MsJ skrev 2016-11-02 10:13:17 följande:
Hej
Jag har en fundering/fråga gällande er som varit gravida och fått missfall.
Hur ser gravidkurvan ut? Jag är gravid och har en ständig oro för missfall, min temperatur har under några dagar stegrat så som det ska i början av graviditeten (går idag in i gravvecka 5), låg igår på 37.01 men idag hade den sängts till 36.66 (vilket är min medeltemp vid äl). Min förhoppning är att den nu ska börja plana ut och ligga där resterande del av graviditeten.
Om jag skulle få ett missfall, hur ser då kurvan ut? Börjar tempen gå ner direkt efter missfallet?
Ursäkta min nojjighet...:( naturligtvis mycket tacksam över att jag är gravid och är glad för varje dag som går och allt verkar normalt!
Du behöver inte vara orolig!
Den övre kurvan i bilden är min nuvarande gravidkurva och på cykeldag 14 sänktes min temp till 36.6 och där ligger jag också vanligtvis efter ÄL.
Den nedre kurvan är från när jag fick missfall... Går inte att säga så mycket eftersom jag slutade tempa en period där sen tempade jag samma dag jag fick missfall.
Du behöver nog inte vara orolig som sagt. Min temp höjdes ju igen. Vissa avråder ju från att fortsätta tempa när man är gravid för att slippa stressen:)