• Shiros

Hur mätt blir du av en pizza?

Som rubriken, hur mätt blir du av en normalstor pizza från pizzerian?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mätt blir du av en pizza?
  • Aniiee

1: Vad betyder egentligen "normalstor"? Jag har 3 pizzerior jag går till regelbundet, deras pizzor är väääääldigt olika stora. Den minsta är 17 cm i diameter, den största är 30 cm i diameter, dvs nästan dubbelt så stor.

2: Beror väl på vad det är på pizzan..... En 17 cm margherita på tunn botten: LÄTT. En 30 cm deepdish tacopizza bestående av 3/4 tacoköttfärs? Aldrig. Knappt ens delad på 8.....

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Shiros
    Aniiee skrev 2015-04-10 19:39:35 följande:
    1: Vad betyder egentligen "normalstor"? Jag har 3 pizzerior jag går till regelbundet, deras pizzor är väääääldigt olika stora. Den minsta är 17 cm i diameter, den största är 30 cm i diameter, dvs nästan dubbelt så stor.

2: Beror väl på vad det är på pizzan..... En 17 cm margherita på tunn botten: LÄTT. En 30 cm deepdish tacopizza bestående av 3/4 tacoköttfärs? Aldrig. Knappt ens delad på 8.....
    Vet inte den exakta diametern på en normalstor pizza, men något mittemellan det kanske? Tror inte det är allt för svårt att lista ut en ungefärlig standardstorlek. Jag har i alla fall inte märkt av någon större skillnad på de pizzeriorna jag brukar besöka, om man inte väljer barnpizza eller familjepizza.
  • Shiros

Jag har pizzakartonger från två olika pizzerior hemma, båda var 30 cm breda.

• Vanillaextract
    Shiros skrev 2015-04-10 19:23:46 följande:

Men hur många orkar vara superhälsosamma hela tiden? Jag äter nästan bara frukt, grönsaker, bär, smoothies och juicer, även till middag, men till och med jag kan tycka att det är jävligt gött att bara slänga i mig en pizza ibland när jag kommit hem från skolan och inte orkar stå och trycka i trettio kilo rödbetor i råsaftcentrifugen.

Låt andra käka pizza hur mycket de vill, ok?

Du får äta hur mycket pizza du vill, ingen hindrar dig. Men varför kan du inte "unna dig" en normal potion pizza, typ 1/3? Då kan du unna dig två gånger till efter.
  • Shiros
    Vanillaextract skrev 2015-04-10 19:53:39 följande:
    Du får äta hur mycket pizza du vill, ingen hindrar dig. Men varför kan du inte "unna dig" en normal potion pizza, typ 1/3? Då kan du unna dig två gånger till efter.
    Låter lite som någon försöker hindra mig. Var det i all välmening du informerade oss om att pizza inte är nyttigt eller vad var avsikten?
    Som sagt blir jag inte mätt av en tredjedels pizza.
  • Zoja

Jag valde "orkar inte en hel", oftast lämnar jag ungefär halva (eller mindre) till dagen efter. Men om jag inte ätit något annat på dagen kan en hel slinka ner. 

• Ronga

Beror på vart jag äter pizzan. Här i närområdet har jag en del ställen att välja mellan. På ena stället blir jag lagom mätt. En "vanlig" pizza, inte för tjock eller tunn.
    Sen finns det ett annat ställe med riktigt "fettiga" pizzor och tjockt deg, där får jag inte i mig hela.

Men rent allmänt så blir jag lagom mätt på en pizza, om jag inte ätit så mycket/något innan.

Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • lövet2

Har aldrig ätit mer än en halv pizza. Men då tycker jag i och för sig inte det är särskilt gott heller. Jag är mer "kött o potatis"-typen ...

Svar på tråden Hur mätt blir du av en pizza?