• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig
    weeme skrev 2015-05-20 16:04:16 följande:

JAAAAA ett pickande hjärta och en liten som rörde på sig. Lättnaden är enorm, då kan jag bära min trötthet och halvillamående och enorma hunger med glädje igen. Nytt VUL om två veckor så vi kan se bättre, jag hade så mycket urin i urinblåsan att den tryckte bort livmodern ganska mycket, klantigt av mig.

Åh jag blir lika glad varje gång någon av er lyckas och får vara med om hjärtaktivitet på dessa så nervösa VUL betyder så oerhört mkt för en själv och ger en just lite extra ork kring allting.Stort grattis än en gång!
  • bullenochgrisen

Åh vad glad jag blir!! Grattis!

weeme skrev 2015-05-20 16:04:16 följande:

JAAAAA ett pickande hjärta och en liten som rörde på sig. Lättnaden är enorm, då kan jag bära min trötthet och halvillamående och enorma hunger med glädje igen. Nytt VUL om två veckor så vi kan se bättre, jag hade så mycket urin i urinblåsan att den tryckte bort livmodern ganska mycket, klantigt av mig.

• zaq1234

Grattis weeme!! Så roligt!!

Fy vad tragiskt milla... Sånt får bara inte hända..

Frk röd Håller tummarna för bra resultat på proverna imorgon!!

Milla, ska du till mvc på fredag? Det ska jag.

• weeme

Tackar tackar, ja den milstolpen är skön att passera speciellt som jag inte känner mig som jag brukar när jag är gravid. Brukar ha tokont i brösten och nu är de rätt lugna till exempel.

Barn ska inte dö, det gör ont i själen.

Lycka till nu ni andra med era milstolpar!

• HRE

Glad idag! Fick följande besked från Dr. D: think that your body is calmer now. please see your plan below.

from tomorrow we can start reducing the NEUPOGEN to half a bottle a day. Every day.

in 10 days, you will repeat the FBC and if everything is fine, then we will stop it completely. you may need infusion around a point, but I will let you know.

We will start reducing the prednisolone after when we will stop Neupogen.

Känns lite nervöst att vara utan dropp så länge förstås... har mailat och frågat om det verkligen är ok.

Mest längtar jag efter att trappa ner kortisonet och jag hatar Fragmin. Får riktigt ont ibland och stora blåmärken. Försöker med alla möjliga tricks men får märken ändå... Ska man verkligen ta dem hela graviditeten...?

• TyckOmMig

weeme-förra ED tvilling graviditeten hade jag jätte ömma bröst långt in i graviditeten.

Denna andra ED tvilling graviditeten har jag inte haft något alls ont...har ingen aning om vad det kan bero på om det kan vara till någon tröst?!

Zaq-dags för vanlig MVC koll tisdag för mig och nya TUL tider redan den 9/6 och 25/6 för mig.

Ska ta nytt TSH imorgon gör ju det än var 4 v.

Boar för fullt med olika förberedelser inför småttingarna ankomst tur man började tidigt för nu blir är magen mest i vägen!

• Snart lycklig

Grattis weeme, känslan är underbar.

Frk röd, hoppas du får ordning på ditt progesteron. Mitt krånglade också lite i början. Nu ligger det stabilt lite högre.

HRE, visst är det skönt när vi får börja trappa ned. Vilken vecka är du i nu? Jag slutade ju helt med Neupogen en tid innan påsk. Nu håller jag på med nedtrappning av Prednisolonet, så sköööönt. Jag tog 30 mg tidigare, men fr o m imorgon 15 mg. Har trappat ned veckovis endast med 2,5 mg. I dagens svar från D fick jag besked om att ta ett extra dropp imorgon, bara som säkerhet, och inte nya bp förrän om två veckor. Första gången med så långt intervall, annars har det på slutet varit bp en gång per vecka. Det var en period som jag slapp ta IL, men under nedtrappningen av Prednisolonet har det blivit några. Får också trappa ned mitt Levaxin från 175 till 150 imorgon, då mitt TSH nu legat på <0,02 i några veckor. Trappat ned från 225 mg, som jag intog som mest.

TyckOmMig, mysigt att boa. Jag har inte gjort mkt alls, inte heller många inköp.

Fr o m nu kommer jag gå på kontroll hos BM varje vecka. Imorgon torsdag v 29, 28+0.

• Redan47

Nu känns det att vi har flyt i tråden! Nya graviditeter, framgång att det lönar sig art vara envis! Att nedtrappning av mediciner är på gång, det känns så skönt att höra. HRE stå ut med blåmärken, det är profylax m den o trombyl för havandeskförg. Om du inte prövat att suga upp först o se om det kommer blod, sedan spruta in fragmin, så gör det. På mig skillnad. Jag tyckte det blev bättre att ta på kvällen innan sänggåendet precis. Inget tryck m byxor mot magen eller förhöjd cirkulation som dagtid.

Nej något kön var inte tal om att se. Gör man det på kub redan? Vi har Inte heller bestämt om vi vill veta före... Kanske jag. Info är ju inte ens viktig, vi får se, kanske det bara blir så att vi får veta om vi kommer gå på UL varannan vecka....

• MillaQ2

Zaq; jag har mitt BM-besök imorgon, eller rättare sagt idag torsdag(kan inte sova), det "ordinarie" denna gång ;) Så skönt att få gå varannan vecka. Har legat mitt på SF-kurvan hittills men förra gången sa hon att jag inte ska oroa mig om det skulle plana ut något till nästa gång, nu växer bebisarna lite olika på slutet beroende på gener och så. Fast nog känns det som magen växer så det knakar, inte bara pga nattmackorna väl? :-S

Jag har ett UL 9/6 , samma datum som jag tror du också Tyckommig . Har du också då Zaq? Är det ytterligare ett senare, tror inte jag fått nån sån kallelse.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus