• Starletz

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Emmissara skrev 2016-09-14 11:32:00 följande:
    Tänkte inte testa förens på tisdag, men hade för gamla vanliga billiga test hemma och det kom upp 2 streck direkt så tog ett digitalt och viss är ja gravid.
    Trodde de va noll chans på att ja skulle blir gravid den hör cykeln
    Åh va roligt! Grattis!!
  • Starletz
    Bobno1 skrev 2016-09-14 10:32:16 följande:

Se där gick det! Ladda upp via appen och då gick det.
    Som sagt BIM idag och så här ser graf och test ut! Mycket starkare idag än i måndags.

Ser fram emot att se hur det går för er andra! Lycka till!

Stort grattis! Vad roligt att så många blir gravida nu! :) ger hopp åt oss andra som ännu inte plussat
  • Starletz
    Emmissara skrev 2016-09-14 11:58:48 följande:
    Starletz skrev 2016-09-14 11:57:24 följande:Åh va roligt! Grattis!!

tack :D bf någon gång mellan den 21-27 maj haha får ta och göra ett UL om några veckor för att få reda på när jag har BF. 

Känns dock så långt bort så jag tror fortfarande inte på att jag är gravid.

Spännande! Är det första barnet? :)
  • Starletz
    Emmissara skrev 2016-09-14 12:11:06 följande:
    aa de är det, och har haft 2 mf innan, men jag känner mig ganska lugn faktiskt så de känns skönt :D 
    Eloons skrev 2016-09-14 12:05:00 följande:Grattis!! :)
    tack :D 
    Vad kul! Tredje gången gillt nu! Håller verkligen tummarna för dig. :)
  • Starletz
    Guffy78 skrev 2016-09-14 12:25:59 följande:

Är det nån som har erfarenhet av rosenrot här? Får låg temp och mycket ÄL känningar som jag brukar ha bara 1-3 dagar inför ÄL och massvis med vattniga flytningar blandade ned eggviteflytningar som jag aldrig har haft någon cykel. Men toknegativt på ÄL test! Trodde verkligen att den kommer visa lite stegring idag på cd 11 IOM att jag har så mycket ÄL känningar.

Har samma funderingar.!
  • Starletz
    Bell13 skrev 2016-09-15 05:27:45 följande:

Idag stack tempen till 37.10 och det har nog inte hänt förut. Får en gnutta hopp men är så rädd att i princip vara gravid i mitt huvud och sedan kommer mensen. Men att den stack i dag måste ju vara positivt.
    I söndags hade jag järnsmak i munnen, igår i hissen blev jag lite illamående av nåt matos och jag kände doften av disktrasan så väldigt tydligt. Får se om några dagar om det är något.

Spännande! Håller tummarna för dig!
  • Starletz
    Emmissara skrev 2016-09-15 09:37:34 följande:

Jag vet inte om de här är intressant för någon men här är mina 2 cykler där jag har blivit gravid. Den översta är den här cykel och den understa är ifrån feb/mars.

Häftigt hur kroppen kan göra sån skillnad mellan två graviditeter :)
  • Starletz
    FrökenMp skrev 2016-09-16 06:32:23 följande:

Hej allihopa!

Har redan ställt den här frågan någon annanstans men jag känner att jag måste kolla med er också (ni verkar ju vara NC-proffs haha!).

Varför visar min app att jag ska ta ett gravtest om ca 2 veckor? Symbolerna dök upp bara för nån dag sen och finns inte med i nästa cykel. Eller dyker dessa symboler upp lite titt som tätt för att man ska vara "säker"?

Jag har märkt att den dyker upp om man haft sex på sina mest fertila dagar. (Dagarna innan och efter ÄL)
  • Starletz
    Emsaflisaan skrev 2016-09-16 13:26:00 följande:

Heeej tjejer.

Skulle behöva lite kloka ord eller synpunkter från er.

Tror jag haft ÄL men tempen vill liksom inte ta sig uppåt över strecket. Den har höjt 5 dagar i rad. Hade sticky tvådagar innan den började höjas tror jag hade ÄL då med tanken på smärtor i magen men varför vill tempen inte höjas mer? Är det någon som kan svara på det, eller har ÄL inte varit trots allt. Tycker det är konstigt att den ändå blivit högre varje dag även om den inte höjs jätte mkt .

Bifogar med en bild:)

Verkar som du inte haft ÄL ännu. Om du brukar ha regelbunden cykel är den antingen utebliven eller bara lite sen. Efter ÄL ska din Temp ligga över medellinjen fram till mens.
  • Starletz
    Guffy78 skrev 2016-09-16 22:40:41 följande:

Aldrig varit med om sånt.. Känns som när ägget släpper- det gör så ont men ändå negativt på ÄL test än så länge... Massor av fertila flytningar 4-E dag i rad - också nåt nytt för mig.. Är så rädd att missa ÄL men undrar ni som har tagit rosenrot- ska det vara så? Farar för den dag ägget släpper- om jag har så ont nu hur kommer bli då? Ska jag verkligen gå efter ÄL tester eller ska jag inte lita på dom ? Känns hela tiden att nu kommer det bli positiv test men stegring är så svag och sakta så det kan lika gärna bli om en vecka

Jag började med rosenrot denna cykel och har ätit det ca två veckor. Känner nu av Äggstockarna ännu mer. Känner verkligen att dom jobbar. Precis som om man har ÄL men ingen stegring än. Jag tror att det är ganska vanligt. Så jag tror man hellre ska gå efter testerna och tempen. När har du BIM?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles