Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Det fortsätter att komma ljusbruna flytningar idag o nu gör det lite ont i magen också. Är hemma från jobbet idag o försöker vila, men tankarna maler hela tiden att det här är ett begynnande missfall :(
Det fortsätter att komma ljusbruna flytningar idag o nu gör det lite ont i magen också. Är hemma från jobbet idag o försöker vila, men tankarna maler hela tiden att det här är ett begynnande missfall :(
Milla2016, jag förstår så väl din oro. Håller tummarna att set inte blir något värre. Hur långt är du?
Nu känns det kört...blöder rött o har ännu mer ont i rygg o mage...Ska försöka få en tid för koll idag, orkar inte vänta till imorgon.
Tack för all omtanke och kunskap!
Inget napp på någon av hälsocentralerna, de gör inga VUL/UL förrän de fått utbildning på nya maskinen på ena stället och på andra stället hade de inte delen för VUL. Suck... Gynakuten ligger 20 mil bort så dit orkar jag inte åka idag, har redan ett bokat VUL på samma ställe imorgon så avvaktar tills dess. Idag blir det vila, vila och vila lite till!
Kram till er alla!
Ett stort tack till er alla för hållna tummar, pepp och tankar!
Jag får bli kvar i tråden ett tag till iaf
VUL visade en liten plutt med ett tickande hjärta! Perfekt storlek, tjock slemhinna, inget blod i livmodern. De bruna flytningarna har blivit ännu ljusare och minskat. Läkaren såg inget speciellt utan sa att det kan bero på att allt växer där inne nu. Jag är så lättad!
supertjejen - nej vad trist! Hur långt hade du kommit?
En fråga till er: Hur ont kan växtvärk göra? Jag håller på att gå av på mitten, så ont gör det i nedre delen av magen och ryggen. Måste ta Panodil för att kunna fungera. Bruna flytningarna fortsätter att komma, men inte i så stora mängder. Dom ökade igår men det berodde nog på undersökningen plus att läkaren tyckte jag kunde fortsätta ta Trombyl, vilket jag gjorde igår. Har inte tagit Trombylen idag och fått ordination från kliniken att sluta ta den och börja igen i vecka 12.
Usch, det här är så jobbigt! Önskar att man kunde bli inlagd med konstant övervakning...jag är extra orolig då jag varit med om det värsta som kan hända under min första graviditet...
Nu lämnar jag också er, tack för allt!
Tio minuter efter att jag postade min fråga om växtvärk igår så reste jag mig från soffan och känner då att det glider ut en klump, går på toaletten och upptäcker färskt blod. Det blöder rejält med klumpar och efter några timmar kan jag själv, med egna ögon, konstatera att missfallet är ett faktum.
Nu blir det mest troligt en paus till efter nyår.
Kramar till er alla!
Nej Milla, så hemskt! Är det säkerställt med UL? Kram
Tack underbara ni!
Hur kollar man immunförsvaret? Jag har ätit Prednisolon o Trombyl de två gånger jag lyckats bli gravid. En ganska låg dos Prednisolon (10 mg).
Nu har jag varit till gyn o fått bekräftat att jag fått missfall, kollades med VUL. :( Finns iaf inga rester kvar av graviditeten o blödningen har minskat. Nu gäller det bara att bestämma sig om nytt försök ska göras nu direkt eller pausa till januari. Hur skulle ni gjort?
Många kramar!
Frazze - vi har också en resa inplanerad i december, ska vara borta i tre veckor. Men om vi bestämmer oss för ett nytt försök så avbokar vi resan.
Håller alla tummar hårt att det är en ofarlig värk och blödning! När har du VUL?
redan47 - jag är redo mentalt för ett nytt försök redan nu. Självklart sörjer jag missfallet men det är inget jämfört med den sorg jag har för mitt fullgångna förlorade barn och det som får mig att stå upp på morgonen är kampen för ett syskon <3
Frazze - jag har sett ditt PM och försökt svara men det gick inte via appen
Jag önskar så att den ena lilla vill stanna kvar!
Så där! Min fyn ringde och sa att jag kunde komma in och kolla upp allt. Vi åkte in direkt och nu är det bekräftat. Allt är borta helt soprent i magen! Nu tackar jag för mig och för allt stöd jag har fått. Hoppas vara tillbaks i slutet av Januari början av februari igen. Kram
Hej allihop!
Nu kör jag igång med FET efter missfallet 1 okt. Fick min mens idag, helt enligt min cykel (konstigt att kroppen alltid fungerar när det gäller mens men inte vid graviditeter). Ska börja med medicinerna idag. Min fråga är: Jag hann dosera ut Femanest i en dosett samma dag som jag fick missfall. Kan jag ta Femanest som legat i en dosett sen 1 okt? Alltså, som inte förvarats i blisterförpackningen?
GRATTIS till er som fått era små mirakel! O Lycka till till er som ruvar och er som nyligen plussat! Kram!
Tack för pepp!
Jag hade mer Femanest hemma som varit i förpackningen så jag bytte ut tabletterna. UL 6 nov för slemhinnekoll o FET om ca 17 dagar...iiih...
Kram!
Nasonex är godkänt att ta, läs detta på Janusinfo
www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/
Ja min mjölk bara försvann så där! Poff and gone! Får ut en så där 30-50ml sammanlagt på brösten när jag pumpar! Vad ska man göra? Jag har satt igång att pumpa varannan timma och kör dubbel utdrivning men instt så skulle jag köra var 3dje timma men somnade om och sov 5.5 timma istället nu så lät jag det gå 3 timmar, mrn from nu så blir det varannan igen! Så surt bara att det blir så lite var gång. Vad gör man med flera småslattar? Kylen full med burkar någon som har ett bra råd om vad som ska göras för att få tillbaka mjölken?