• FrökenMp

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Ni som plussat, kan inte ni lägga upp bilder på era gravidkurvor? Vill så gärna se och jämföra med min egen hur det sett ut innan bim:)

• FrökenMp

Åh vad kul att se:D

När ni jämför temperaturhöjning, jämför ni med vad det står i genomsnitt i follikulärfasen med höjningarna eller jämför ni med linjen som går där i mitten?:)

• FrökenMp

Vissa brukar ju säga "tempen ska stiga med si och så många grader vid en graviditet" osv.

Tror jag läste att någon skrev med minst 0,4 grader. Undrar om det ska stiga med, låt oss säga minst 0,4 grader, från den tempen man har innan ÄL eller om dom menar från den där linjen som går i mitten av kurvan (vet inte vad den heter... Haha) :)

Bobno1 skrev 2016-09-20 16:40:13 följande:

Hur menar du jämför? Allt jag gör är konstaterar att tempen är fortsatt hög/stiger och att jag aldrig fick någon mens

• FrökenMp

Ok då förstår jag. Hoppas min höga temp håller i sig då:)

Zora skrev 2016-09-20 18:19:36 följande:

Man kan inte säga att tempen ska stiga ett visst antal grader för att se om man är gravid innan BIM, tempen kan inte avslöja det tyvärr. Det enda säkra man kan gå efter är att om tempen är fortsatt hög efter BIM har passerats, dvs ca Äl+ 15-18 så är det hög sannolikhet att man är gravid

• FrökenMp

Den brukar ta bort ÄL om den blir osäker. Den kommer sättas ut igen om några dagar. Förmodligen när sin temp höjts ytterligare:)

Starletz skrev 2016-09-21 12:31:10 följande:

Någon som vet varför NC tig bort min ÄL?

• FrökenMp

Alltså NC flyttade på min ägglossning nu efter den nya uppdateringen :( den har flyttats till cd 18 och vi hade sex cd16. Innan var ÄL på cd 17. Blir så himla irriterad och ledsen....

• FrökenMp

Jag uppdaterade aldrig utan fick mail igår och kikade nu på kvällen och vips så var den flyttad

• FrökenMp

Tjejer, jag behöver er hjälp!

På bim +1 fick jag så att det "rann" lite brunt. Kändes exakt som mens förutom att det var brunt. Sen mot kvällen blev det liksom mörkrött i små mängder. Blöder idag också.

Tempen är fortfarande hög och när jag provade att fylla i menstruation i NC så fick jag en varning om att tempen var ovanligt hög så jag tog bort att jag fick mens.

Inatt vaknade jag av att jag fick världens menssmärtor! Låg tom i sängen och grinade för det gjorde så ont att jag mådde illa! Övervägde att åka in på gynakut. De enda gångerna jag fått den här typen av smärta är i samband med graviditet. Jag får aldrig mensvärk annars förutom på första dagen och få väldigt lite som går över med en värktablett. Så var det inte nu.

Tycker ni att detta räknas som mens? Ska jag logga det i NC?? Så nästa cykel börjar tänker jag? Jag kan ju inte vara gravid om jag fått en blödning väl? Testade för tre dagar sen som blev tokblanka.

• FrökenMp
    utesluten skrev 2016-10-06 09:05:42 följande:

Kunde inte hålla mig till i morgon! :D

Åh så fint plus!! Massa grattis:D
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles