• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

jaksu skrev 2017-08-30 12:08:06 följande:

Verkligen segt!! Nej jag har inte lyckats få tag på ett PE, det finns inte på apoteket där jag bor tyvärr. Jag tänker mer att jag får ha is i magen och vänta in några dagar, antingen kommer mensen eller så får jag ett plus. Är det "vanligt" att man plussar dagar efter BIM och inte något innan?

Jaa jag har hört att folk plussat på bim+13 typ... det kan vara så olika!
  • Eloons
    asterisco skrev 2017-08-31 07:17:52 följande:

Tack för att ni hjälpte mig & analysera & sa att jag skulle testa! :) blev glädjerus imorse!!

Testlagrets sticka lyste två röda streck direkt, trodde inte på det så tog CB också! :)

Jättestarkt ju!! Stort grattis :)
  • Eloons
    Ericsson93 skrev 2017-09-02 12:58:33 följande:

Någon som vet vad den gråa linjen som går över grafen står för? :)

Det är din medellinje, tror att den är uträknad på ditt medelvärde av alla temperaturer. Efter ägglossning ska temperaturen vara över den linjen
  • Eloons
    jaksu skrev 2017-09-02 11:58:40 följande:

Igårkväll kom mensen, som jag misstänkte. Lite segt men nu är det bara ta nya tag igen :)

Fasiken va tråkigt, såg jättebra ut! Nya tag
  • Eloons
    Ceep skrev 2017-09-08 09:57:45 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden!

Här använt NC sedan vi försökte bli gravida med vår två. Då gick det till vår förvåning på första ägglossningen NC hittade.

Nu är min mens en vecka sen och temp

fortfarande förhöjd.

Min mens har inte blivit regelbunden sedan amningen ännu men bör inte mensen ändå komma efter ägglossning nu? Om det nu var ägglossning men NC har bekräftat den och tempen stämmer överens. Min fråga kommer efter flera negativa graviditetstester.

Någon som varit med om samma?

Hej! Jag ammar också, men har bara fått en mens sen min dotter kom. Väntar förhoppningsvis på ägglossning nu i dagarna :) har du lust att bifoga din graf? NC satte felaktigt ut ägglossning på mig nämligen innan min första mens, visade sig att jag inte hade ägglossning den cykeln för temperaturen gick aldrig upp. Men det låter ju knepigt när du säger att din temperatur är hög!
  • Eloons
    Ceep skrev 2017-09-08 14:57:53 följande:

Ja, hade jag inte haft tempen hade jag inte trott på ÄL. Jag vill bara ha mensen nu så vi kan invänta nästa ÄL.

Hoppas ni får ÄL bekräftad nu då. Hur gammal är er dotter? (:

Försöket infoga grafen här

Undrar om du kanske har haft äl cd34? Hur många dagar har du mellan ägglossning och mens? :)

Jaa hoppas det med, jag har börjat få molvärk i magen och jag brukar alltid känna min ägglossning så hoppas den kommer snart! Vår dotter blir 5 månader nu nästa vecka :)
  • Eloons
    Ceep skrev 2017-09-08 15:55:04 följande:

Åh nu när du säger det! Har faktiskt inte sett det på det viset. Varit på undersökning för några veckor sedan på grund av oregelbundna blödningar och då så läkaren att han tror min kropp haltar lite hormonellt efter amningen.

Kul att ni försöker tätt. Då hoppas ni på pseudotvillingar. Det har vi här hemma. Längtar redan efter en tredje och hoppas innerligt att vi får vara med om ännu en graviditet snart :)

Kan vara skönt med lite andra ögon ibland! :) jaa har hört att det kan bli så, hoppas det tar sig snabbt trots amning för oss båda.

Hur funkar det för er? Kanske ganska uppenbart att det går bra om ni är sugna på en tredje? :)
  • Eloons
    Ceep skrev 2017-09-08 16:22:19 följande:

Det hoppas jag! :)

Det går bra, men visst har vi haft våra utmaningar. Vår första sov mindre än hälften av en normal bebis sitt första år. Hon hade symtom på kolik heeela första året. Otroligt energisk och "krävande". Sömnen har dock blivit lite bättre

Vår tvåa har sedan födseln varit "smidigare" på alla sätt.

Vi tror inte har blir lättare att vänta utan är helt överens om att utöka familjen :)

Fy låter inte kul! Starkt jobbat av er. Vi känner att vår dotter vi fick nu i april är så himla snäll, sovit bra sen hon kom och väldigt sällan ledsen, så vi vill köra på! Kanske blir tvärtom med nästa men vi tänker bara på hur kul de kommer ha tillsammans resten av livet förhoppningsvis.
  • Eloons
    Malin9409 skrev 2017-09-11 07:38:45 följande:

Godmorgon tjejer. vilken fantastisk tråd som hållt sig vid liv så länge.

Lite om mig. är 23 år gammal. Har försökt bli garvid med mitt ex i 2,5 år, efter 2 år så bestämde jag mig för att göra en gastric bypass, gick ner 50 kg och insåg att han inte var mannen jag ville leva med. Har nu hittat en ny för 1,5 år sen och vi bestämde oss för att sluta med pmedel i slutet på april i år. min mens var väldigt konstig de första 2 månader då jag opererade mig och ja precis slutat med pmedel.

En stor oro i mig säger att jag inte kommer att bli gravid, men den andra delen hoppas att det var för övervikten. 

igår valde jag att köra en prenumeration på NC igen (provade det 2-3 månader för många år sen) har inte fått tempen en, så har bara loggat min mens än, inne på dag 3. Hoppas på att NC kan hitta min ägglossning och att jag kan pricka in den :)

förlåt för långt inlägg  

Va spännande! Välkommen hit :)
  • Eloons
    Poppla skrev 2017-09-11 18:48:00 följande:

Någon mer än jag som inte hör pipet från termometern? Jag har ganska nyligen börjar med NC, reklamerade den första termometern pga inte hör pipet mer än mycket svagt ibland, men samma sak med den nya som jag typ inte hör alls. Ingen hörselnedsättning vad jag vet men börjar undra eftersom jag läst om folk som tycker den piper för högt. Kan man mäta på tid istället för pip? Hur länge?

Va konstigt! Min är dock från 2016, och jag upplever att den nästan piper för högt ibland haha. Kanske reklamera igen, tråkigt nog? Man orkar ju verkligen inte hålla koll tidsmässigt när den är klar om man är nyvaken!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles