• Anonym (TS)

I vilken ålder hade du det som roligast?

Möjligtvis har det bästa inte upplevts vilken ålder har varit roligast hittills och vad var det som hände då?

• Svar på tråden I vilken ålder hade du det som roligast?
  • lövet2

Roligast var gymnasietiden. Då levde jag det ultimata tonårslivet. Lyckligast däremot, det får jag nog säga åldern 20-26 år. Då var jag frisk småbarnsförälder med friska barn och inga större problem.

• idaeglund

Absolut roligast i slutet av gymnasiet som singel med asbra självförtroende. Men in i själen lyckligast som 28åring första året med vår dotter!

• Zarch

När jag fyllde 25 var nog det roligaste och vildaste året, samma när jag var 18-19.

Sedan måste jag väl säga att detta år (30 +) har börjat riktigt bra. Då av helt andra anledningar än dekadens, killar, resor och festivaler som det kanske var tidigare.

• Mascaraklumpar

Att vara 14 var väldigt kul. Jag åkte utomlands under en längre period, lärde mig ett nytt språk, fick massor med vänner, upptäckte alla "vuxensaker" som killar och alkohol (på ett relativt ordnat och ansvarsfullt sätt), fick bo själv och lära mig hantera pengar. Allt var nytt och väldigt spännande och jag tror att det är det året som format mig mest som människa. 

Sen var det väldigt roligt att vara 20, fast på ett annat sätt. Då köpte jag min första lägenhet, flyttade ihop med min blivande man och fick barn. Sa upp mig från mitt jobb och började fundera på att plugga vidare. Det var nog det året jag på allvar växte upp, fick riktiga ambitioner och vågade börja drömma om framtiden.

Att vara 30, som jag är nu, är också vädligt roligt. Det här året ska jag gifta mig, och förhoppningsvis bli gravid med barn nummer 2. Jag är snart färdig med min utbildning, har börjat jobba vid sidan av studierna och har blivit mycket bekvämare i min yrkesroll. På ett personligt plan har jag fått en självkänsla och tilltro till mig själv som jag inte riktigt haft tidigare. Känner mig mogen på ett sätt, men ändå ung.

• Anonym (Q)

När jag var 26-29. Hade flyttat tillbaka hem efter flera år utomlands, fick en jättefin första lägenhet där vi partade järnet! Pluggade på distans och umgicks jättemycket med familjen och alla syskonbarn. Tränade mycket. Träffade bästa killen. <3

Fyller 31 om någon vecka.

• daimstrut

Hade väldigt roligt de första åren på högskolan. Mellan 20-24 var fantastiska!! Hann med en jordenruntresa och träffa mannen i livet också

• Donizetti

Åldern mellan 16-20. Hade roliga vilda år tillsammans med bästisen. Nästa gång var när jag fyllt 40. Skilde mig, levde singel, blommade! Det stämmer som Jack Nicholson säger i Häxorna i Eastwick ; det bästa skönhetsmedlet för en kvinna är en skilsmässa eller att bli änka

• Anonym (C)

Gymnasietiden var väldigt rolig! Underbar skola, roliga fester, härliga personer.

En annan tid jag längtar tillbaka till är mammaledigheten med mitt andra barn, hade väldigt bra balans i livet då och gjorde mycket roliga saker både vardagar som helger.

• Jemp

Oj svårt!

Första åren på universitetet kring 20-årsåldern var väldigt roliga. Stor umgängeskrets med känslan av att verkligen göra hemma, boost av att flytta till en ny stad, roliga fester, höga ambitioner och vetskapen om att man var på väg just dit.

Samtidigt mår jag bättre mentalt idag och vill inte tillbaka. Äldre och klokare med insikten om att det bara är mina värderingar som räknas och att mina val på inga sätt är sämre, träffat kärleken och på många sätt skapat det liv jag vill ha.

Snart börjar ett nytt kapitel med plan på barn och att försöka föra över mina lärdomar till dem. Har en känsla av att det kommer bli än bättre.

Svar på tråden I vilken ålder hade du det som roligast?