• Guffy78

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej. Hoppar in här till er som kan det här. Började med bidrogtningsgele och munkpeppar samtidigt nu efter sista MF och det händer nåt under med min temp. Aldrig har varit med om det men det ligger nästan på samma. Är det kosttillskott som gjorde det tror ni? Brukar annars ligga mycket lägre allt mellan 35.9 till 36.4 i follikulära fasen.

• Guffy78
    Bell13 skrev 2016-08-09 07:49:14 följande:

Världens dipp från 36.78 igår till 36.41 idag på 4 dagar efter ägglossning hoppas så klart det är inplantdip. Väntar spänt på tempen imorgon

Är du säker att det är inte fördröjd ÄL ? Har varit med om att tempen steg till 36.8 under flera dagar och sen dippade så här men då var det fördröjd ÄL - ägget släppte flera dagar senare än utslag på test jag trodde då att jag var på ÄL +5
  • Guffy78

Äntligen! Idag på dag 12 först dippade min temp under coverline till vanliga 36.4 då vet man att ÄL på gång:) var lite orolig för temp har hållit sig över coverline sedan sista ÄL . Var orolig att inte all MF har kommit ut.

• Guffy78
    Emmissara skrev 2016-08-09 10:08:06 följande:

Spännande att ha någon annan som också testar munkpeppar nu. Hur kommer det sig att du använder det om man får fråga? 

Har lätt att bli gravid -10 ggr på 17 månader och har svårt att behålla graviditet- längsta till vecka 6...

Nu kör dunderkur med Munkpeppar, EPA-glandin, folsyra, vitamin E och d på morgon och bidrogtningsgele innan läggdags. Plus det blir Progesteron utskriven av läkare efter ÄL .
  • Guffy78
    Emmissara skrev 2016-08-09 12:17:02 följande:

aa de är jobbigt och känna att man inte har kontroll över sin kropp. Tabletterna kom i brevlådan idag så jag har tagit första tabletterna av RR och MK nu. Håller tummarna att jag får ägglossning snabbt. Om jag ska få ÄL på den "normala" dagen så skulle jag få det på CD 18-20 (min normala Cykel längd är ca 35 dagar). Nu senaste cykeln så fick jag ÄL på dag 40. 

ÅÅ nu är jag så spänd på att se hur den här cykeln kommer gå.

Förresten vill varna dig - munkpeppar fördröjde min ÄL från vanliga dag 12-14 den började komma på dag 20-22. Jag misstänker att det blev bättre kvalité på ägg då för efter det blev jag gravid varje månad.. Ägget hade längre tid på sig att mogna ordentligt. Så darför jag tar bidrottningsgele samtidigt för att komma tillbaka till vanliga dag 14 eller åtminstone till 16. Nu är på dag 12 och började idag få lite stegring från helt blanka ÄL tester ( aldrig har varit helt blanka innan pga PCO utan har haft minst 3-5 stegringar per cykel )
  • Guffy78

Känner inte igen min tempkurvan nu efter all kosttillskott som jag tar :)) aldrig har fått så jämn temp!

Speciellt om man jämför med min kurva från maj för så brukar se ut varje cykel annars:

• Guffy78
    Bell13 skrev 2016-08-09 14:49:55 följande:

Om inte ägget släpper så höjs väl inte tempen för då bildas ju inte progesteron eller hur kan tempen höjas utan progesteron?

Enstaka höjningar kan ske. Kolla på min cykel från maj månad som jag postade högre upp. Där var flera gånger dipp och sedan höjning till 36.7 från 36.19 till exempel.
  • Guffy78
    Emmissara skrev 2016-08-10 23:27:56 följande:

oj va jämt temp, jag har tagit mina tabletter nu i 2 dagar, får se om min blir jämnare också eller om den håller sig som normalt. 

Idag tempen fortsätter vara på samma:)

Märkte att en av dagarna glömde jag ta bidrottningsgele och tempen dippade direkt men tog den igen och den kom upp på samma igen så jag tror att det är de tabletter som gör susen.
  • Guffy78
    MammaMu00 skrev 2016-08-11 12:48:19 följande:

Vilka kosttilllskott tar du? :) min kurva varierar också väldigt mycket, väldigt hoppig. Men mensen har inte stabiliserats än efter fl så jag hoppas det blir någon ordning.

innan tig jag bara munkpeppar , folsyra och vitaminer E och D. Denna månad började med förutom de tabletter också med bidrottningsgele och EPA-glandin

Allt tar jag på morgon / förmiddag eller dag om jag glömmer förutom bidrottningsgele - tar den på kvällen trots anvisningar för jag läste att hormoner jobbar mest på natten. De som har blivit gravida med hjälp av de har tagit det på kvällen.

En positiv sak är att pga alla tabletter och Progesteron jag har fått finnar i ansiktet men de försvann tack vare BIdrottningsgele. Nu är ansiktshud så len och slät som i min ungdom:)
  • Guffy78

Ställer frågan i den tråden för jag verkar inte få svar i andra än. Ni som är kunniga - har ÄL på ingång. Ägget försökte släppa för några dagar sen men utan stegring på tester.. Hade bara enorm ÄL värk då. Nu till saken- brukar alltid ha långsam stegring . Imorse tester var nästan blanka . Nu plötsligt för 1 timme sedan tog följande test som visar nästan positivt men ändå inte helt. Med sådan snabb stegring när kan ägget misstänkas släppa? Tog nyss en till test som är ännu starkare.. Vet att det är tiden som avgör men vill höra vad ni tror för att försöka pricka rätt. Idag är andra dag med rikliga vattniga flytningar i sån mängd som jag inte har så ofta- bara rinner längst benen. Äggviteflytningar har jag aldrig. Då min man har prestationsångest jag måste hitta bara 1 rätt dag. Optimala borde vara dagen innan ÄL enligt mina gravidkurvor.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles