• Milla2016

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Hej!
    Smyger också in här, nygravid i v 6, genom ÄD i Finland. BF i mitten på maj. Satt in ett åttacelligt embryo. Ska boka in VUL till v 8 hade jag tänkt och sen ta kontakt med MVC.

Vad kul med en grupp där det är så blandat med hur olika långt man kommit, vilka erfarenheter att utbyta.

• Milla2016

Tack tjejer!

Redan47: Ja, tiden går såå sakta! Är två veckor sen jag plussade och tiden sniglar sig fram. Är ju minst lika länge till VUL...

Finns det någon lista med BF-datum osv?

• Milla2016

Lana68, då är vi i samma fas! Satte också in en tre-dagars den 24/8. För visst blir det det när ÄP var 21/8?

• Milla2016
    Lana68 skrev 2015-09-16 12:55:23 följande:
    Jag hade frysta ägg sombefruktades tre dagar . Har du fått tid för vul? Och vilken vecka räknar du att du är i? Satte du in två?
    Okej! Jag satte in ett ägg, på eget önskemål. Har inte bokat tid för VUL ännu, men kliniken sa att boka till kring den 25/9. Jag räknar att jag är i vecka 6, vet inte exakt vecka+dag då apparna säger olika.
  • Milla2016

Bokade VUL idag, blev den 30 sept. Sköterskan räknade ut att jag är i v 5+6 nu (ÄP 2+0). Jag har varit gravid en gång tidigare, gjorde då VUL i v 9+2, då såg man tydligt både hjärta och foster. Hur stor är fostret i vecka 7? Usch vad jag önskar att dagarna ska gå fort!

• Milla2016

jz79: Usch, lider verkligen med dig! Brukar också ha migrän, men inte av den kaliber som du verkar ha! Önskar verkligen att du snart blir av med den!

Själv så har jag börjat få sendrag under fötterna, kan få det av att bara bli lite kall om fötterna, speciellt på kvällstid. Hade samma i den förra graviditeten. Är det magnesium som är bra att äta mot sendrag? Vilken mängd isåfall?

• Milla2016

Jag ska testa magnesium, ännu är det inte så farligt, brukar lyckas häva krampen genom att trycka ner foten i golvet. Men obehagligt är det ju!

• Milla2016

Tack för omtanken Redan47. Har gått in i v 8 igår och mår mest illa hela dagarna. Köpte Seabands igår som hjälper lite. Samtidigt så "gillar" jag att må illa, det blir som verkligare på nåt vis att jag är gravid. VUL blir på onsdag...jättenervös inför det! Men jag tror att det finns ett litet hjärta som tickar på <3

• Milla2016

Tack swede!

En fråga om det här med illamåendet! Har ni mått illa mest på morgonen? Jag mår inte så illa på morgonen, kan vara vaken en stund o behöver inte få i mig något direkt. Men efter frukost börjar illamåendet för att eskalera framåt lunch/eftermiddag. Någon annan som har/hade det så?

• Milla2016

Usch...ont i ryggen o lite ljusbruna flytningar... Har inte haft tillstymmelse till färgat i trosskyddet hittills... Blä, vad rädd jag är nu. Jag vet att det är jättevanligt med färgade flytningar å blödningar, men det hjälper inte just nu... Bor flera mil från en gynakut så känner inte för att åka dit heller, de kan ju ändå inte göra ngt... VUL på onsdag, får hålla ut tills dess.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus