• Eloons

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Mila skrev 2016-05-29 11:20:24 följande:

Har du tagit nåt test idag? Jag hade negativt gravtest dag 28 i min cykel, och positivt dag 30. (var 6 år sedan så tempade inte eller hade koll på äl)

Jag testade nu, toknegativt på sticka, igår testade jag på ett digitalt. Vill bara ha min mens så att vi kan testa igen...
  • Eloons

Fortfarande ingen mens och imorgon vill NC att jag tar ett gravtest. Tagit två som visat negativt. Med tanke på att min temp är en bergodalbana så har jag inga förhoppningar heller. Men hur sent kan man plussa egentligen? Som sagt, inga förhoppningar då min temp är såpass låg ändå...
  • Eloons
    Redoförnytt skrev 2016-05-31 19:16:25 följande:

Det ser ju tyvärr inte så lovande ut. Kanske blev det ingen äl? Eller har du mått dåligt/ sovit dåligt/ bytt temptider??

Jag hade en sån konstig cykel, då va det ingen äl, och cykeln blev 7 dagar längre. Sen världens minimens.

Om man vet att man haft äl plussar man garanterat 14 dagar senare. Har du känsliga test? Jag tycker testlagrets är bäst. Rfsu har högre tröskelvärde.

Jag håller tummarna för dig!

Oavsett så vill man ju bara veta, gravid eller ej.

Lycka till! <3

Jag har ju verkligen inte hög temp alls, men under ägglossning så vart det ju högre! Mailade NC och de tyckte absolut att jag hade haft äl...

Jag har bara sovit dåligt efter äl då jag vart spänd på att vakna och tempa, men annars har jag vart frisk..

Jag har ju som sagt typ gett upp tanken på en graviditet den här månaden, men nu vill jag bara ha min himla mens så att vi kan försöka igen! Aldrig längtat efter mens såhär mycket haha :P

Ja precis! Jobbiga kropp haha!

Tack så mycket <3
  • Eloons
    Redoförnytt skrev 2016-06-01 10:18:40 följande:

Brukar du ha regelbunden cykel?

När va bim då? Ser ut som äl va dag 19 eller? Och nu är du på dag 35? Då borde test visa plus om det blivit något.

Ser inte ut som att ni mös på "rätt" dagar heller om det stämmer. ;)

Hoppas verkligen din kropp visar vägen snart! Annars skulle jag ringa vården och be om råd. De kan ju ta blodprov osv.

Fortsätter hålla tummarna!

Alltså, nu var det ett tag sen jag hade mens utan piller, slutade med minipiller i slutet av april men innan jag började med piller så har jag haft regelbunden mens.

BIM var nu i lördags, och äl cd19 exakt :) nej min ägglossning sköts fram så vi missade den lite men nu är jag bara så frustrerad över att jag inte får min mens! Och om jag ens har fått ägglossning? Jag tog äl-test men jag läste ju av helt fel haha... Slängde dom innan 5 minuter, har hört att det är bra att läsa på beskrivningen innan man gör något haha!

Tog ett test idag så jag är verkligen inte gravid, nu vill jag bara ha mens så att jag vet att allting stämmer. Hur länge ska man avvakta innan man ringer?
  • Eloons
    Redoförnytt skrev 2016-06-01 13:57:37 följande:

Om du nyligen slutat med hormoner är det säkert så att kroppen inte är helt på banan än. Kan ta flera månader innan cykeln blir hyfsat regelbunden. Så jag skulle fortsätta tempa å köpa billiga "testlagrets" LH test (dock läsa först) och fortsätta hålla koll. Kanske kommer ÄL nu? Det kan vara helt bananas i början.

Kämpa på! <3

Jag har nu beställt massa LH-tester :) får ha lite tålamod som sagt, men det var bara sjukt irriterande när NC satte ut äl, då får man ju massa förhoppningar...

Tack så mycket för svar på alla frågor jag har! Det underlättar jättemycket :) <3
  • Eloons

Fortfarande ingen mens i sikte, hade typ menssmärtor i torsdags och var så glad att nu kanske något händer! Men inte än så länge... Min äl-test har kommit hem nu, så nu får vi börja köra på dom igen :)
  • Eloons
    Bell13 skrev 2016-06-04 18:51:52 följande:

Är det gravtest på översta bilden?

Inget gravtest, äl-test! Tror NC har lurat mig och satt ut fel äl... För ingen mens och ingen bebis i magen!

Men titta här, det här är ju en höjning!! Vad tror ni? :)

• Eloons

På den översta bilden fotade jag efter typ 2-3 min och den undre efter precis 5 min! Det är starkt! Jag är superglad haha, så vi får se om det blir positivt imorgon! :D
  • Eloons
    Emmissara skrev 2016-06-04 22:47:49 följande:

Jag har läst på lite från dina tidigare inlägg och jag tror på att du inte har haft ÄL än. Antingen så mätte du fel vid de dagarna när du hade högre temp, eller typ en liten infektion som kanske inte utvecklades. Men iaf jag hoppas och tror på att du snart kommer ha ÄL, jag håller tummarna för dig, kram <3

Åh tack så mycket för peppen! Jag hoppas detsamma till dig och att du snart plussar igen! Massa kramar <3
  • Eloons
    Emmissara skrev 2016-06-04 23:01:57 följande:

De är därför sånna här grupper finns och för att kunna ge bra råd och erfarenheter :) tack :D vill bara veta att kroppen fungerar som den ska, de senaste dagarna vet jag inte vad kroppen håller på med, det är gravidsymtom men jag tror inte på det utan snarare att de är något fel. Vill bara att en vecka ska gå så att jag kan få lite mer svar på mina funderingar :D (alltid denna ovisshet, haha blir galen på det) 

skickar massa kramar till dig också <3 hoppas du får en fortsatt härlig helg 

Ja det är verkligen jättebra :D

Jag förstår det! Man blir ju inte riktigt klok ibland och ibland googlar jag allt och lite till haha! Helt sjukt vad kroppen kan spela en ett spratt ibland...

Detsamma till dig! <3
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles