• Guffy78

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Lotesse skrev 2016-08-16 17:23:45 följande:

Jag skulle nog nästan gissa på att du har mer eller mindre positiva ÄL-test idag och därmed har ÄL imorgon med temperaturhöjningar efter det. Så om du vill försöka träffa dagen innan ÄL så bör ni nog ligga ikväll.

Tack för svar! Stegring tar farten så tagna nyss tester här och fortsätter det så här då kan jag hoppas på nedsläpp imorgon.. Maken överraskade mig för nån timme sedan med egen initiativ och jag fick chock:) så bäst för oss att ÄL inträffar imorgon nu...

Men det är inte riktigt positivt än , va?

• Guffy78
    Starletz skrev 2016-08-16 19:28:07 följande:

Köpte ägglossningstest idag och positivt! :D Så ikväll blir det mys i sänghalmen :p

Jag upplever Apotekets ÄL tester inte funkar riktigt bra för de ger utslag vid minimal mängd av LH hormonet. Gjorde dessa för 2 dagar sedan när andra tester har precis börjat få ett ljust streck då var de där knallpositiva direkt. Följde stegring med andra tester och fick positiv utslag idag mot kvällen bara. Har du inga andra tester att jämföra med? Det kan innebära att ÄL är på gång men lite kvar till LH toppen kan ske..
  • Guffy78

Är det någon som har erfarenhet av monitor? Förra månad hade svag stegring på stickor och ändå Max på monitor men nu hade jag positiv utslag på stickor igår kväll och på monitor det är fortfarande hög... Kan den missa LH topp?

Tempen dök idag . Värsta ÄL värkar och positivt på sticka igår. Idag är tester svagare. Ägget bör släppa idag , va?

• Guffy78
    Lotesse skrev 2016-08-17 13:03:30 följande:

Det tror jag nog. Jag såg ju dina tester igår. Dessutom brukar den förutspådda kurvan på NC, för mig i alla fall, visa ett dip i tempen dagen för ÄL för att sedan skjuta i höjden. Jag har visserligen aldrig fått det dippet i verkligheten men NC verkar tycka att ett sådant är fullt normalt. Sedan ska man nog inte hänga upp sig så på en temperatur hit och dit utan det är ju trenden som är viktig.

Jag tror du har ÄL idag men det märks med säkerhet inom de närmsta dagarna :)

Tack . Tog ett test nu som är mycket svagare än den jag tog vid samma tid igår. Värken har släppt också. Fick rejäl kramp inatt. Men jag har en annan trend enligt NC - brukar ha ÄL på första dag med stigande temp alltså dagen efter dippen. Och denna gången NC visar på ÄL imorgon med. Men kan ske den gången är annorlunda. Kommer se imorgon det sant.
  • Guffy78

En fråga till till er som vet. Hur skulle ni läsa av ÄL test? Enligt regler så står det 3- 5 minuter men igår kom teststrecket samtidigt som kontsrollstreck nästan lika stark på en gång och idag är den svagare först. Men efter 3 minuter så blir den lika stark. Vilken resultat gäller? Den bilden som togs inom 1 minut eller efter 4 minuter? ( båda inom tidsramen) gäller test utan någon text på.

• Guffy78
    Guffy78 skrev 2016-08-17 14:06:30 följande:

En fråga till till er som vet. Hur skulle ni läsa av ÄL test? Enligt regler så står det 3- 5 minuter men igår kom teststrecket samtidigt som kontsrollstreck nästan lika stark på en gång och idag är den svagare först. Men efter 3 minuter så blir den lika stark. Vilken resultat gäller? Den bilden som togs inom 1 minut eller efter 4 minuter? ( båda inom tidsramen) gäller test utan någon text på.

Fick svar på min egen fråga:) tester är bara svagare med varje gång nu... Märkligt att jag hade så kort stegring och hade jag inte testat så ofta då hade jag missat ÄL nu. Inte konstigt att monitor har missat LH topp:)
  • Guffy78

Vad konstig kroppen egentligen är. Jag tycker att för min del det värsta tiden är att jaga ÄL . För när ÄL över kan jag pusta ut och vänta utan att oroa mig på bra eller dålig resultat. För då är det inte upp till mig. Då kan jag ha gott samvete att jag har gjort allt i min makt för att bli gravid. Bra exempel är denna månad. Snabb stegring , snabb nedsläpp. Idag har jag ÄL tempdip och brukar alltid på en sån dag garanterat få mys på kvällen . Men hade vi inte hunnit med detta igår då hade det varit kört. För för 1 timme sedan fick värsta kramp som jag någonsin hade och nu är tappen stängt och flytningar borta. Vilken tur tänker jag. För under såna dagar alltid kommer svåra sitsen hur ska man välja rätt dag att mysa på alldeles nära inpå ÄL då efter 11 år i äktenskap och några år på nacken är vi inte så unga längre ( själv 38 år och maken betydligt äldre) och kan ej mysa varje dag ( menar min man så klart)

Jag hoppas att jag är inte ensam här om detta och någon förstår mig. Behövde bara att prata av mig:)

Så nu håller vi tummar igen för 25 gången....

• Guffy78
    Lotesse skrev 2016-08-18 09:19:08 följande:

Jag hade en coverline på runt 36,30 men nu är den på 36,14. I övrigt har jag 35,96 +- 0,10 follikulärfas (stabilt sedan den appuppdateringen kom) och 36,41 +- 0,09 lutealfas (denna har sjunkit från 36,46) Intressant nog har min topp efter ÄL varit 36,52 alla 3 gånger.

Aja, mest intressant att kurvan är typ likadan, bara lägre än förra månaden :)

Tempen kan skilja sig och variera under året. Min tex tvärtom har stigit upp . Hade medellinje på 36.5 förut. Nu ligger den på 36.72. Då min temp slutade sjunka ner under Mens och sjunker på dag 10 typ innan ÄL vecka . Har också funderat på detta om värmen påverkar för det har blivit så bara under sommaren nu.
  • Guffy78
    Lotesse skrev 2016-08-18 10:48:38 följande:

Det kanske inte nödvändigtvis är temperaturen ute som spelar roll utan kanske soltimmar t.ex.?

Som jag vet vår inre kroppstemperatur är alltid 37 vare sig vi rör oss eller ej. Hudens temp däremot skiljer sig. Den kan vara lägre eller högre. Och det är den vi mäter med termometer. Lägre temp kan bero på ändring i ämnesomsättningen och hormoner, arbete av sköljdskörtel. Vi får ju signaler till vår termostat ( tempreglerande central i hjärnan) för att huden ska kyla ner eller värma upp just för att bibehålla de 37 grader som ska vara inne i kroppen.

Det är bara min teori utifrån allmäna kunskaper men jag kan ha fel. Jag tänker just att det kan ha blivit ändring i ämnesomsättning under sommaren nu som gjorde att tempnivå förändrades. Jag tex började ta kosttillskott som reglerar hormonnivåerna så det kan bero på det.
  • Guffy78

Här kommer exempel på en kurva utan bidrottningsgele och munkpeppar:

Och med bidrottningsgele . Man kan se tydligt på kurvan när jag började med tabletter och när jag slutade strax innan ÄL . Under tiden jag tig dom kurvan håller sig jämn:

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles