• FrökenMp

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Är jätteorolig!!! Imorse sjönk min temp från 36.86 (igår) till 36.60. Dessutom inbillar jag mig att brösten gör mindre ont bara för det... Är så rädd för missfall.

Någon som är gravid som ändå varit med om en tempdipp?

• FrökenMp
    Bell13 skrev 2016-10-28 08:59:26 följande:

Det är säkert ingen fara alls. Försök slappna av och tempa imorgon om du är väldigt orolig, rådet är annars att sluta tempa det har jag gjort. Man kan inte framkalla missfall utan blir det det så är det ju fel i celldelningen eller annat allvarligt fel på ägg eller spermie som befruktat och inget du rår över.

Jag såg att din temp sänktes för någon vecka sedan. Steg den igen eller tempar du inte längre?:)
  • FrökenMp
    Bell13 skrev 2016-10-28 10:01:08 följande:

Min Temp sänktes på bim och steg igen dagen efter. Tempar inte fast gjorde det idag 36.75 efter 6 h sömn. Men lägger av helt nu att tempa, blir bara mer stress. Har symptom också i form av kissar hela tiden, illamående ibland och somnar 21.00 på kvällen. Är på 4+6 idag så v 6 imorgon. Hur långt har du kommit? Önskar jag kunde ta bort din oro

Jag kanske också ska sluta tempa bara för att ta bort stressen... Det enda symptom jag egentligen har nu är att mina bröst är så otroligt ömma! Även att jag jämt är hungrig och känner mig bakfull ibland men jag vet inte om det kanske bara är inbillning:)

4+0 är jag på idag enligt NC men enligt en annan app är jag på 4+4 så vet inge vad jag ska tro :O

Vad gullig du är... Tack. Det önskar jag med. Men det är väl som alla säger; det finns inget att göra åt. Får man missfall så får man liksom.
  • FrökenMp
    Cersei skrev 2016-10-28 16:03:26 följande:

Igår och idag har jag haft stickningar i livmodern. Både  i mitten och på sidan. Tempen steg idag också. Inte jättejämn längre men tempen är hög.

Tycker din kurva ser mycket mer ut som en gravidkurva än min! Jag ser inte alla gravid ut på min. Den är såå skum! Så det ser lovande ut för dig:)
  • FrökenMp
    Bell13 skrev 2016-10-29 06:11:49 följande:

Jag tempade nu när jag vaknade men ska be min sambo lägga undan termometern för det är dags att sluta nu, den visade 37.00 idag och skulle den visa t ex 37.80 imorgon blir jag orolig. Jag är gravid och ska glädjas åt det

Har inte heller mycket symptom mer än trötthet, molvärk och kissar ofta. Jag är 5+.0 idag så vecka 6 nu. Fick missfall förra gången i 5+6 så det blir en orolig vecka för mig.

Min temp höjdes till 36.94 imorse men NC inaktiverade den tempen...(?!)

Usch jag förstår verkligen det! Vet hur det känns för jag fick också mitt missfall i v 6 förra gången. Du får hålla dig sysselsatt denna vecka bara för att tänka på annat:) förhoppningsvis stannar det lilla fröet.
  • FrökenMp
    Cersei skrev 2016-10-30 10:41:12 följande:

Nej hörrni. I morse sjönk tempen

Tempade första gången när jag vaknade 05.30 och den visade då 36.79. Glömde sedan stänga av väckarklockan och tempade igen när den ringde 07.00 och då visade den 36.90. Hade dock inte sovit i princip något mellan första och andra tempningen då jag blev så ledsen. Hade verkligen velat skriva in 36.90.

Tog ett digitalt graviditetstest som var negativt också. Får nog finna mig i att mensen kommer i morgon. Hade verkligen fått upp förväntningarna och har nu gråtit hela morgonen. Just nu suger livet lite extra.

Känner att jag får så dåligt samvete också. Sambon blir så påverkad när jag är ledsen. Det syns att det påverkar honom. Vill säga att vi struntar i detta ett tag för att få bort all hets kring det. Men det skulle nog bara kännas ännu jobbigare eftersom det då skulle dröja ännu längre. Vill vi ha utredning i mars måste vi ju fortsätta med aktiva försök också.

Förlåt för allt gnäll. Nya tag med försök 7 nästa månad.

Usch, förstår att du tycker att det är jobbigt! Men tycker inte att du ska ha dåligt samvete... Han blir såklart påverkad när du blir ledsen, antagligen för han känner att det inte finns något han kan göra åt saken. Men ni gör ju allt ni kan sen är det liksom utom er kontroll.

All lycka till er<3
  • FrökenMp
    Emsaflisaan skrev 2016-11-01 09:48:25 följande:

Hej. Hur går det för alla här inne?

Här är jag på äl+12 o tempen höjdes lite idag. Tog ett gravtest igår men vet inte om jag kunde tyda nåt svagt. Tog inger imorse för jag ville vänta en dag till innan jag testar. Trodde verkligen mensen skulle komma nu på morgonen. Fårse vad som händer hör under dagen:)

Din kurva ser så fin ut!! Kanske beror dippen där pga att ägget fäste. Hoppas på det:)
  • FrökenMp
    MsJ skrev 2016-11-02 10:13:17 följande:

Hej

Jag har en fundering/fråga gällande er som varit gravida och fått missfall.

Hur ser gravidkurvan ut? Jag är gravid och har en ständig oro för missfall, min temperatur har under några dagar stegrat så som det ska i början av graviditeten (går idag in i gravvecka 5), låg igår på 37.01 men idag hade den sängts till 36.66 (vilket är min medeltemp vid äl). Min förhoppning är att den nu ska börja plana ut och ligga där resterande del av graviditeten.

Om jag skulle få ett missfall, hur ser då kurvan ut? Börjar tempen gå ner direkt efter missfallet?

Ursäkta min nojjighet...:( naturligtvis mycket tacksam över att jag är gravid och är glad för varje dag som går och allt verkar normalt!

Du behöver inte vara orolig!
    Den övre kurvan i bilden är min nuvarande gravidkurva och på cykeldag 14 sänktes min temp till 36.6 och där ligger jag också vanligtvis efter ÄL.

Den nedre kurvan är från när jag fick missfall... Går inte att säga så mycket eftersom jag slutade tempa en period där sen tempade jag samma dag jag fick missfall.

Du behöver nog inte vara orolig som sagt. Min temp höjdes ju igen. Vissa avråder ju från att fortsätta tempa när man är gravid för att slippa stressen:)
  • FrökenMp
    MsJ skrev 2016-11-02 10:47:27 följande:

Jättetack till dig för svaret, det känns lugnande! Jag tänker att det är normalt att tempen ligger lite lägre någon dag då och då (är ju mer än bara graviditet som påverkar), skulle jag se att den dock fortsätter gå neråt som i ditt första fall så tar jag det då.

Grattis till dig!

Ja, men jag förstår din oro. Jag blev själv orolig när min temp sänktes och jag blir glad varje morgon när jag ser att tempen fortfarande är hög.

Jag borde egentligen sluts tempa men det går bara inte...:)

Tack och grattis till dig också. Vi får försöka njuta av våra graviditeter istället för att vara oroliga:)
  • FrökenMp
    sawyer skrev 2016-11-02 11:08:49 följande:

Hej tjejer! Har inte skrivit här på ett bra tag, men har ändå läst det som skrivits, stort grattis till alla plus! :)

Jag blir inte riktigt klok på denna cykeln, tempen hoppar väldigt mycket upp & ner. NC satte först ÄL på cd 19, men sen flyttades den till cd 20? FF har satt den till cd 18. Blir ledsen så fort tempen dippar, som den gjort idag, och tror att det är kört direkt, även om jag vet att det inte är många dagar sen ÄL. Jag blir så trött på mig själv ibland..

Vad tror ni?

Kolla bara på min kurva lite högre upp. Första veckan efter ägglossning hade jag ganska låg temp faktiskt. Men jag är ändå gravid:)
    päronsoda skrev 2016-11-02 12:16:42 följande:

Hej alla tjejer!

Jag är helt grön på Natural Cycles och blev så himla glad när jag hittade den här tråden!

Det här är den första månaden jag tar tempen och har använt äl-tester som komplement så jag har en ganska bra aning om att vi prickade rätt den här månaden.

Har bim på måndag tror jag! Finns det hopp tror ni? När brukar tempen i värsta fall börja gå ner?

Min temp brukar gå ner dagen efter mensen kommer:) lycka till!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles