• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Gabbi194

Idag gick tempen upp ytterligare lite, spännande att se om den håller sig där eller sjunker och mensen kommer.. dagarna går väldigt långsamt!

• MistyM
    Sara2017 skrev 2017-07-07 20:04:39 följande:
    MistyM skrev 2017-07-07 16:47:15 följande:

Jag undrar också! Min graf har varit helt vild också senaste dagarna, det kan ju inte vara bra? Ser du hur låg min temp var efter ÄL?? BIM -5.

För att vara mig va den här grafen lite galen, sen plussa vi ändå :)
    Vad kul, grattis!
  • Bobno1
    Emmissara skrev 2017-07-05 10:50:15 följande:

åå va mysigt :) grattis 

är du med i någon fb grpp, tänkte om vi kanske är med i samma? :)

Preggo-gruppen men inga fler, du?
  • Bell13
    Emmissara skrev 2017-07-04 09:58:35 följande:

Hejsan, jag har skrivit endel i gruppen tidigare. Blev dock gravid i september och har nu en 7 veckors bebis. 

Jag vill inte börja med hormoner då det tog 2 år att bli gravid med vår dotter (dock 2 missfall under de 2 åren). Jag vill dock inte bli gravid nu då jag hade kejsarsnitt och vill inte riskera komplikationer. Så jag undrar om det är någon som har erfarenhet av tempning när ens barn inte är så gammalt och man inte sover likadant varje natt? 

Vill bara säga grattis så roligt att allt gick bra, blev det son eller dotter?
  • HoppasPåEnTill

Vet inte riktigt vad som händer denna cykel. Brukar ha 28-32 dagar. Ingen ÄL än, men mycket vattnig flytning nu. Känns halkig men inte stretchig.

Borde jag göra en insemination till?

• Lillafisfia

Kan en så liten temp-minskning tyda på att ägget fäster? haft lite hugg/ont i nedre delen av magen idag är på äl+7.

• Gabbi194
    Lillafisfia skrev 2017-07-10 13:36:43 följande:

Kan en så liten temp-minskning tyda på att ägget fäster? haft lite hugg/ont i nedre delen av magen idag är på äl+7.

Ja.. jag är inte så bra på det där, men jag skulle tippa på det!
  • Sara2017

Vill bara skriva och tacka för alla råd och tips och fakta ni här i gruppen har gett mig!!

Är med i en annan grupp här på FL där jag får noll respons. Så nu tackar jag för mig. Önskar er alla i denna grupp att ni lyckas med precis det ni vill lyckas med! Ha hopp och tro på er själva <3

• Lillafisfia
    Gabbi194 skrev 2017-07-10 16:59:32 följande:

Ja.. jag är inte så bra på det där, men jag skulle tippa på det!

Man kan ju hoppas!!!!
  • Gabbi194
    Sara2017 skrev 2017-07-11 00:14:02 följande:

Vill bara skriva och tacka för alla råd och tips och fakta ni här i gruppen har gett mig!!

Är med i en annan grupp här på FL där jag får noll respons. Så nu tackar jag för mig. Önskar er alla i denna grupp att ni lyckas med precis det ni vill lyckas med! Ha hopp och tro på er själva <3

Tack! Och lycka till själv!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles