• Communitygrodan

Påbörja IVF april/maj

Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.

• Svar på tråden Påbörja IVF april/maj
  • Längta

Ja har ruvat i 7 dagar nu. Alltså 8 dagar sen ja satt tillbaka 2st 3dagars. Men vi har fortfarande inte fått ngt brev på posten om hur de gick för de andra äggen.. Så häe länge har vi inte behövt vänta förut.

Då har dom vart väldigt snabba med att skicka ut svar.

Ska ja behöva ringa eller vänta ett par dagar till?

• Zamira

Måste ha andras tankar känner jag. Är idag på rd14 efter ett 4-celligt 2-dagars, har td på lördag egentligen men har ju dåligt tålamod så har tyvärr tjuvtestat även om man inte ska det..

Tog ett test i måndags, tyckte det var ett svagt svagt streck (sambon såg det också), fick lite hopp och kände mig glad. Tisdag började jag få brunt, men tänkte ändå positivt att så kan det vara. Brunt igår också, som ökade lite grann samt blev rödare, ont i magen/illamående, men tog test då också, fick ett starkare men fortfarande väldigt svagt test och kände mig ändå lite hoppfull trots de ökande blödningarna. Idag blöder jag rött, och fortfarande illamående och ont i magen, men trots detta tog jag ett digitalt för 15 minuter sen för att se, och förväntade mig "Ej gravid", men till min förvåning så stod där "Gravid 1-2" :)
    Vågar inte känna mig helt glad, men det känns ändå bra att faktiskt kunna få positivt svar, efter att ha försökt i snart 6 år utan ett enda plus!!
    Så är det någon som haft såhär, men som det ändå gått vägen för?
  • Pyssling11
    Zamira skrev 2015-06-04 15:03:54 följande:

Måste ha andras tankar känner jag. Är idag på rd14 efter ett 4-celligt 2-dagars, har td på lördag egentligen men har ju dåligt tålamod så har tyvärr tjuvtestat även om man inte ska det..

Tog ett test i måndags, tyckte det var ett svagt svagt streck (sambon såg det också), fick lite hopp och kände mig glad. Tisdag började jag få brunt, men tänkte ändå positivt att så kan det vara. Brunt igår också, som ökade lite grann samt blev rödare, ont i magen/illamående, men tog test då också, fick ett starkare men fortfarande väldigt svagt test och kände mig ändå lite hoppfull trots de ökande blödningarna. Idag blöder jag rött, och fortfarande illamående och ont i magen, men trots detta tog jag ett digitalt för 15 minuter sen för att se, och förväntade mig "Ej gravid", men till min förvåning så stod där "Gravid 1-2" :)
    Vågar inte känna mig helt glad, men det känns ändå bra att faktiskt kunna få positivt svar, efter att ha försökt i snart 6 år utan ett enda plus!!
    Så är det någon som haft såhär, men som det ändå gått vägen för?
    Grattis till plussandet!!! Måste vara en otrolig känsla efter ett sånt kämpande.

Igår kväll gjorde jag upptäckten när jag tog min kvälls lutinus att jag hade en liten rosa blödning.. trodde då att nu kommer mensen, tappade hoppade då jag fick lite ont i magen dessutom. Men imorse var det dags att ta gravtestet - som visade + ???? Men jag har fortfarande den där lilla blödningen inuti mig, vad kan det bero på?! Ska höra med dom på måndag när dom ringer och ska kolla läget..

häromdan KAN jag ha missat att ta en Lutinus mitt på dagen ....Jag har verkligen inget minne av om jag har tagit den eller inte ???? Kan det vara det som gör att man har en blödning?

Känner mig inte helt säker förrän jag har gjort UL för att se så det ser bra utdär inne...
  • Zamira
    Pyssling11 skrev 2015-06-06 21:20:17 följande:
    Grattis till plussandet!!! Måste vara en otrolig känsla efter ett sånt kämpande.

Igår kväll gjorde jag upptäckten när jag tog min kvälls lutinus att jag hade en liten rosa blödning.. trodde då att nu kommer mensen, tappade hoppade då jag fick lite ont i magen dessutom. Men imorse var det dags att ta gravtestet - som visade + ???? Men jag har fortfarande den där lilla blödningen inuti mig, vad kan det bero på?! Ska höra med dom på måndag när dom ringer och ska kolla läget..

häromdan KAN jag ha missat att ta en Lutinus mitt på dagen ....Jag har verkligen inget minne av om jag har tagit den eller inte ???? Kan det vara det som gör att man har en blödning?

Känner mig inte helt säker förrän jag har gjort UL för att se så det ser bra utdär inne...

Tack så mycket! Ja det var det, kom som en chock det plusset =)

Vad kul att du också plussat, grattis!!

Jag hade också rosa flytningar, tror de började i måndags på rd 11, var även då jag fick ett svagt, svagt positivt test.

Så tänker jag också, skulle även vilja ta blodprov, men Örebro sa att jag skulle ta nytt test om 10 dagar, så fick vi se då vad det visade..

• Filli89

Hej allihop, läkaren ringde precis och talade om att mitt test visat positiv. så härligt som det låter kan jag ändå fira helt, då jag blöder, blödde ut stor klump blod oxå.. trodde det var kört innan testet, blev bara chockad när han sa att det var positivt. Nu ska jag tillbaka om två dagar och ta ett nytt test, vi satte tillbaka två hoppas ja får behålla en åtminstone, nytt test om två dagar. Usch detta är hemskt!! Grattis till er som plussat!!

• Ia84

Är gravid, plussat med två test idag på vår testdag, är så lycklig, så svårt att ta in trots alla symtom jag har. Efter fem års kämpande så äntligen lyckades vi på första IVF-försöket. 

• Pyssling11
    Ia84 skrev 2015-06-07 12:20:08 följande:

Är gravid, plussat med två test idag på vår testdag, är så lycklig, så svårt att ta in trots alla symtom jag har. Efter fem års kämpande så äntligen lyckades vi på första IVF-försöket. 

Härligt ????Grattis!!
  • lindavik

Jag har också plussat efter vårt första IVF försök med blasto!!! Jag testade en gång i lördags med CB digitalt med veckoindikator. Min testdag är imorgon, men kunde inte hålla mig. :) Jag kommer att testa även imorgon bitti och därefter ringa kliniken och berätta resultatet. Jag hoppas verkligen att det är positivt även imorgon bitti. Herregud vad nojig man blir av IVF! Man tror ju allt ska gå fel....

Lycka till tjejer ni som ännu inte plussat, jag tror att ni också kommer få ett plus snart. <3

• Filli89

Jag fick positivt blod prov, började blöda samma dag, tog prov igen två dagar senare hcg värde som hade sjunkit. Tråkigt men sånt är livet. Har tid nu i veckan för att diskutera hur fort jag kan göra en FET. Fråga till er som gjort fet? När kan man börja, efter mensen efter äl? Dag 21? Kan man göra när som helst? Skulle Uppskatta om någon som gjort FET eller vet lite om det skulle vilja svara.

• Blomster84
    Filli89 skrev 2015-06-10 01:21:07 följande:

Jag fick positivt blod prov, började blöda samma dag, tog prov igen två dagar senare hcg värde som hade sjunkit. Tråkigt men sånt är livet. Har tid nu i veckan för att diskutera hur fort jag kan göra en FET. Fråga till er som gjort fet? När kan man börja, efter mensen efter äl? Dag 21? Kan man göra när som helst? Skulle Uppskatta om någon som gjort FET eller vet lite om det skulle vilja svara.

Tråkigt att höra att det inte gick vägen. :(

Vi kommer göra ostimulerat FET i helgen. Vi har precis gjort en färsk ivf som inte funkade. Var på VUL dagen efter att mensen kom. Äggstockarna hade gått tillbaka i storlek och allt såg bra ut. Bara att köra på sa dom. Bokades in på ultraljud förra veckan som bekräftade att ägglossning var på G och att livmoderslemhinnan såg bra ut. Därefter tog jag ÄL test varje morgon. När jag fick ÄL ringde jag kliniken och dom bokade in mig ett visst antal dagar efter ÄL beroende på hur "gamla" embryona i frysen var. Så nu åker vi dit på lördag och sen ruvar vi på :)

Vet ej hur det funkar om man gör stimulerat FET dock

Lycka till!
Svar på tråden Påbörja IVF april/maj