• Savasana

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Hej, någon här av er som redan har lyckats bli gravida och fått barn som möjligen har Lutinus över?

Jag är I akut behov då jag har fått öka upp lutinus-dosen pga blödningar.

• Savasana

Jättesnällt Frazze! Jag inboxat dig.

Om det är fler som har får ni mer än gärna höra av er. Jag tar 8 st per dag så jag konsumerar Lutinus som smör i solsken.

• Savasana

Jag gjorde också ÄD på AVA Riga men till mig var det ingen som hade några invändningar när jag ville göra syskonförsök ett år efter KS. Det var nästan på andra hållet att de ville att jag skulle börja behandlingen tidigare. Inget nämndes heller att jag skulle få snittet kollat innan start.

Hur som helst gick allt bra och jag blev gravid direkt och födde även nu med KS.

Jag har varit nedreglerad med Procren båda gångerna det har lyckats.

• Savasana
    niki74 skrev 2017-02-20 14:06:39 följande:

Tack för infon Savasana! Tycker att det är jättekonstigt att de från samma ställe ger olika bud. De gick med på ett år för mig också men då måste en läkare först intyga att det är läkt.

Jag undrar om man måste skicka bild eller intyg från läkaren eller om det räcker med muntligt? Det är tillräckligt krångligt att fixa läkartider för de olika kollerna ändå.

Hur många koller/läkarbesök behövde du göra vid ditt FET och var nedregleringen annorlunda tidsmässigt andra gången? Vid FET behöver man ju inte matchas med donatorn och ligga och 'surfa " med färdig slemhinna i ett par veckor tycker jag.

Vad härligt att höra att du lyckades bli gravid vid syskonförsökett också! Det är min/våran dröm!

Nu gjorde jag FET båda gångerna det lyckades. Vårt första ET som misslyckades gjorde jag 2010.

Båda dessa två lyckade FET körde jag samma upplägg med p-piller först för att jag hade en envis cysta som inte ville försvinna. Sen Procren och därefter start med Progynon.

Jag valde själv vecka när jag ville att återföringen skulle ske så de anpassade Progynonstarten efter det. Jag ville även att återföringen skulle ske på stimuleringsdag 19 för att det skulle bli samma dag som förra gången. Det var okej om slemhinnan var tillräckligt tjock.

Jag gjorde ett vul inför starten mest för att se så att allt såg normalt ut. Det var inget som kliniken bad om utan helt på mitt eget initiativ. Sen gjorde jag ett vul för att se så att cystan hade blödit ut och därefter det vul som kliniken efterfrågade runt dag 10.

Antalet vul som kliniken vill att man ska göra beror på slemhinnans status. Växer den sakta får man ofta göra ytterligare vul men är den fin räcker det med ett vul.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus