite för hårda regler...
och vi lever i 2015 där många är särbos som skaffar barn . Vi lever inte i stenåldern som dessa stenåldersregler.
När jag träffade min förra pojkvän visste vi att ivf var enda sättet att bli gravida. Han var 40 och hade försökt och varit på utredning med sitt ex. Då var två år länge att ha bott ihop innan utredning.
Som fd ofrivilligt barnlös så förstår jag din frustration, men jag tycker ändå att det är ok att sätta upp vissa regler för att landstinget ska punga ut med 50000+ för att hjälpa till. Den här regeln om att vara skrivna på samma adress i 2 år, är den ny?
När vi ställdes i kö till landstingsfinansierad IVF hade vi bott ihop i lite drygt ett år, men då var det nästan 2 års kö också så de kanske inte kände ngt behov att ta upp saken...
Gå privat i stället om ni har bråttom, de regler som gäller där handlar enbart om att det ska finnas förutsättningar för en lyckad graviditet.