• Starletz

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Vad tror ni om denna? Hoppas hoppas verkligen att jag plussar i veckan! BIM på onsdag enligt NC, så får se.

• Starletz

Förresten. Jag har blivit erbjuden ett vikariat på 1,5år med start vid årsskiftet. Är det någon som vet hur det funkar om jag skulle bli gravid under tiden på vikariatet???

• Starletz

Vad kul för alla som lyckats :) hoppas det funkar för mig med snart :) på BIM -1 idag med negativt gravtest. Hoppas verkligen jag plussar snart.

• Starletz
    Jessy87 skrev 2016-08-22 22:20:40 följande:

Hej!

Jag har precis börjat med nc och blev gravid innan jag hann göra så många mätningar. Har sedan bekräftad graviditet haft en temp runt 36.8-36.9. Imorse dök plötsligt tempen till 36,59?!? Tog den dock ca två timmar tidigare än vad jag gjort innan. Blir såklart orolig för ett kommande missfall. Är det någon här som har erfarenhet av hur tempen sett ut innan missfall? har inga blödningar eller buksmärtor än.

Grattis! Håller tummarna att det går vägen för dig :)
  • Starletz
    Guffy78 skrev 2016-08-23 08:49:57 följande:
    Utifrån din graf du är bara på äl+8. Du har väl inte lutealfas på 9 dagar??
    Jo jag har jätte konstig cykel. :/
  • Starletz
    Lotesse skrev 2016-08-23 10:18:03 följande:

Jag fick mensen imorse. Tempen dippade till 35,97 igår men tog den 5.30 istället för runt 8 som vanligt så jag höll väl modet uppe lite när vi var i Danmark men så vaknade jag imorse med temp på 36,18 lågt för för mig under lutealfas men högt för under mensen så höll väl modet uppe en stund till, tills jag gick på toa. Jahopp... försök nr 18 nu då. Besviken så klart men får väl tänka att nu fick NC ytterligare en cykel att lära känna mig så kör vi igen när nästa äl kommer. Irriterad på all molvärk och illamående de senaste 4 dagarna eller så, fick mig att hoppas igen...

Åh va tråkigt att höra! :( Håller tummarna till nästa gång då!
  • Starletz
    du_är_en_saga skrev 2016-08-23 16:45:39 följande:

Har inte varit härinne på ett tag eftersom jag inte orkat, varit sjukskriven för depression (delvis orsakad av att ha försökt ett år efter MA utan att lyckas) och vi har inte heller försökt utan avvaktat att jag ska må bättre så vi kan ställa oss i kö till IVF.

Kan nu berättat att jag äntligen plussat! Är tidigt än och saker kan ju gå fel (är SÅ orolig, ORKAR inte ett till sånt här år) men vill så gärna vara lite glad medan det går :)

Jag analyserade såklart som en galning, vad gjorde vi denna månad vi inte gjort andra månader.. förutom att inte försöka? Men min läkare ville inte höra talas om det utan sa att nu råkade det helt enkelt komma ett bra ägg! Jag vill nog egentligen bara förmedla lite hopp, för er som kämpar! ni är SÅ himla bra!! 

Vad kul! Stort grattis! Hoppas du mår bättre. Är det meningen så kommer det gå hela vägen. Jag tror på ödet och håller tummarna!
  • Starletz
    Majmånen skrev 2016-08-23 14:44:52 följande:
    Jaså? Jag tycker också den verkar väldigt rycklig. Idag fick jag lite högre temp än igår, alltså det fortsätter ligga på en högre nivå än vad jag brukar ha och ingen  mens i sikte. Idag sa NC att jag borde vara gravid om man utgår ifrån deras data. Märkligt. Tack för ditt svar!
    Vad kul! Hur ser din kurva ut? Min Temp stiger fortfarande och ingen mens ännu. Så hoppas jag är gravid den här gången :) min Temp är högre än normalt vid den här tiden efter ÄL
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles