• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • FrökenJ90
    Sara2017 skrev 2017-06-27 09:47:06 följande:

Men det är ju lite dom min graf, trodde aldrig jag skulle plussa med den. Du har ändå haft lite högre temp än mig...

Du ger mig lite hopp iallafall. Får stå ut några dagar till och sen ta ett test om mensen inte dyker upp.
  • Sara2017
    FrökenJ90 skrev 2017-06-27 09:52:27 följande:

Du ger mig lite hopp iallafall. Får stå ut några dagar till och sen ta ett test om mensen inte dyker upp.

Håller tummarna för dig!
  • Sara2017
    asterisco skrev 2017-06-27 09:51:59 följande:

Grattis!! Vad roligt att du plussat! :)

Tack!!
  • FrökenJ90
    Sara2017 skrev 2017-06-27 13:08:33 följande:

Håller tummarna för dig!

Tack så mycket :) grattis till ditt plus!
  • asterisco
    Sara2017 skrev 2017-06-27 09:26:04 följande:

Plussade idag... inte haft min temp hemma igår och idag. Men med klassisk termometer hade jag 36,3 nånting... mensen var beräknad till torsdag...

Min tempkurva ligger samma som din & jag har Bim idag, dock fått lite rosa flyt så har tappt hoppet.. :(

Kände du några symptom innan? :) isf vilka?
  • goaround

Jag använder NC, såhär såg min cykel ut när jag blev gravid. Kommer ihåg att jag letade massa cyklar när jag väntade på mitt plus, och så till mig själv att jag skulle posta en kurva om jag blev gravid.

Jag blev gravid på första försöket och tempen efter ägglossning var hög, med en dipp(då ägget fäste) för att sedan bli högre än tidigare.

Lycka till allihopa där ute som tempar för fullt. Det är så värt det i slutändan!

• Sara2017
    asterisco skrev 2017-06-27 15:10:23 följande:

Min tempkurva ligger samma som din & jag har Bim idag, dock fått lite rosa flyt så har tappt hoppet.. :(

Kände du några symptom innan? :) isf vilka?

Inga alls faktiskt. Men samma dag som jag plussa kom illamåendet? skulle haft bim torsdag/fredag... håller tummarna för dig!
  • Hean
    Sara2017 skrev 2017-06-27 09:26:04 följande:

Plussade idag... inte haft min temp hemma igår och idag. Men med klassisk termometer hade jag 36,3 nånting... mensen var beräknad till torsdag...

Åh vad kul! Grattis! Då kan vi inte ha bf långt ifrån varann, mitt beräknade är 24/2. :)
  • asterisco
    Sara2017 skrev 2017-06-28 03:32:08 följande:

Inga alls faktiskt. Men samma dag som jag plussa kom illamåendet? skulle haft bim torsdag/fredag... håller tummarna för dig!

Så roligt för dig!! :) jag är Bim +2 dagar över nu, men har mensvärk och tempen dippa idag, så förmodligen bara försenat & kommer det väl idag. Men det är kommer fler turer! :)
  • vivieran456
    Hean skrev 2017-06-28 08:52:49 följande:
    Åh vad kul! Grattis! Då kan vi inte ha bf långt ifrån varann, mitt beräknade är 24/2. :)
    Vad kul!!!!! Grattis! Ger mig lite hopp också :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles