• Starletz

Tråden för oss som använder NaturalCycles

babypower skrev 2016-08-26 16:50:43 följande:

Igår hade jag äl och jag tycker vi har fått till det riktigt bra den här veckan, nu håller jag tummarna :) Den här väntan tills mensen kommer dock.. känns alltid så sjukt lång! "Tur" att jag bara har 12 dagar lång lutealfas.. nu börjar väntan!

När har ni andra bim i september? :)

Är på ÄL+12 och BIM +3 nu men inget plus ännu. Vågar inte hoppas längre, men har is i magen.
  • Starletz

Är det någon som provat rosenrot? Fungerar det bra tycker ni? Märker man skillnad?

• Starletz
    Bell13 skrev 2016-08-27 12:28:01 följande:

Hur går det för er? Här är jag på slutet av mensen och ca 10 dagar till ägglossning. Jag hoppas så att det är den här cykeln som ska leda till graviditet

BIM +4 och fortfarande ingen mens.. Ont i äggstockarna/magen sen i måndags men inget tecken på mens ännu. Hoppas verkligen jag är gravid men gravtestet visar negativt ännu.. Men temperaturen håller sig stadig
  • Starletz
    Zora skrev 2016-08-27 13:26:17 följande:
    Äl +8 idag. Har som vanligt mensvärksliknande i magen. Brukar ha det mellan Äl och mens. Dock tycker jag det känns lite annorlunda, mer i ryggen och där brukar det inte kännas. Brösten känns som när mjölken rinner till ungefär. Minns inte riktigt om jag brukar ha så eller inte. Bara att vänta och se :)
    När har du BIM?
  • Starletz

Behöver lite hjälp av er experter. Vilken av dessa ÄL test tycker ni ser positiva ut? NC har satt ut min ÄL den 14e men borde den inte vara 19?

• Starletz
    Bell13 skrev 2016-08-28 10:01:32 följande:
    Borde nog visa positivt om du är gravid nu va? Hur lång lutealfas har du?
    Luteralfas är 8 dagar. Men min mens har varit oregelbunden sen i april. Så vet inte riktigt vad jag ska lita på. Jobbigt när man vill ha barn. Hade mens senast 1juli, är på CD 59 idag.
  • Starletz
    Zora skrev 2016-08-28 14:04:43 följande:
    Har du tempat länge? Tänkte så du verkligen är säker på att du har så kort luthealfas? Annars är det väl rätt ovanligt med så kort? Är du på Äl +14 idag? Min gissning blir isåfall att din luthealfas ändå är 14-16 dagar (om du nu inte har tempat så länge att du vet säkert att den är 8 dagar) och jag gissar att du kommer få mens idag eller imorgon (senast i övermorgon) om du inte är gravid. Har mensen inte dykt upp senast i övermorgon så bör du vara gravid och ett test bör då även visa det. Det är min gissning :)
    Nej jag började tempa i mitten på juni. Slutade med p-piller i februari och mensen kom regelbundet första två månaderna. Sedan blev den oregelbunden. Så vi har försökt bli gravida sen mars. Men inget händer :( börjar bli orolig att jag inte kan bli gravid. 8 dagar lutealfas vid förra ÄL. Se nedan
  • Starletz
    Zora skrev 2016-08-28 14:15:42 följande:
    Eftersom du inte har tempat hela cykeln så är det där inte tillförlitligt anser jag. Äl kan mycket väl ha skett betydligt tidigare. Konstigt att NC ens sätter ut Äl med så få temperaturer. Eller har du tagit Äl-test också? I såfall kan det stämma, men inte annars. Men som sagt, så få temperaturer är inte tillförlitligt så jag håller nog fast vid att din luthealfas är 14-16 dagar.
    Jo jag tog ÄL test förra månaden och det är därför den är utsatt. Får vänta till onsdag och göra ett nytt gravtest om mensen inte kommer. Börjar tappa hoppet
  • Starletz

Har sen igår haft sjukt ömmande bröst. Kunde knappt sova på sidan inatt. Idag är det typ en "brännande" känsla. Kan knappt ha BH på mig. Aldrig haft ont i brösten förut. Vette sjutton om jag är skengravid och får alla dessa symptom.?

• Starletz
    Majmånen skrev 2016-08-29 08:34:32 följande:
    Jag tog ett (eller rättare sagt två) gravtest i fredags som visade gravid! :) Fick till och med en tid för hälsosamtal och sköldkörtelprov och cellprov i fredags så nu är det avklarat!

Tack för din hjälp!
    Åh grattis!!! :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles