• Anonym (Så trött..)

Hon släpper inte ut barnen

Jag är i behov av tankar och reflektioner hur jag ska hantera denna situation.

Jag har varit tillsammans med min man i tre år, vi är gifta o har barn. Problemet är att hans exfru verkar fullkomligt hata mig utan att vi någonsin ens har pratat med varann. Det var inte jag som orsakde deras skilsmässa kan jag tillägga. Jag kom in i bilden ett år efter de gjort slut.

problemet är snarare att hon inte tycker att en annan tjej ska ha något som helst med hennes barn att göra. I tre år har hon visat sitt förakt mot mig men barnen har ändå accepterat mig och vi har roligt ihop när vi ses.

Tyvärr är de bara hos oss varannan helg eftersom hon flyttade till en annan kommun i samband med skilsmässan.

I förra veckan fick jag liksom nog av allt så jag bestämde mig för att jag måste lyckas träffa henne o se henne i ögonen för att fråga henne vad hon anser jag gör fel o hur vi kan lösa det. Jag bad därför min man att säga att jag häntar barnen den dagen. Då fick han svar att de stannar hos henne i helgen i så fall. Jag körde ändå dit för att äntligen lyckas möta henne o prata. Jag har hitills inte fått närvara någonstans där hon är och de gånger vi träffats har hon inte ens tittat på mig. Jag tänkte att om jag kör o hämtar dom istället för min man måste hon möta mig.

Det som då händer är att hon inte öpppnar dörren o barnen gråter o alla skriker i hallen. Jag väntade en halvtimme, satte mig i bilen o provade ringa henne o smsa henne utan svar. Hon ringde o fullkomligt skällde ut min man o sa åt honom att komma istället. Det slutade med att hon körde o lämnade dom (10mil tur o retur). Allt för att de inte skulle åka med mig.

Jag kom hem en liten stund innan de kom så när jag såg henne lämna av barnen gick jag ut för att prata med henne.. o återigen försöka förstå vad som är fel. Då lägger hon sig pä gasen o far iväg..

Min man har försökt prata med henne mååånga gånger men det enda svar hon har är att jag inte har med hennes barn att göra. De har en mamma o en pappa, det räcker.

De ska nu på sammarbetssamtal.

Hon har sökt sammarbetssamtal för att hon tycker min man gör helt fel och hon börjar mer o mer se till att barnen kommer mindre o mindre o att min man får mindre o mindre rättigheter.

Jag blir mer o mer ffrustrerad och trött på hela situationen....

Barnen är 8 och 13.

Några spontana tankar?

• Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (Nya frun) skrev 2015-04-26 06:58:21 följande:

Det du beskriver skulle kunna vara min egen situation. Precis som min man och hans exfru så var de skilda ett år innan jag kom in i bilden. Hon har gjort allt för att sabotera umgänget, ignorerat mig när jag försökt prata med henne. Kallat mig vidriga saker när jag ringt henne för att försöka få ett vuxensamtal och till slut har hon kastat luren i örat på mig. Hon har till och med ljugit om mig inför de äldre barnen och sagt att jag är en knarkare! Jag är helnykterist, ickerökare samt utbildad biolog.

Nu har min man inte träffat sina barn på fem år, det kostar mer än det smakar alla dessa konflikter. Blir så förbannad..... när jag ser här på FL mammor som sitter och hatar sitt ex nya och ägnar sig åt umgängessabotage och blir påhejade av en fanclub i trådarna. Man vet att barn som växer upp med en frånvarande pappa är mer utsatta än andra barn, uppvisar sämre studieresultat mm. Det kan ju deras bittra mammor ha i minnet.

Känner varmt med dig, TS.

Men VARFÖR bara måste man bli vän med sin makes ex? Är du kompis med alla dina fd ex?

Säg att du haft tio pojkvänner och alla haft två flickvänner innan dig. Har du verkligen försökt söka upp dom och hejat artigt?

Varför måste man göra det bara för att det finns barn ned i bilden när man inte gör samma sak när det INTE är barn med i bilden?
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-28 16:36:44 följande:

Kan inte låta blir att fortsätta lägga mig i lite..

ni som tycker att det är ett försvarsbart beteende att mamman försöker hålla biomamman utanför allting, gäller samma när biomamman träffar en man som hon sedan flyttar ihop med? Ska han då snällt sitta hemma o vänta när mamman o barnen går på aktiviteter o uppvisningar? Ska han inte heller få hämta o lämna barnen o va en del av familjen? Eller är det skillnad bara för att mamman råkar bo med barnen 26 dagar i månaden? Har man mer rättigheter bara för att man flyttat till en annan kommun o omöjliggör varann vecka-boende? Och i så fall varför är det skillnad?

Man måste inte åka hem till någon när denne uttryckligen inte vill. Man kan välja sina strider. Och TS fick nog, det var inte hennes man som fick nog och åkte dit utan TS. Hur kan man få nog när man inte har pratat med människan innan. Kan man göra likadant med en grannen som aldrig hejar? Ringa på och stå utanför en halvtimma och vänta, sms:a för man tycker att grannen borde! Man bor ju i samma hus.
  • Anonym (Nya frun)
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-28 17:56:32 följande:

Men VARFÖR bara måste man bli vän med sin makes ex? Är du kompis med alla dina fd ex?

Säg att du haft tio pojkvänner och alla haft två flickvänner innan dig. Har du verkligen försökt söka upp dom och hejat artigt?

Varför måste man göra det bara för att det finns barn ned i bilden när man inte gör samma sak när det INTE är barn med i bilden?

Nej, inte kompis. Men man får se det som om man har en affärsförbindelse, AB Barn, och då får man se till att ha en god ton. Om inte vänner så åtminstone hövlighet.
  • Anonym (isa)
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-28 17:56:32 följande:

Håller med, varför måste man vara vänner? Själv har jag bott med min sambo i 7 år och pratat med den han har barn med 2 gånger. Dessa 2 gånger varade högst 3 minuter per gång och det enda som hördes var hennes gnäll om hur jobbigt det är att ha 4 barn med 3 pappor. Bestämde mig rätt fort att hon är ingen jag ens tänker försöka vara kompis med och det fungerar utmärkt. Tror inte hon vill vara kompis med mig heller för jag är ju ingen bonusmamma enligt henne , för jag tar inte ansvar för sambons och hennes barn. Haha ja vi äro alla olika
  • Anonym (Så trött..)

Ni har verkligen missförstått. Jag vill absolut inte bli vän med mamman. Det intresserar mig inte ett dugg. Hon är inte alls min typ av vän. Det är för barnens skull jag menar att vi skulle kunna mötas o att hon därefter kanske kanske kunde sluta snacka så mkt skit inför barnen. Och dettA eftersom de mår dåöigt av att ständigt få höra skit om tiden hos pappa. Hur vi har det här, vad vi gör m.m. Hade hon fått en bild av mig hade hon kanske haft svårare att snacka så mkt skit sen. Men nu lägger jag ner projektet Hon får fortsätta hata mig bäst hon vill.

• Brumma
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-28 18:13:00 följande:

Man måste inte åka hem till någon när denne uttryckligen inte vill. Man kan välja sina strider. Och TS fick nog, det var inte hennes man som fick nog och åkte dit utan TS. Hur kan man få nog när man inte har pratat med människan innan. Kan man göra likadant med en grannen som aldrig hejar? Ringa på och stå utanför en halvtimma och vänta, sms:a för man tycker att grannen borde! Man bor ju i samma hus.

Håller absolut med. Man måste inte prata överhuvudtaget. MEN man borde kunna öppna dörren och släppa ut barnen. Man borde även kunna vistas i samma lokal om barnen vill ha med HELA sin familj (ja, för där kan även en bonusförälder ingå).

Men prata med varandra är inte speciellt nödvändigt. Det räcker att pappan och mamman har kontakt. Även den kontakten kan skötas nästan uteslutande med mail ngn gång o veckan om det skulle behövas.

Nu satte ju sig mamman lite i den här sitsen själv eftersom hon inte gick med på att pappan hämtade tidigare...
  • Anonym (Så trött..)

Men jag förstår ju att ni liksom tycker det är lite kul att låtsas missförstå så ni kan försöka nedvärdera och trycka till lite. Men jag föreslår att ni lägger den energin på en annan ts för jag tar inte åt mig Jag tycker däremot det är roligt att följa er som gör allt för att spela oförstående och dumförklara mig m.m. Jag är däremot inte rätt person för er eftersom det lär kvitta vad ni skriver så känner jag inte den känslan ni vill att jag ska känna. Däremot tänker jsg att det är synd att så många har behov av att ned nedvärdera andra för att höja sig själva. Det tyder på mycket dälig självkänsla. Nu menar jag inte alla kloka svar jag fått, både de som håller med mig och andra. Många av er har på ett bra sätt förklarat vad de tycker och tänker utan för den sakens skull behöva fördumma. Era råd och tips tar jag tacksamt emot

• nihka
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-28 19:38:23 följande:

Men jag förstår ju att ni liksom tycker det är lite kul att låtsas missförstå så ni kan försöka nedvärdera och trycka till lite. Men jag föreslår att ni lägger den energin på en annan ts för jag tar inte åt mig Jag tycker däremot det är roligt att följa er som gör allt för att spela oförstående och dumförklara mig m.m. Jag är däremot inte rätt person för er eftersom det lär kvitta vad ni skriver så känner jag inte den känslan ni vill att jag ska känna. Däremot tänker jsg att det är synd att så många har behov av att ned nedvärdera andra för att höja sig själva. Det tyder på mycket dälig självkänsla. Nu menar jag inte alla kloka svar jag fått, både de som håller med mig och andra. Många av er har på ett bra sätt förklarat vad de tycker och tänker utan för den sakens skull behöva fördumma. Era råd och tips tar jag tacksamt emot

Du vet vad som är vad. Ta med dig den vetskapen in i ditt fortsatta hanterade av situationen med mamman. Tänk på de blinda och destruktiva svar du har fått här och hur utsiktslöst det är att komma någonvart med dem. Förhåll dig till dem och lägg ner lika mycket (lite) tid på mamman som på dem. Det bästa de kan ge dig är ytterligare bekräftelse på hur det blir när viljan bara inte finns.
  • Anonym (Halleluja!)

Är man vuxen så tänker man längre än näsan.

Hur gör ni om det går in en person på Ica som ni inte gillar? Går ni inte in då? Går ni fram till personen och säger du får inte vara där?

Hur gör ni om det finns personer på jobbet som ni inte gillar? Går ni inte dit? Ber ni personerna att stanna hemma? Pratar ni inte med dom?

Man kan ju faktiskt fundera på hur vissa av er hanterar folk som ni inte tycker om.

Dessa barn som ts har som bonusbarn är så stora så att biomamman inte behöver ha något med ts att göra, barnen kan gå till bilen själva. Alternativt bli hämtade i skolan.

Ts är mamma till dessa barns syster eller bror inte en ny tjej.

Jäkla larv av biomamman.

Vad tror hon händer i pappans hem? Att ts och syskon bor någon annanstans? Hur mycket biomamman kämpar så lär hennes o pappans barn träffa och leva ihop med ts.

Så jäkla larvigt att då bråka om färden till dess hem som de sen ska tillbringa hela helgen med ts

• Anonym (Så trött..)

Jag är fortfarande nyfiken på vad ni som tycker det är ett försvarsbart beteende av mamman anser om det här jag skrev längre upp angående om hon har en man? Vi säger att hon har en sambo som bor med hennes barn 26 dagar i månaden. Gäller samma där att han ska finna sigi att inte vara en del av familjen? Han är bara den "nya mannen" o får stå åt sidan och har inget med barnen att göra? Eller det är inte samma sak?

Jag är också nyfiken på om det är lika okej för en pappa att bete sig som mamman? Är det lika synd om en man som är skiljd sen 4-5 år tillbaka? Är det normalt beteende för en man att vara bitter och arg på en man som inte har gjort honom något? Att han bara råkar vara tillsammans med hans exfru?

Bara intressant att spinna vidare på

Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen