• Guffy78

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Emmissara skrev 2016-08-18 11:32:46 följande:

så coolt att se det så tydligt. Jag fick en rejäl temphöjning idag, men vet inte än om det är ÄL då jag inte haft några ÄL flytningar alls. Är ju första cykeln med rosenrot och munkpeppar. Jag kommer inte ta munkpeppar idag men jag fortsätter med rosenrot så får jag se hur tempen är imorgon. Är bara på CD 14 så skulle kännas lite overkligt men underbart om ÄL inträffar nu då jag hade ÄL på CD 39 förra cykeln. 

Jag upplevde att munkpeppar gjorde att jag fick ÄL senare med flera tempdip och höjningar, dock kände av den bättre och hade mycket flytningar dessutom blev gravid de gånger som jag tog den.( tyvärr fick MF) Men nu provade jag BDG och munkpeppar samtidigt eftersom jag hörde att bidrottningsgele förkortar follikulära fasen. Och mycket riktigt jag fick 1 dag tidigare. Man ska komma ihåg också att sluta med munkpeppar eller annat tillskott 1-2 dagar innan ÄL då de kan störa ev befruktning. Jag fick ÄL värk 4 dagar innan riktiga ÄL nu med temphöjning dagen efter dock inga fertila flytningar för att jag glömde ta en tablett av BDG ( tog den dagen efter därför temphöjning) och hade jag slutat helt då skulle jag ha ÄL ännu tidigare. Hade inte ÄL känningar nu men slutade med tabletter och ÄL kom inom 2 dagar med världens rinnande flytningar i enorma mängder:)

När det gäller dig jag skulle avvakta för det kan vara tillfällig temphöjning . Eller så har du haft flytningar men inte så mycket som brukar för de kan ibland finnas bara vid tappen. I så fall håller vi tummar att tempen håller sig uppe i närmsta 18 dagar ( då är det garanterad grav)
  • Guffy78
    Emmissara skrev 2016-08-18 17:00:03 följande:

Jag ska testa BDG nästa cykel tsm med munkpeppar och rosenrot.

Jag har haft flytningar men inte ÄL-flytningar även fast de känns som att ja kanske har ÄL nu. Menar su att jag ska avvakta med rosenrot också? (Jag tar 2 tabletter per dag, en på morgonen och en på kvällen)

Det är inte bra att ta alla tre kosttillskott med samma verkan. På vissa funkar rosenrot och på vissa bidrottningsgele. Man ska köra egentligen antingen RR och MP eller BDG och MP. Kan du inte lägga ut din graf för att man ska kunna se om du hade ÄL eller inte?
  • Guffy78
    Zora skrev 2016-08-18 14:04:17 följande:

Funderar på det här med äl-test. Ska man bara lägga in det första positiva testet i appen? Jag har nämligen fått positivt 2 dagar i rad nu. Testar mitt på dagen och första dagen var det även positivt med CBs digitala. Testade inte mer med CB sedan.

När sker då äl? Eller har äl redan skett? Fick ju en temphöjning (om än liten) idag. Ibland så brukar min temp efter äl sega sig uppåt... 

Jag upptäckte med NC att om man lägger in 2 positiva test då flyttar den ÄL ännu längre fram och sedan har svårt att hitta den. Jag skulle lägga in den första bara. Och även om tempen går upp så har man ingen chans om man har slut på fertila flytningar- dvs om flytningar helt plötsligt blir tjockare eller klibbiga eller försvinner helt.
  • Guffy78
    Emmissara skrev 2016-08-18 22:34:14 följande:

Okej, om detta funkar så fortsätter jag med bara detta då i nästa cykel. Min medellinje har fuckat ur så man kan inte gå efter den (den har legat runt 36,05-36-10 de 11 tidigare cyklerna, men den här cykeln ligger den helt plötsligt på 36,19). Jag ligger idag på samma temp som jag hade dr NC satte ut ÄL förra cykeln.

Men de är bara att vänta tills imorgon och så, glömde ändå både MP och RR hemma, så kommer inte kunna ta de imorgon, om tempen imorgon tyder på ÄL inte skett så kommer ja försöka hitta en butik som har RR iaf, då jag ska vara borta tills på söndag.

Det ser inte ut som du har haft ÄL än. Tror nog att dina fertila flytningar kommer så småningom . Ha koll på ÄL värken och flytningar för när man äter RR allt förstärks och man känner av ordentligt.
  • Guffy78
    vadelma skrev 2016-08-19 07:21:24 följande:

Det stämde! Högre temp än vanligt dagarna innan BIM var även mitt första riktiga tecken på graviditet. Jag plussade idag.

Grattis! Vilken lycka!
  • Guffy78

Oj vad konstigt det är. Jag har aldrig haft riktig mensvärk dagen efter ÄL och ÄL+2 . Den brukar komma några dagar senare runt 3-5 dagar. Denna gång hade kraftig ÄL värk och sen inget på ÄL dagen tills kvällen då ägget släppte tror jag för det kändes i 10 minuter som om någon stoppade hand i min mage, tog tag i äggstock och drog ner den med all kraft... Riktigt obehagligt var det. Morgon efter vaknade jag med riktig mensvärk som jag brukar ha på mensens första dag. Nu kommer den och går lite. Har den mest på morgon. Aldrig haft så. Får se om det betyder nåt om 12 dagar:)

• Guffy78
    Periksson90 skrev 2016-08-19 09:59:24 följande:

Hej allihopa! Jag undrar vad ni tycker om min graf för denna månad, den har aldrig vart såhär jämn under det 1,5 åren jag haft NC! :)

Ser bra ut om den fortsätter uppåtgående trend:)
  • Guffy78
    Periksson90 skrev 2016-08-19 18:13:48 följande:

Har som högst haft en temp på 36,6 under tiden jag använt NC. Men hoppas tempen fortsätter uppåt nu! Tog nämligen två gravtest idag som visar ett svag men synligt rosa sträck! :) ska avvakta någon dag (om jag klarar det) och se om de blir tydligare. BIM 24/8 :D

Håller tummar då. Spännande ! några symptom?
  • Guffy78
    lneb skrev 2016-08-19 20:17:38 följande:

Och bilden på denna cykel

Jag tror att du har haft ÄL igår. Ibland kan ägget dröja med att släppa . Förra månad på mig ägget släppte 6 dagar ! Efter positiv ÄL test . Du kan försöka ligga i idag om ägget släppte igår då finns det kan ske chans. Hur är det med flytningar? Är de tjocka eller rinniga? Om ni har myst då du hade vattniga då överlever spermier längre.
  • Guffy78

Vad tror ni? Har ÄL varit eller har jag sabbat detta med proggisar som jag började ta igår då jag var säker på att ÄL varit? Brukar ha nämligen mycket högre temp vid det här läget. FF redan satte ut den men inte NC

Måste nämligen ta proggisar direkt efter ÄL .

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles