• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • xxx4

Åååå dreamz vad jag känner med dig! Är så dålig just nu på att följa tråden men gick in idag o läser om din utsatta situation. Blir så ledsen att du ska behöva vara med om detta när du kämpat så för denna graviditet. Skönt i allt är att du är omhändertagen för det är det viktigaste nu o detta med Havandeskapsförgiftning o förtidigt födda barn kan vi här i Sverige bra så försök o känna dig så lugn du kan. Själv har jag inte varit med om det med mina barn men känner flera i omgivningen o alla har det gått fint för. Barnen har blivit fina ungar. En flicka föddes i v 24 o vägde 400 g. Hon är idag en helt fin o välfungerande tjej det kan man verkligen säga är god prematurvård. Ta nu hand om dig o barnet. Varmaste kramar

Redan tack för hälsningen. Låter så skönt med familjeliv i solen på annan ort. Kanske kan vi komma iväg på en miniresa ( första med nytillskottet) under påsk. Annars njuter jag av långa promenader i vårsolen på hemmaplan. Hur går det för dig tyck om mig? Kram till alla kämpare.

• TyckOmMig

xxx4-tack för att du undrar vännen.
    Det är bara bra med mig och barn/hundar.
    Våren är på ingående försöker njuta varje dag av lille Nickolaos drygt 3 1/2 månader nu och följer er alla lite till mans på avstånd.
    Jag är världens lyckligaste 50 åring kort & gott.Visst finns det dåliga dagar men ändå jag ångrar inte en sekund mitt val här i livet flerbarnsmamma som jag ju är.

• xxx4

Tyckommig vad fint att höra! Så härligt m världens lyckligaste 50-åring o nybliven mamma! Känner som du men bara :) 49-åring :) Javisst så ser ju livet ut, upp o ner dagar, men att få leva sin dröm är en gåva! Denna rikedom som flerbarnsförälder ger en enorm känsla av tacksamhet som klarar mången ammningsnätter. Här ammar vi fortfarande tycker det är så mysigt så får skylla mig själv :) kramar

TyckOmMig skrev 2017-03-28 22:23:31 följande:

xxx4-tack för att du undrar vännen.

Det är bara bra med mig och barn/hundar.

Våren är på ingående försöker njuta varje dag av lille Nickolaos drygt 3 1/2 månader nu och följer er alla lite till mans på avstånd.

Jag är världens lyckligaste 50 åring kort & gott.Visst finns det dåliga dagar men ändå jag ångrar inte en sekund mitt val här i livet flerbarnsmamma som jag ju är.

• Missne

Låter härligt att höra om er lyckliga flerbarnsmammor. Nu är vi på väg till Riga för att förhoppningsvis bli flerbarnsföräldrar också????Fet imorgon. Hoppas nubara embryona överlever upptiningen och vill fastna sen.

• Frazze
    Missne skrev 2017-03-29 14:01:04 följande:

Låter härligt att höra om er lyckliga flerbarnsmammor. Nu är vi på väg till Riga för att förhoppningsvis bli flerbarnsföräldrar också????Fet imorgon. Hoppas nubara embryona överlever upptiningen och vill fastna sen.

Håller tummarna för dig! Hur många embryon har ni kvar i Riga?
  • Micro
    Missne skrev 2017-03-29 14:01:04 följande:

Åh vad härligt. Samma för mig, åker t Riga nästa vecka, förhoppningsvis återföring tisdag. Håller timmarna för oss:)
  • Frazze
    Micro skrev 2017-03-29 14:23:59 följande:

Åh vad härligt. Samma för mig, åker t Riga nästa vecka, förhoppningsvis återföring tisdag. Håller timmarna för oss:)

Och jag ska vul på torsdag i nästa vecka och se om ett litet hjärta slår
  • Frazze
    Micro skrev 2017-03-29 14:23:59 följande:

Lycka till! Håller tummarna för dig
  • xxx4

Missne micro visst ska ni lyckas ge inte upp håller mina tummar hårt!!! Frasse håller också tummar för ett litet fint hjärta på ultraljud. Kramar

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus