Tråden för oss som använder NaturalCycles

Emmissara skrev 2016-08-18 11:32:46 följande:
så coolt att se det så tydligt. Jag fick en rejäl temphöjning idag, men vet inte än om det är ÄL då jag inte haft några ÄL flytningar alls. Är ju första cykeln med rosenrot och munkpeppar. Jag kommer inte ta munkpeppar idag men jag fortsätter med rosenrot så får jag se hur tempen är imorgon. Är bara på CD 14 så skulle kännas lite overkligt men underbart om ÄL inträffar nu då jag hade ÄL på CD 39 förra cykeln. 
Jag upplevde att munkpeppar gjorde att jag fick ÄL senare med flera tempdip och höjningar, dock kände av den bättre och hade mycket flytningar dessutom blev gravid de gånger som jag tog den.( tyvärr fick MF) Men nu provade jag BDG och munkpeppar samtidigt eftersom jag hörde att bidrottningsgele förkortar follikulära fasen. Och mycket riktigt jag fick 1 dag tidigare. Man ska komma ihåg också att sluta med munkpeppar eller annat tillskott 1-2 dagar innan ÄL då de kan störa ev befruktning. Jag fick ÄL värk 4 dagar innan riktiga ÄL nu med temphöjning dagen efter dock inga fertila flytningar för att jag glömde ta en tablett av BDG ( tog den dagen efter därför temphöjning) och hade jag slutat helt då skulle jag ha ÄL ännu tidigare. Hade inte ÄL känningar nu men slutade med tabletter och ÄL kom inom 2 dagar med världens rinnande flytningar i enorma mängder:)
När det gäller dig jag skulle avvakta för det kan vara tillfällig temphöjning . Eller så har du haft flytningar men inte så mycket som brukar för de kan ibland finnas bara vid tappen. I så fall håller vi tummar att tempen håller sig uppe i närmsta 18 dagar ( då är det garanterad grav)