• CinnamonGirl

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Malin Annie Carolina skrev 2017-11-22 13:56:20 följande:
    Aha okej! Så det är mycket möjligt att tempen går ner igen och därefter ökar, precis som kurvan tror? Då har jag kanske inte haft äl än alltså?
    Japp det är möjligt. Eller så har du hög temp imorgon också och då kommer den sätta ut ÄL.
  • CinnamonGirl

Utomhus har det varit en temperaturökning, personligen har jag haft en temperatursänkning... har varit upp inatt och osäker på om jag fått sova fyra timmar i sträck. Siktar in mig att mensen kommer under dagen. Suck!

• CinnamonGirl
    Pacific skrev 2017-11-23 18:52:11 följande:
    php0Lq09c93943.jpg
    Ge inte upp förrän mensen kommit. Såhär ser min gravidkurva ut, jag var helt säker att jag skulle få mens efter min stora dipp.
    Bilden går tyvärr inte att se. Ingen mes i sikte än, jag glädjs åt varje stund den inte syns till. Vill ha ett litet pyre nästa sommar!
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl
    Pacific skrev 2017-11-23 18:52:11 följande:
    php0Lq09c93943.jpg
    Ge inte upp förrän mensen kommit. Såhär ser min gravidkurva ut, jag var helt säker att jag skulle få mens efter min stora dipp.
    Testat negativ i kväll, men ännu ingen mens... :-S
  • CinnamonGirl
    Billieblue skrev 2017-11-26 07:36:38 följande:

Hej,

Jag blir så förvirrad av äl-tester. Kör med clearblue, den med blinkande och ?fasta? smileys. Har nu haft en fast smiley fre,lör, sön. Det står egentligen att man ska sluta testa när man får en fast smiley, men jag hade flera behållare så fortsatte teste redan efter den första fasta. Innan dess hade jag blinkande smiley i FYRA dagar.

I natural cycles markerar jag positivt äl-test bara de dagar det är fast smiley, alltså tre dagar.

NC har inte satt ut äl ännu, den blir väl förvirrad av alla positiva ältest antar jag.. har haft en liten temphöjning men inte alls så markant som jag brukar efter äl.

Jag har ätit både rosenrot och munkpeppar denna månad, kan det kanske vara det som ställer till det?

Fler som testar med cb och testat fler gånger efter att ni fått den fasta smileyn?

NC struntar i ägglossningstester, den går efter tempen.
  • CinnamonGirl
    mrsLina skrev 2017-11-28 06:27:56 följande:

Hej tjejer. Jag har en liten fråga. Är det mer viktigt med antalet timmar man sover än att man försöker sova samma tidpunkt varje kväll? Ex om jag under veckorna sover 22-06 går det lika bra att mäta under helgen om jag sover ex 01-09? Är det antalet timmar eller tidpunkten jag sover på?

:)

Det är viktigt båda två. Du bör ha sovit minst 4 timmar i sträck och mäta vid ungefär samma tidpunkt. Jag kör ett fönster på två timmar. Går upp 4.00 på vardagar och då mäter jag senast 6.00 på helger.

Temperaturen stiger under dagen, oberoende av när du lagt dig eller om du sover, därför lika viktigt med tidpunkten som att kroppen är i vila och går ner till basaltemperatur.
  • CinnamonGirl
    maria1992 skrev 2017-12-14 08:23:18 följande:
    Hej! Tog ett test till idag. Bim -3
    Vad tror du? Jag ser strecket i alla vinklar och ljus ????
    Ser du något?
    Nja, jag skulle tolka det som negativt. Men ta ett nytt nån dag efter BIM.
  • CinnamonGirl

Osäker på om ägglossning faktiskt skett den här månaden. Idag satte NC ut den till dag 17, men får fortfarande (idag dag 23) nästan utslag på ägglossningstest (dvs en blinkande smiley). De borde ju inte ge nån form av utskag om ägglossning redan skett?

• CinnamonGirl

Bifogade graf, men det fungerade visst dåligt över mobilen...

• CinnamonGirl
    Nathaliee93 skrev 2017-12-20 21:40:18 följande:
    Nej, inte vågat! Har BIM imorgon, när testade du positivt? Hur mådde du ?

Kul och se! Håller både tummar och tår för att det har tagit sig, men vågar inte hoppas på nått. Tror hela tiden att mensen ska komma..
    Inasim skrev 2017-12-20 20:16:25 följande:
    Har du gjort grav test?
    Min kurva såg ut så här och är gravid nu. Hade oxå en till sipp troligen så ägget fäste!
    Hej och grattis till er båda! Hur länge måste man tempa för att NC ska markera greviditet (blått)?

• CinnamonGirl
    Strawberrybrud skrev 2018-02-20 05:20:45 följande:

VARFÖR sätter NC ut äl EFTER temphöjning sker? FertilityFriend satte ut dagen innan?

Inte efter höjning, är ju samma dag.
  • CinnamonGirl
    Strawberrybrud skrev 2018-02-20 06:48:45 följande:
    Ser ut som att de satt ut äl på cd29?
    Ja, och då har du ju höjningen.
  • CinnamonGirl
    SofiaS95 skrev 2018-02-21 18:37:25 följande:
    Vad jag förstått av flera som skrivit här är det inte helt säkert. Sen kan det också ändra beroende på när du får mens eftersom dagarna mellan Äl och mens alltid är det samma.
    Är det 14 dagar för alla eller varierar det mellan kvinna och kvinna?
  • CinnamonGirl
    Jagheteralma skrev 2018-02-24 20:53:09 följande:
    Ingen temphöjning imorse heller :( verkar som äl uteblev denna månaden.. jag tog apiforce denna cykeln så funderar om det kan bero på det... fan. Vi som fick till det perfekt under de fertila dagarna innan och efter positivt äl test. Så himla besviken.

Har börjar fundera på om jag har stopp i äggledarna..
    vem kontaktar man om man vill få det undersökt? BVC, gyn?
    Hur länge har ni försökt bli gravida? Om det gått 1 år eller mer så kan ni få göra en fertilitetsutredning. Det första man får göra då som kvinna är att lämna lite blod och de kollar hormonnivåerna, sen en vanlig gynundersökning och efter det en äggledarspolning. På mannen klämmer läkaren på pungen för att kolla, sen får han lämna spermaprov.
  • CinnamonGirl
    Jagheteralma skrev 2018-02-24 20:53:09 följande:
    Ingen temphöjning imorse heller :( verkar som äl uteblev denna månaden.. jag tog apiforce denna cykeln så funderar om det kan bero på det... fan. Vi som fick till det perfekt under de fertila dagarna innan och efter positivt äl test. Så himla besviken.

Har börjar fundera på om jag har stopp i äggledarna..
    vem kontaktar man om man vill få det undersökt? BVC, gyn?
    Jag önskar man skulle få kolla upp sånt här som ung, att man har alla delar på plats och hur de fungerar. Jag har längtat efter barn sedan högstadiet, inte förrän vid 35 träffade jag en man som ville ha barn med mig. Vi försökte och för tre år sedan när jag skulle fylla 38 gjorde vi en utredning, och det visade sig att jag bara har en äggledare. Två fina äggstockar dock, men chansen att bli gravid minskar ju. Tänk om jag hade vetat detta som ung, att jag har sämre chanser.
  • CinnamonGirl
    Nån som fått som en slempropp innan ägglossning? Hänt mig flera gånger, bl.a. idag. NC beräknar min nästa ÄL till nästa onsdag...
  • CinnamonGirl
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-03 05:30:50 följande:
    Jaha en liten uppdatering då. Dags att inleda månadens microdepression. Vilka jävla skittest som gjorde mig så glad igår och nu inte ens en liten skugga av ett streck samt att tempen damp ännu mer. Fan oxå. Å lite mer droppar blod. Hej mensen, du har inte varit saknad. Ursch, då var det bara på't igen. Orkar fan inte.
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-03 06:52:21 följande:
    Alltså måste bara visa dippen i förhllande till tidigare månader. Har aldrig fått en sån jävla dipp innan mensen. Å aldrig falskt positivt. Känns som att kroppen ba "haha, bara för du fick ett falskt positivt test ska vi verkligen trycka ner tempen ordentligt. Sådär ja, du ska inte få för dig att du kan bli gravid bara sådär!"
    Ursch vad låg den är redan bim-2. Buhäääeee... aja, ska föröka att sluta älta nu.... hoppas ni andra plussar denna månad!
    Jag känner precis som du. Hade också en jäkla dipp när jag mätte i söndags, och i natt kom mensen...  har dock inte gjort nåt gravtest, brukar vänta några dagar efter BIM, men nu med NC ser jag ju tydligt några dagar innan på tempen vart hän det barkar...

Hade som sagt en jäkla dipp, men inte så jäklig som din...

• CinnamonGirl
    maria1992 skrev 2018-04-24 11:38:19 följande:
    Hoppar på här med! 

Glad gubbe på ägglossningstest i lördags. När tror ni ägglossning är om ni kollar min kurva? Igår? Idag? 
    CD 14 eller 15 skulle jag gissa på.
  • CinnamonGirl
    Jag hade enligt NC ägglossning dag 16. Stämmer bra med tempen, men jag känner mig osäker...

Har testat med Clearblue Advanced Digital ägglossningstest. Jag är nu på dag 22 och har haft förhöjda LH-nivåer i 5 dagar nu. Men om jag har haft ÄL dag 16 hade jag väl fått utslag då och inte två dagar efter?

Med Clearblue Advanced Digital får man antingen en tom ring (=inte fertil), en blinkande smiley (=hög fertilitet) och en fast smiley (=maximal fertilitet, dvs ägglossning är förhoppningsvis på gång. Jag har alltså fått en blinkande smiley i 5 dagar. Vill bara förtydliga detta då jag inte använder stickor med streck som är svåra att tyda.

• CinnamonGirl
    Greseknoa skrev 2018-04-24 18:54:12 följande:
    Hej! Jag behöver lite hjälp

Under denna cykel fick jag inte ett enda positivt äl-test. Testade från det att NC ville och fem dagar framåt. Och nu vägrar tempen stiga knappt över medellinjen. Kan det betyda att det inte släppte något ägg denna gången?
    Jo, tyvärr ser det ut så på din kurva. :'-(
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles