• CinnamonGirl

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Min temp har legat över medellinjen många dagar nu, men har ju inte haft en LH-ökning förrän söndag morgon. Hmm!!

• CinnamonGirl

Jag förstår ingenting just nu. Min cykel har varit skitkonstig den här månaden och enligt NC hade jag ägglossning igår, men ägglossningstestet sa i måndags.

Tycker också det verkar ganska osannolikt att man får utslag på vecka 2+1, som NC påstår att det är.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl
    Eloons skrev 2017-08-26 08:47:25 följande:
    Grattis!! Vill du lägga upp din graf? :)
    Javisst.

• CinnamonGirl
    Jesss85 skrev 2017-08-26 10:04:16 följande:
    Stort grattis :)
    Jag tycker det ser ut som du hade ägglossning där på dag 22 :)
    Ja, jag tolkar det också så. Men fick utslag på Clearblue DIgital ägglossningstest i måndags och förhöjt värde 8 dagar innan det. Kan ägglossningstester reagera på graviditetshormoner?
  • CinnamonGirl
    Eemmmaa skrev 2017-08-26 10:51:17 följande:
    Tack så jättemkt! Kul att det är lite fler nya här som kan följas åt:) Hur länge har du försökt? Visst, kan försöka lägga upp min graf:)
    Tydlig stegring. Vad betyder de oifyllda hjärtanen?
  • CinnamonGirl
    Eemmmaa skrev 2017-08-26 11:28:45 följande:
    Ja, men man vågar ju inte tro på ngt pga av det negativa testet:/ De oinfyllda hjärtana betyder skyddat samlag i appen. Jag har använt dom när vi inte haft "fullbordat" lr avbrutet samlag av nån anledning. Mest för att ha koll för mig sj. Hur länge har du försökt? Har du barn sen innan?:)
    Inga barn, vi har kört utan skydd i 5 år. Vi bor inte ihop så ibland har det varit svårt att tajma ägglossningen, jag har dessutom en oregelbunden menscykel och så är vi äldre båda två - jag har precis fyllt 42 och han blev 55 i våras. Och det blir ju svårare med åldern. :-/
  • CinnamonGirl
    Eemmmaa skrev 2017-08-26 11:38:12 följande:
    Förstår att det måste vara mkt svårare med oregelbunden cykel! Än svårare när man är särbos! Men det är bara att kämpa på! Jag har en släkting som nyligen blev naturligt gravid efter flera år av försök, och hon är 44, så det går! Håller verkligen tummarna för sig! När är äl/bim beräknat?:)
    Jag fick ett positivt graviditetstest idag. Tar nog ett nytt om ett par dagar för att vara säker.
  • CinnamonGirl

Hoppar in här igen nu. Plussade den 26/8 men fick missfall i tisdags. Så nu är det bara ta nya tag!

Hur tar ni tempen? Kör ni oralt eller analt? Jag har börjat med analt  då jag tycker det är svårt att få till det oralt.

Tempade imorse.
    Analt gav 36,88 - 36,89 - 36,88
    Oralt gav 36,40 - 36,50 - 36,45

Anala mätningar ger alltså mer stadiga värden än oralt för mig.

Har tempat ett tag nu och de tidigare värdena är ju orala temperaturer, men hur lägger jag in de anala värdena, de är ju lite högre? Ska jag dra bort några grader eller så, vad tror ni?

• CinnamonGirl
    Pacific skrev 2017-09-17 12:21:56 följande:
    Inom vården säger man att ta tempen i analen är det mest "korrekta", så jag tror inte att du behöver göra någon justering.
    Tack för svar.

Jag tänkte mest på att det blir skillnad i NC, då jag tidigare mätt oralt. Men det kanske justeras i NC med tiden?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles