• Communitygrodan

Påbörja IVF april/maj

Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.

• Svar på tråden Påbörja IVF april/maj
  • Ellenirondellen

Härligt! Vad tar du för spruta? Jag sprutade på dag sex idag. Imorgon gör jag första UL. Lite spänd men ska nog gå bra. Lycka till med allt!

Nicka skrev 2015-05-31 19:47:23 följande:

Japp igår (: så nu äntligen är vi igång!!

Har nått problem med min app till mobilen så jag kan inte skriva eller svara ): har testat de mesta.

Hur går de för dej? börjat med sprutor?

• Filli89
    Ellenirondellen skrev 2015-05-31 22:03:23 följande:

Hur kommer det sig att ni fick två tillbaka? Trodde dom bara satte in ett i taget. Jag har precis tagit sprutorna för dag 6. Imorgon ska jag på första UL. Håll tummarna för att allt ser bra ut! Hoppas du får behålla guldkornet/kornen nu!:)

Jag har oxå problem med appen går inte heller att svara, så ursäkta mina konstiga citeringar.

Jag gör ivf utomlands och har här d som rutin att sätta tillbaka två lr tre beroende hur bra kvalité embryot/embryona har!

ja hoppas det ser bra ut idag och att du får plocka ut de utan att behöva gå över tid!!
  • minna456

Åhh, känns som om alla får ägg till frysen. Vi fick ut 19 ägg, 10 befruktades och ett till mig. Inget till frysen.. .suck, jag måste verkligen ha dålig kvalité på äggen..

• Blomster84
    minna456 skrev 2015-06-01 12:20:43 följande:

Åhh, känns som om alla får ägg till frysen. Vi fick ut 19 ägg, 10 befruktades och ett till mig. Inget till frysen.. .suck, jag måste verkligen ha dålig kvalité på äggen..

Jag tror klinikerna fryser in på olika dagar. Min klinik fryser endast 5dagars dvs blastocyster. Vissa kliniker fryser in på dag 2 och 3 också. Enligt min klinik är det ca 38% som får embryon till frysen (på deras klinik då alltså). Så det är säkert inget att oroa fig för. :)
  • Längta
    minna456 skrev 2015-06-01 12:20:43 följande:

Jag e precis lika som dig. Ruvar nu på vårat 4de försök.

Ingen av d andra ggrna har vi fått till frys. Vi har inte fått svar på denna ggn än. Men dom trivs bättre i dig också så ja håller tummarna nu.
  • Nicka
    Ellenirondellen skrev 2015-05-31 22:05:27 följande:

Härligt! Vad tar du för spruta? Jag sprutade på dag sex idag. Imorgon gör jag första UL. Lite spänd men ska nog gå bra. Lycka till med allt!

Jag tar Gonal-F 250 enheter, tredje dagen idag, på onsdag blir de tillägg med orgalutran och på fredag ultraljud (:
    Hur gick de på ultraljudet?

• Ellenirondellen

Det gick bra. Såpass bra att jag inte behöver göra ett andra ultraljud på onsdag. Ska göra äggplock på fredag redan!:) troligtvis insättning på måndag men det kunde dom inte säga säkert. Allt blev så verkligt helt plötsligt! Lycka till på fredag på UL!

Nicka skrev 2015-06-01 19:48:17 följande:

Jag tar Gonal-F 250 enheter, tredje dagen idag, på onsdag blir de tillägg med orgalutran och på fredag ultraljud (:

Hur gick de på ultraljudet?

• Nicka
    Ellenirondellen skrev 2015-06-01 19:56:01 följande:

Det gick bra. Såpass bra att jag inte behöver göra ett andra ultraljud på onsdag. Ska göra äggplock på fredag redan!:) troligtvis insättning på måndag men det kunde dom inte säga säkert. Allt blev så verkligt helt plötsligt! Lycka till på fredag på UL!

Åå va kul! Härligt (: Lycka till!
    Tack! Jag längtar så till fredag (:
  • Ellenirondellen

Detsamma! Vi får hålla tummarna för varandra på fredag :)

Nicka skrev 2015-06-01 20:22:12 följande:

Åå va kul! Härligt (: Lycka till!

Tack! Jag längtar så till fredag (:

Svar på tråden Påbörja IVF april/maj